Palmstrands schäfrar

Alla inlägg under januari 2011

Av Nina Palm - 28 januari 2011 10:02

Jag kan säga så här - husaffärer sliter, jag är tröttare än tröttast och ändå är inte allt klart inför lägenhetsfotograferingen på måndag   . Inte för att jag har slitit ut mig precis (det är Jonas som har målat och donat i Sebbes rum + varit och shoppat tillbehör) utan för att man lixom går omkring med en rullande to do-list i huvet' hela tiden   ! Ungefär så här:


"Fixa nya gardiner till Sebbes rum - panel eller kappa, ny stång eller gammal stång? Vita eller vita med blå prickar på? Vi har ju vita men det blir kanske lite väl vitt då? Måste duscha blommorna - de som är presentabla ... måste köpa nya blommor. Hur många? 4? Kan man ha krukorna i aluminium kvar i Sebbes fönster eller ska jag ta med mina 2 ljusblå krukor från jobbet? De är ju fina och i rätt färg ... man kanske borde ha 3? Jag gillar 3 likadana krukor i varje fönster. Satan - jag tror jag köpote de blå i Helsinghåla. Måste fixa parketten i vardagsrummet efter den här vintern - polish bort, polish på. När jag fixa det? Söndag? Måndag? På måndag ska vi hyra släp och köra bort bråte till Sysav. Visst är där väl en dragkrok på Caddyn? Jag måste ta semester. Undra om jag får semester? Det borde jag ha tänkt på tidigare. Måste bära ner vår bautastora resväska till källaren. Undra om den får plats där? Hundarna behöver furmineras och klorna klippas. Fast de får ju inte vara med på bild och inte deras grejer heller - det är emot reglerna. Apropå bilder - jag vill ha en ny kamera. Ett nytt kamerahus. Det är dyrt. Vi måste fixa nytt lock till toastolen, det är nåt fel på fästena - men det syns väl inte på bilderna? Den ena bänkskivan i köket måste slipas och oljas in, det ska man göra ibland med naturträ. Bauhaus nästa för att handla en slipkudde och olja. Jag tror jag måste sova. NU!"

_
Jag tror jag börjar med att gå till chefen och be om ledigt måndag och tisdag. På måndag kommer fotografen och mäklaren vid 14 och på tisdag ska jag andas genom näsan och gå på begravning   . Igen. Vad är det som händer?!

_

Allt ordnar sig   . Det känns bara inte så just nu   . Tack gode gud för att det är fredag idag . Jag ska träna ben efter jobbet med Vicky och sen ska jag och Sebastian ska ha en lugn hemmakväll   . Har insett mina begränsningar iaf och avbokat hundträningen i helgen. Jag får bara inte ihop det och det känns så där smart att åka ut i skogen och panikspåra med Yaxxon som inte har spårat sen ... ja, jättelänge sen.

_
Ha en go helg alla så hörs vi på måndag vid 15. Typ   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 647

_
En favorit i repris:
"En slutsats är stället där du tröttnade på att tänka."   

Av Nina Palm - 27 januari 2011 13:40

Jahaja. Nu har jag fått beskedet att vår fina kamera, inköpt som examenspresent åt både mig och själva examenshjälten sommaren 2006, har dött   . Eller - egentligen - att den gått sönder såpass att det verkligen inte är lönt att laga den   . Hejdå fina Nicke Nikon D50  !

_
  

_
Vi har tagit sjukt många kort med den här kameran och den har varit med i princip överallt i 4 år - oavsett om det varit speciella eller ospeciella tillfällen - och det är verkligen TRIST att inte ha någon "riktig" kamera   . Vi har ju en liten pocketkamera men det är inte samma sak, innan man väl har tagit kortet har tillfället försvunnit om man säger så   . Dagens i-landsproblem (med kraft!) men om man gillar att ta kort så är en digital systemkamera the shit. Så är det bara.

_
Grejen är ju att vi köpt objektiv och fått en fin blixt till D50:n och det vore ju väldigt trist om inte dessa grejer skulle gå att använda på en ny kamera (för DET är dyrt, att köpa tillbehör   ). Hur som helst. Efter lite efterforskningar har vi nu hittat ett tänkbart alternativ, en Nikon D90 - bara huset - eftersom våra objektiv, utan motor, passar till D90:n som har autofokusmotorn i själva huset medan andra Nikon-modeller behöver motorn i objektivet (D40, D60 och D80). Det är mycket med det jordiska   . För säkerhets skull ha jag lekt blåbär och ringt till tre olika kameraexperter och frågat om mina D50-objektiv funkar till en D90   . Enhälligt svar: JA!   Och nyss fick jag meddelande på FB att en vän där har D50 och D90 och kör samma objektiv utan problem   . Nu återstår "bara" att finansiera själva kameraHUSET. Mycket hus blir det   .

_
Nya kameraHUSET?

  

_
Hur som helst. Igår var det gruppträning på klubben och vi var som vanligt många med härlig förstärkning från Torsdagsgänget - Chrille, Eva, Inger och Robban   . Kul kul! Även Benzon med husse var på besök och fick gå på dansekurs   - nädå, men det känns säkert så när man ska försöka göra rätt med ben, armar, händer och diverse tillhyggen och dessutom joddla som en Heinzl i lederhosen medans   . Själv blev jag inspirerad av budföringsträningen med Ajaxx så Yaxxon fick springa bra många sträckor - som blev längre och längre - mellan mig och Gosia istället för att träna lydnad. SOM han älskar det   !

_
Idag är det en vanlig dag på jobbet för mig medan Jonas har sin enda lediga dag den här veckan och ägnar den åt att måla Sebastians rum   . Ny matta och lite piff inhandlades igår och nu återstår bara gardiner och ev. nya blommor/krukor för att rummet ska bli fint på fotona som ska vara i annonsen   . Ikväll får vi se vad som orkas med   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 13 497

_
Och så en Nalle Puh:

_
"Ibland är en båt en båt och ibland är den närmast en olyckshändelse. Det beror på om du är över eller under den."  


Av Nina Palm - 26 januari 2011 07:51

... vi ska flytta   . Till Bara som ligger en knapp mil utanför Malmö och som tillhör Svedala kommun. Vi började ju åka runt och kolla på hus i framförallt Svedala och Bara i somras men husen vi har fastnat för har haft för mycket underhåll att ta igen (vi snackar 100-tals tusen kronor  ) för att man - som någorlunda ekonomiskt medveten - skulle ha betalat priset de senare såldes för. SINNESSJUKT såvida vi nu inte har träffat på varenda en av Skånes miljonärer   . För ett par veckor sen åkte vi ut och tittade på ett hus på den s.k "Gräddhyllan" i Bara (enligt somliga är det iofs den f ö re  d e t t a "Gräddhyllan"   ) och när vi gick vår vanliga utomhusrunda såg vi att all träpanel var välvårdad, fönstrena var bytta, hängrännor och stuprännor såg fina ut och taket såg fint ut   . Vi fortsatte in och såg att köket var nyrenoverat (2005) med nya vitvaror, både badrummet och toan var nyrenoverade (2010) med sånt där våtrumscertifikat och allt var bara SÅ fräscht och ordentligt. Visst, lite färg och ändringar kände man ju ett behov av men inga större grejer. Jag går igång på ordentligt   ... så det var ju bara att boka tid på banken för ett nytt lånelöfte (det gamla hann gå ut) och sen lägga bud, få ångest (jag är inte världsklass på stora förändringar   ), skriva avtal, gå till banken igen och nu är det äntligen klart. Vi flyttar tidigast den 15 juli och nu har vi god tid på oss att sälja vår lägenhet (vårt hem, vår borg *snyft*) till ett bra pris   . Sebastians rum ska fixas iordning och på måndag kommer fotografen, nästa fredag ligger den ute på nätet och första visningen är söndagen i veckan därpå   .

_
Varför just Bara? Jo - det är nära till Malmö och det finns bra kommunikationer raka spåret in till Värnhem där jag smidigt byter till 3:ans buss som går till jobbet, det är nära till Sebastians skola, det mesta finna i Bara (t.ex. en uttagsautomat  och ett utomhusbad  ) och mer ska det bli (dvs. man bor inte stan men kan glömma handla mjölk utan att det kostar 4 mil i bilen), vi har nära till vännerna i Malmö och till klubben och så känner vi många helt underbara människor där ute. Hundligt sett finns det oändliga möjligheter att promenixa det vardagliga på cykel- och gångvägar genom öppna parkområden och 5 minuter bort med bil ligger Bokskogen med en massa slingor att springa/promenera på   . Så klart finns det möjligheter att spåra och dona oxå i närheten.

_
En stor sak det här. Hur ska det gå? Kommer vi att klara det här? Ja det tror vi ju så klart efter noggranna beräkningar och många diskussioner men om det nu inte skulle göra det så är det ju bara att ändra igen - man måste våga att räkna till 3 och hoppa ibland   .

_
Här följer lite pics på vårt hus   :

_
  

_

Här syns den sprillans nya fjärrstyrda garageporten   
  

_

Fria vidder - utsikt från baksidan 

  

Köket - här ska läggas ett annat golv, endera laminat i annan färg eller klinkers   
   

_

Ursnyggt badrum tycker jag   
   

_

Gästtoa på ovanvåningen - oxå hur snygg som helst   
   

_

Vårt sovrum    
   

_

Vardagsrum på bottenvåningen med utgång till den obligatoriska pensionärskuvösen   

   _
Allrum på ovanvåningen - här ska trappan och taket målas vitt   
     
_

Sebbes rum (han vill ha blått) och även här ska taket bli vitt som steg 1   
  

_
Sen finns det ett grönt rum som ska målas om och ett extrarum på nedervåningen som vi ska ha som förvaringsutrymme för alla grejer som hör till hunderiet. Vid sidan av köket finns en tvättstuga/grovkök med ingång från framsidan med klinkers och bra förvaringsmöjligheter + tvättmaskin och tumlare   . Vi har fått välmenade brasklappar om syllarna till de här SIAB-husen, som inte var så bra   och som ledde till jorddoft i husen men just vårt hus ägdes fram till 1990 av en familj som gick med i en gruppstämning mot SIAB, som förlorade tvisten och därmed fick byta ut syllarna i tryckimpregnerat vad-det-nu-var till ett annat fuktbeständigt material (står vilket material exakt på ett intyg/bevis som hör till huset).

_
Fredagen den 4 februari är det besiktningsdags - håll tummen för att allt är som det ska   !

_
Man kan ju lugnt säga att det här husköpet har överskuggat det mesta sedan i torsdags MEN Yaxxon har faktiskt fått sig ett riktigt bra lydnadspass med bl.a ett hyfsat sorterat framåtsändande   , Frasse har fångat 2 banditer till   och samtliga har fått härliga långrundor och bus i det fina vårvädret som varit   . Dessutom har jag tillsammans med Vicky kommit igång med träningen på gymet och kört 2011 års Pass 1 (ben, vader, mage) och Pass 2 (hela överkroppen). Jag har ont lite här och där nu men det är bara att bita ihop och köra Pass 3 på fredag   . Förutom träningen råder kak- och godisförbud alla dagar utom fredagar   .

_
Ja å så var vi hos Sophia och Fredde i lördags och åt sjukt gott och alldeles för mycket   . Jonas lagade tacogratäng med creme fraiche och philadelphiaost och till efterrätt bjöd Sophia på hallonpannacotta ... ja å sen blev det dooodis' till Hipphipp   . Detta var alltså INNAN införandet av kak- och godisförbudet vill jag poängtera   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 723

ANTAL STEG I MÅNDAGS: 12 631
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 8 013
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 7 420
ANTAL STEG I FREDAGS: 11 753

ANTAL STEG I TORSDAGS: glömde räknaren

_
"Vi simmar alla i samma båt."   

Av Nina Palm - 20 januari 2011 09:01

Jahaja. Igår satte vårträningen igång - hoppas jag   - och det var ju i överkant livat kan jag sammanfatta det hela med   . Yaxxon for runt som en skit i en pissepotta och lyckats bita mig på insidan av mitt högerben 3 gånger   . Jag hade ju tänkt mjukstarta och mest "ha kul" som det så käckt heter men det var stekpanna-läge från start som gällde   . Nu låter det ju gräsligt brutalt men det är faktiskt inte värre än att jag fick sopa på honom 3 proppar (en per bett i benet) och sen gå luciatåg-style och vara väldigt lågmäld och noga resten av träningen. Till sist kom vi in i det igen och det gick faktiskt riktigt bra   . Lite yvig i vissa högersvängar, plogade stundtals och några gamnackesättanden blev det oxå men med tanke på att vi inte tränat på så himla länge tycker jag att det är orättvist att säga nåt om det - gör om gör rätt   . Vi körde iaf ett ganska långt pass linförighet/fritt följ och till sist var han i riktigt fin balans. Kul! Det var så torrt på appellplanen att vi kunde träna kryp och det kändes bra, aningens hög bak men tät och fin fram och bra position. Skallet efteråt gick oxå riktigt bra, kunde varit tätare ibland men han satt, han skällde och var tyst som han skulle   . Avslutade träningen med några hopp som oxå funkade fint, inga tjyvstarter och hyfsat snabba sättanden på andra sidan hindret   . Nästa träning blir det framåtsändande, tung- och metallapportering, kryp och fritt följ   .

_
Vi var måååånga som var nere och tränade och det kändes ju bara hur gött som helst att vara igång - paw rikhtitt   . Nu var ju Yaxxon lite väl "på" om man så säger, vilket var helt förväntat, men efter det inledande kaoset kändes det ändå som att vilan faktiskt gjort gott. Momenten har sjunkit in och gammalt strul var som bortblåst, iaf igår   

_
Medan jag och Kamelkungen var och tränade nannade Jonas klart inför nattpass och efter det tog han en ordentlig runda med PRO-avdelningen   . Frasse fick vila inför jobbet han, av erfarenhet blir man vis. Synd bara att natten blev sövande tradig för kollegorna   .

_
Ikväll är planen att ta en lååång powerwalk = första passet träning av mig själv under 2011   . Imorron väntar ett benpass på gymet - förhoppningsvis tillsammans med Vicky, som jag hoppas slipper få den eländiga sjukan som snurrat runt - och sen har de flesta av mina vardagsrutiner kickat igång   .

_
Hmmm. Kom just på att jag verkligen undrar vad som händer med vår kamera   ? Avvaktar att ringa till på tisdag, när bidraget kommer.

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 199

_
"Jag har aldrig låtit min utbildning störa mina studier."   

Av Nina Palm - 19 januari 2011 08:15

Igår var det över 5 grader varmt i Malmö och snön är i princip helt borta   . Ikväll väntar gruppträning på klubben och jag längtar faktiskt på riktigt   . Planen för mig och Kamelkungen är att INTE gå rakt på de koncentrationskrävande och svåra grejerna utan mer att värma upp inför kommande säsong   . Han är helt stissig och skuttig och nästan desperat efter aktivitet och samarbete så jag räknar INTE med någon studie i precision och finess direkt   . Igår på kvällsturen hade jag honom lös och jag har väl aldrig fått så många presenter kastade på mig förut   - en colaburk, en pappersmugg, 4 pinnar och en tappad vante   . Jaja. Nu kör vi! Vilket troligen även kamikazedvärgschanuzern som kom farandes mot oss (100 kg schäfer och mig) imorse när vi precis hade kommit utanför dörren tänkte   . Himmel och plättar alltså - vilket trauma! Tack gode gud för skämsgrimmor, lyktstolpar och barmark   . Turligt nog var ägaren till schnauzern med på banan och kom rusandes och vrålandes i full fart direkt - en  R E A K T I O N alltså - och fick tag på sin lilla kamikazepilot och ruskade om den med kraft   . That we lajk! Malmömetoden är annars att stå kvar, ropa lite mesigt efter rymlingen och sen ropa ett tröstande "han eeei sneeell!"   . Just i jakt-, vrål- och fångstskedet ska tilläggas att Nixx bytte fokus med kraft  dock  ...

_
Igår avslutade jag arbetsdagen hos Eva och Chrille i affären där Jonas var och fixade med uppdatering av Evas Ajfån med hjälp av datorn - allt gick bra, både telefonen och datorn är vid liv   . Frågan är bara hur länge datorn överlever eftersom Eva aldrig uppdaterat när flaggning om detta kommit   . Jaja. Man kan ju alltid köpa en ny   . Väl hemma blev det lite fika och sen lugnt och fint fram till dess att Jonas och Fräset åkte till jobbet   .

_
Som sagt. Ikväll väntar gruppträning och det ska bli SÅ kul   . Nixx är bättre i sin tass och bara det räddar ju den här dan   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 973

_
Dagens ord   

_
"För att få ett banklån måste du först bevisa att du inte behöver det."   

Av Nina Palm - 18 januari 2011 09:51

I helgen var det meningen att vi skulle storstäda hemma, eller iaf storstäda det som jag inte hann storstäda på min semester   . MEN nu blev det ju inget av med det och därför blev det storstädning igår istället   . Herregud vad vi höll på! Man kan ju tro att jag inte städat badrummet sen Eldkvarn brann för Jonas höll på att avkalka/skrubba varenda fog, varenda rör och båda blandarna i över 2 timmar   . Badrummet är ju 4-5 år gammalt i sin nuvarande utformning men det kan man då INTE tro när man ser det nu   . SÅ fint det är! Härmed lovar jag, och svär, att ingen badrumsstädning hädanefter ska ske utan att avkalkning och rengöring av rör och fogar görs samtidigt   . Själv städade jag övriga hemmet, dammsög garderober och klädkammare, mummade lister och dammade och höll på innan jag gick loss på köket - den tradiga delen dvs. att göra rent fläkten och under och i skåpen där det lixom samlas en del fett   . Vi shoppade upp oss på en del fräna kemikalier sist vi handlade och jag kan varmt rekommendera Jif-sprayet mot fett, gula flaskan   . Den nya rostfrittsprayen var oxå grym - även om det sved lite i halsen när man sprayat precis   . Kvällsfikan tog vi kl. 22.10 och därefter väntade hundrundor ... Time flies när man har roooligt   . Not. Eller jo - det var ganska kul ändå att ha sällis i städandet. 

_
Idag ska jag gå och lägga mig i tid iaf - så mycket är säkert   . Eller iaf ganska säkert.

_
Inga news i övrigt. Kajsa har bott in sig och igår spöade hon äntligen upp Yaxxon ordentligt   . Gud så dryg han är. Sexa loss med en 83-åring lixom (i människorår räknat)   . Nu är ju Kajsa osedvanligt snygg och välbehållen för sin aktningsvärda ålder men det finns ju gränser kan man tycka. Nixx har ont i sin framtass fortfarande och får ta det lugnt vilket inte passar honom alls   . Har ökat på dosen med Metacam och hoppas att det hjälper. Det passar inte en så stilig karl att linka runt som han gör nu   . Fast å andra sidan verkar han inte påverkas nämnvärt i humöret utan han är lika pigg och glad som vanligt och det lyser i hans ögon av livslust   . Håll tummen för att det går över snart, det onda.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 570

_
"Underskatta aldrig en man som överskattar sig själv."   

Av Nina Palm - 17 januari 2011 08:02

Ja alltså - Yaxxon ...  inte jag . Han har haft makalöst bry med landningen av sina örnar den senaste veckan och dessutom har han varit brummig och tradig mot både Nixx och Frasse   . När Kajsa kom hem i lördags betedde han sig som värsta hingsten mot henne, stötte i nacken och fåglade sig till max så snart han fick chansen   . Igår när vi tack vare bästa Susanne skulle köra lite inomhussök, som Yaxxon normalt sett är en fena på var han i en helt annan del av Köping inledningsvis - fastnade på fläckar, skulle kissa all over the place - för att sedan, när han såg ut att ha kommit igång med sökarbetet, blinda gamla legor 126 ggr   . Han skällde s.a.s på ingenting, med liv och lust   . Jag borde ju ha haft en plan för det där men se det hade jag inte så jag bröt söket efter 0 hittade figgar efter över 20 minuter   . Jag skulle ha stått på mig och bett att få veta var figgarna var för att stötta honom men nu blev det inte så och nästa gång ska jag göra som följer: jag ska ev. ha honom i koppel inledningsvis eller bestämma var exakt han ska söka och beta av lokalen bit för bit. Inget springa rakt in och hoppas på det bästa - basta!   Ordning och reda är min melodi, så är det bara   .

_
Frasses första vända gick som väntat, han for in i lokaliteterna i 190 och blindade loss han med på gamla legor vilket var bra för Jonas plan var att nej:a, kalla tillbaka och skicka om Fräset   . Han hittade sina busar till sist och i andra omgången var han till 100 % med på banan och blindade inte en enda gång   . SÅ kul när planer funkar, för det vet man ju aldrig säkert innan man sätter dem i verket.

_
Vi var ett bautagäng som körde och vi hade en härlig dag tycker jag   . Tror det var 10-11 hundar som fick jobba i 2 omgångar - med yummie fika emellan    - och även om just Yaxxon inte hade en av sina mer glimrande stunder i livet så var jag ändå nöjd med att han fick jobba. Mariana tog kort och de ligger här   . Jag snodde ett par stycken   .

_
Yaxxon
  

_
Yaxxon tror att han hittat en buse och engagerar sig satan i gatan   
  

_
Man får lite ont i magen ibland när Frasse far runt   
     

_
Buse hittad och markerad = boll   
 

_
Mattias på ett ovanligt gömställe - över 3 meter upp i luften, hängandes på en vägg   
   

_

Frasse har hittat honom   

_
Hallåååå - kul att du kommer ner och säger mors   
       

_
Hmm. Vad har mer hänt i helgen då ..? JO i fredags käkade vi räkor och drack vin, aldrig fel tycker jag   och kollade på sista delen av Svärdet och spiran. Megamys deluxe som avslut på första arbetsveckan efter långledigt   . I lördags körde jag och Nixx till Åhus med Djävulsmaskinen för att hämta Kajsa Karlsson och jag kunde koppla ihop telefonen med bilen via Bluetooth och det var ju fräsigt faktiskt   . Sitta och prata rakt ut i luften - bara så där   . På kvällen fixade Jonas en jättegod laxpasta och så satt vi och poppade gammal musik på hans dator och hade tvåmansparty   . Klockan blev sent innan vi kom i säng kan jag säga - missade t.o.m HippHipp   .

_
Idag är det en vanlig dag på jobbet fram till 13 för då ska vi börja ett möte om Verksamhetsplanering som varar ända fram till 16.30   . I hate möte! Särskilt på måndagar   . Ikväll står städning på schemat och imorron är det tisdag   .

_
"Efterklokheten är den enda exakta vetenskapen."   

Av Nina Palm - 14 januari 2011 09:05

Ja. Frasse Fräs med bihang har fångat 2 tjyvar (eller "kolingar" som proffsen säger   ) den här veckan - en natten mellan måndag och söndag och en i natt   . Frasse gör som September; "kommer in, rullar hårt" ... fast i Skåneterräng  då förståss   .

_
  

_
Härligt tycker jag   . Att nån levererar nåt hundrelaterat i den här familjen   .

_
I onsdags var vi ute på ett s.k Äventyr och det var ganska så najs   . Återkommer till detta senare men kan sammanfattningsvis säga att allt beror på vem man får kontakt med. Oavsett i vilket skede i livet man befinner sig   . Efter Äventyr och lite mat åkte vi ner till klubben, vilket var ett äventyr i sig - SATAN va halt det var!! Jösses. Svartis och kasebana all over the place   . Ja just ja - jag köpte halkskydd oxå, i onsdags. Sådana som man monterar på skorna och även om de är lite jobbiga att gå på barmark/asfalt med så kan jag lugnt säga att det var the grej of the day ... eller egentligen of the year för shit så stabilt det blev att gå   . Fick förslag om att köpa mig Icebugs-skor men efterjulenfinanserna tillåter inte dylika utsvävningar. Tyvärr   . Hundarna har alltså fått sina vanliga långrundor och jag mina powerwalks - tackar vi (jag och mina volanger) för   . Hur som helst, på klubben hittade jag de papper jag sökte angående valen på årsmötet 2011 och styrelsen börjar så sakteliga ta form   . Stefan lovade att komplettera med lite tider och sånt och igår fick jag mail om det - tack   ! Lite fika med goa vänner blev det oxå så klart innan jag gränsfall somnade på plats och fick be om iltransport hem till locket   .

_
Igår var det en ganska vanlig torsdag. Fixade lite med sommarens Demonläger (5-10 juli 2011, Stigmansgården i Tiveden) och nu är det knökfull i alla grupperna utom rapporten där det finns 3 platser kvar (instruktör GBA   - världsbästa GBA ska tilläggas). Kontakta mig på min mail: kajsanina@hotmail.com eller på Facebook (Nina Palm - not so hemlig   ) ELLER kontakta GBA via hennes hemsida   . För att det ska bli flyt i träningen dessa dagar går det tyvärr inte med prova på- eller helt gröna hundar utan man ska ha kommit såpass att hunden klarar minst en lägresträcka (1100 m+ 1500 m skytt) under normala omständigheter.

_
Efter jobbet och efter hundrundor (med broddar) intog vi soffan och kollade på tredje delen av Svärdet och spiran innan Jonas och Frasse åkte till jobbet   . Gissa min depression när jag konstaterade att det råsnöade ute IGEN   när jag skulle ut och traska med Hobbisarna.

_
Idag håller vi fredag deluxe med lite vin, räkor med tillbehör och fjärde delen av Svärdet och spiran   . Imorgon förmiddag ska jag åka iväg och hämta Kajsa Karlsson, som ska komma hem nu när det är dags för mammas och pappas årliga långsemester   . Kryssning på ett knallblått (eller ev. turkost) hav i strålande sol med besök på diverse mysiga öar långt bort i väster   . Knappt avundsjuk alls. Inte då ... (  ). Sen får vi se vad som händer i helgen - det känns rätt öppet just nu och det är faktiskt helt ok   .

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 9 773

ANTAL STEG IGÅR: 10 888

_
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke."   

 


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards