Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

NJAE

Av Nina Palm - 3 november 2011 07:32

Igår var det träning med OnsdagsTÅRTgruppen och jag hade väl hoppats på något bättre resultat ... Yaxxon var överjävligt skitpigg och ofokuserad och eftersom jag inte själv är riktigt på topp just nu (trött, sliten och lite hängig - det sistnämnda kan eventuellt bero på kaloribrist   ) så hade jag inte riktigt förmågan att styra upp honom   . Framåtsändandena gick i raketfart vilket då iofs är positivt med tanke på att de knappt höll styrfart förut och långa inkallningen ska vi bara inte prata om alltså   . Jag har väl aldrig varit med om maken till urladdning och att ens försöka ställa och lägga en dylik projektil är ju hopplöst   . Jag har troligen ett av Sveriges tristaste inkallningskommando och det brukar normalt ha den effekten att Yaxxon kommer kloppeti-kloppandes i ytterst behaglig fart men så icke igår alltså   . Trots att Nina kommenderade för läggande exakt rätt, jag kommenderade och Yaxxon reagerade direkt landade kamelkroppen 2 meter från mina fötter   . Det går lixom inte riktigt att föreställa sig hur långt den jycken kommer på ett enda stackars galoppsprång   . Ingen direkt superlyckad träning rent utförandemässigt men några ljusglimtar fanns det iaf - andra omgången skall med kommendering t.ex - lovely  , andra krypstarten och det fria följet under andra träningspasset (inte ett ljud i stegisarna   !). Lägg särskilt märke till ordet "andra". Tanken är att vi ska debutera i elitklass spår på söndag och jag får ju sannerligen hoppas att det går något bättre än vad det gjorde igår på lydnaden för det var ju icke självförtroendehöjande att manövrera runt en tossig kamel  .

_
 

_
 

_
Han är ju iaf glad   .

_
Direkt efter jobbet igår kastade jag mig ut i trädgården för att hjälpa Jonas som varit igång i timmavis med att först räfsa ihop alla löv under körsbärsträdet på baksidan (6 säckar   !) och sen klippa gräset där. När jag kom hem tog vi framsidan och nu har vi 11 säckar fyllda med löv och ändå är det en del som inte ramlat av träden på framsidan   . Ja och så har vi en fin gräsmatta igen förståss   . Man kan säga att trädens öde är förseglat   . Iaf vad gäller de träd som står på baksidan   .

_
Idag ska jag jobba och övertida igen och ikväll är planen att ta en powerwalk med Hobbisarna och sen försöka styra upp Kamelkungen   . Tror iofs att Bosker-Nina hade rätt i att det hela nog berodde på bristande förberedelser från min sida, med tanke på att det gick som det gick igår, men oavsett vilket - det HADE varit skönt att få ett bra lydnadspass i benen innan söndag   .

_
Annars intet nytt.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 991

_
"Sök dina rötter - gräv i rabatten."   

 
 
Ingen bild

Susanne

3 november 2011 08:07

har hört att det är bra om genrepet skiter sig för då får man skärpa sig till tävlingen, hihi.
Övertid...skönt med nån form av hundaktivitet sen då ju.
Kram

Nina Palm

3 november 2011 08:23

Ja men eller hur :)! Det var dock lite väl livat igår kan jag tycka men å andra sidan, hellre det än att han hade somnat av leda. Ja lite hundligt blir det för så här kan vi ju bara inte ha det *grrr*. //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

3 november 2011 08:35

Ett nytt genrep idag, tar momenten en, säger en gång, och så blir det andra gången på söndag ;) Ja, om det bara räckte så, glada kamelkungar sätter man liksom inte på lallan bara ;)<3 Kör så det ryker kan man ju inte heller säga! Men vilket fall som, det blir en bra söndag<3! // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

3 november 2011 08:58

Låter som en plan - första gången idag och andra gången på söndag :). Glada Kamelkungar är ett aber - liiite deppig kunde han ju lixom försöka vara mellan varven *fniss*. Vi får se vad det blir för söndag - det visar sig. //Kraaaaaaaaaam

 
Ingen bild

Cina

3 november 2011 08:43

det blev ju på något sätt lite mer eller mindre direkt ut ur bilen...så jag tror på att ex. passet ikväll blir helt annorlunda. Vi vet ju att det annars ser riktigt bra ut, redan FÖRSTA gången :)

kram

Nina Palm

3 november 2011 08:59

Jo det blev ju det även om jag faktiskt värmde en del på vägen ner :). Passet ikväll blir i trädgården. Punkt med pasta är mottot för kvällen. Förhoppningsvis gör powerwalken sitt till. //Kramkram

 
Sabina

Sabina

3 november 2011 09:07

Som sagt ett lite knagligt genrep... kanske dags att hota med den där matransonen lagom till söndag <3 <3

Som sagt det brukar ju se gränsfall sjukt fint ut redan första gången med Elitkamelen :)!

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

3 november 2011 10:06

Jag hotar med allt jag kan komma på HELA tiden men han kamelar omkring med vevande långsvans mest hela tiden :). Tack va snäll du är *hjärta*. //Kramar

 
Ingen bild

Hälga & Annika

3 november 2011 09:23

Åh vad kul med tävling på G! Vi håller tummarna och skickar en lyckospark!
Lövkratteri är dötråkigt och tar aldig slut...För några år sedan kom Ronnie hem och sa: jag har en present till dig! Åh tänkte jag, smycken, choklad eller något anant fint...men det blev en annan suprise! Vet inte vad man kallar det men typ: lövdammsugare!! Man kan båda dammsuga upp löven och blåsa bort dem och samla dem på hög!! Hehe! Har jag använt den?? Nops :-)
Ha´en fabulös tordag! Kramar

Nina Palm

3 november 2011 10:05

Vi tackar ödmjukast och hoppas sannerligen att lite Hälga-vibbar kan ordna certpoäng iaf :). Lövdammsugare låter ju som värsta innovationen *haha*. Särskilt det där med att man kan välja. Fast nån annan kan ju göra själva väljandet som sagt ;). Ha en fabulös torsdag du med! Kramar

 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

3 november 2011 11:35

Nu måste jag bara ...... Ni har missat en väsentlig del i det här med löv på hösten. Jag har 2000 m2 trädgård och jag krattar icke ett enda löv .... Jag rekommenderar er några alternativ som kan kombineras:
1. med jämna mellanrum köra över löven med gräsklipparen. Lövkross är en utmärkt gräsmattegödning. Under vintern tar de små krypen som bor i gräsmattan hand om lövkrosset och drar der det i jorden. Själv förlitar jag mig på den skånska vinden och de små krypen. Gräsklipparen skiter jag i.
2. Sen gillar rabatterna löven då de små rara växterna mår bra av att få sova under löven. Här finns också små rara kryp som drar ner löven i jorden. Den skånska vinden brukar hjälpa till med att få löven in i rabatterna. Myclet sällan jag behöver kratta dit dem.
3. Det som råkar vara kvar på våren när man städar upp i trädgården slänger man i trädgårdtunnan eller i komposten. Det brukar inte vara mycket.
Ang mr Y så tänk på att du troligen ska spåra och köra uppletande före lydnaden ;o) Förhoppningsvis har han troligen taggat ner något.

Nina Palm

3 november 2011 12:18

Tack :)! Vår plan A var att köra över löven regelbundet med gräsklipparen MEN så blev det lixom inget av med regelbundenheten på den fronten och dessa mängder som lagt sig hade troligen mördat Herr Klippo :)). Körsbärslöv är väldigt stora och tjocka ... och många! Nästa år kör vi över dem med jämna mellanrum :). Jag förlitar mig helt på specialens utmattningseffekt! Ha det gott!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 november 2011 21:32

Vad kul att ni ska ut och göra debut i eliten :) Kommer hålla alla tummar jag har för att det går bra :)
Väntar sen då med spänning på en rapport sen då hur det har gått.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

4 november 2011 06:49

Kul å kul :). Hade önskat att det hela hade känts liiite mer stabilt iofs men nu är det som det är. Tack för tummar och rapport kommer! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards