Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

BEST I TEST?

Av Nina Palm - 11 oktober 2013 07:38

Nu råder höstkänsla på riktigt och även om det är varmt ute börjar löven gulna ordentligt och det blir mörkt tidigt om kvällarna. Mysigt på nåt vis även om just mörkret är så där fräckt  .

_

Veckan som gått har varit rätt lugn. Frasse blev bra i magen igen i början av veckan medan vi fick åka och handla dietmat och Canikur till Faxe till det facila priset av 520kr, detta för en 2-kilospåse mat och en tub Canikur. Samma dag som de dyra specialgrejerna inhandlades levererade Faxe - så klart    - den första bajskorven värd namnet ... men för säkerhets skull satte vi honom på dietmat ändå.

_
  
Dyr i drift bland höstlöv    

_
Yaxxon är fortsatt frisk i magen - tack gode gud för det  !

_
Jag och Yaxxon har iallafall varit väldigt flitiga och tränat alla kvällar sen i söndags, utom i onsdags för då var det medlemsmöte på klubben och dessutom ösregnade det. Jag gjorde ju så med krypet, att jag tränade lite kryp varje dag och efter en vecka kunde han krypa fint. Det vi har tränat på är: sitt i grupp (utan grupp), fjärrdirigeringen sitt/ligg/stå och sättande under gång + lite fritt följ med fokus på högersvängar och halter + helt om. Igår tillkom apportering av vittringspinne utan att gnaga ihjäl pinnstackaren. Igår körde vi vårt fjärde pass och han satt utan stödkommando och bekräftelse i 1.5 minut, sättandet under gång funkade utmärkt och fjärren var riktigt stabil trots att jag stod på 7-8 meters avstånd. Han flyttade framåt 10 cm ungefär men prickade växlingen mellan sitt och stå ALLA försöken  . Det som fortfarande är svårt för honom är att lägga sig bakåt från stående men det jobbar vi vidare med. Apporteringen av vittringsapporten då? Njae - inte så bra men än är det ju en vecka kvar så vi kämpar på. Körde lite inkallningar och fotgående där Yaxxon fick ha apporten i munnen och då funkar det ju helt ok, värre blir det när han ska hämta pinnen så där lär vi inte få några stilpoäng på ett tag  . Apropå stilpoäng ska jag gå igenom reglerna för lydnadsklass 3 och se om det är nåt jag har missat och dessutom ska jag försöka lära mig i vilken ordning momenten kommer ... Noll koll kokosboll   . Det ska allt till en del flyt för min best ska klara sitt test   .

_
Frasses ryggsmäll från förra veckan har lett till att han bara fått gå korta rundor i koppel och igår, när vi gick på Frassetur, kunde vi glatt konstatera att han helt och hållet slutat släpa med klorna i backen med ena bakbenet  . Det är det enda kvarstående vi noterat är nämligen, att han efter nån kilometers promenad kunnat släpa en bakklo i marken.

_
I övrigt har det inte hänt ett dugg. Ikväll ska vi premiärsmaka vår nyinfrysta oxe, fredagsmysa och förmodligen falla i fredagskoma (iaf jag). Imorron väntar både skogning och socialt evenemang i Vetebröd så det gäller att vara utvilad   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 11 423
ANTAL STEG I TISDAGS: 10 886
ANTAL STEG I ONSDAGS: 7 287
ANTAL STEG IGÅR: 11 259

_
"Classy is not an attribute - it's a decision."   

 
 
Ingen bild

Ylva Helgöstam

11 oktober 2013 19:59

Ang magproblem, har du testat att ge psylliumfröskal?

Nina Palm

14 oktober 2013 07:14

Nej det har jag inte. Vi kör samma patentare på alla och den brukar funkar - svält i 24 timmar eller till vovven slutat att bajsa (svält är numera tydligen är "ute" eller old school) och sen mini-mini portioner med väl uppblött mat var 3:e timme till första fasta korven kommit + ett par dgr till. Funkar 9 ggr av 10. Den här gången stöttade vi upp med dietfoder på Faxe (Frasse blev frisk på 3 dgr) för att hans mage inte riktigt ville lugna sig. Han är ok nu - det tog nån dag längre. Har en kompis som ger detta dock och är frälst i de där fröskalen :). //kramis

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

12 oktober 2013 01:35

Inte kul när vovvarna är dåliga i magen :( Skönt att han är bättre :)
Nej inte är det billigt med magmedicin inte :( Men man är ju tvungen för man vill ju inte dom ska vara dåliga.
Jag köper också magfoder när dom är dåliga i magen för jag tycker det är så otroligt trist att koka en massa kladdigt grötris, för att inte tala om hur svårt det är att diska kastrullen sen :( Så är man lat så kostar det också ;)
Vad använde du för magfoder? Jag brukar använda Royals Intestinal.

Vad duktig du är som tränar. Här har det blivit himla dåligt med den varan tyvärr :( Skulle verkligen behöva med tanke på hur illa sista tävlingen gick :(

Hoppas du får en bra helg :)
Kram

http://www.schafertjejerna.se

Nina Palm

14 oktober 2013 07:10

Vi köper Hill's I/D-foder normalt, även vi för att det är smidigare än att koka fisk och ris och greja. Den här gången köpte vi Pro Plans motsvarande och det funkade oxå jättebra :). Jag är tvungen att träna, ska ju prova tävla i trean på lördag ... Herregud alltså! Hoppas att du hade en fin helg du med - det vet jag att du hade, har sett alla fina bilder på brudarna på FB ju. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards