Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

TÅRTKALAS

Av Nina Palm - 24 oktober 2013 08:10

Igår var det äntligen dags för mig och Yaxxon att bjuda på tårta, tårtbjudning är obligatorisk efter uppflyttning lixom och det gäller att bjuda när så många som möjligt kan komma  . Eftersom det var ett par stycken ordinarie Onsdagsgruppare som inte kunde komma fick vi fylla ut med fd. gruppmedlemmen Magnus och våra goa' hangarounds Ritva och Jonas S. Alltid lika trevligt  . Tårtorna var jättefina och för att ingen skulle glömma bort prestationen som sådan pyntades tårtorna med sökbetyget, som jag fortfarande är jättestolt över  .

_
 
S(p)öktårtor  
_
  
Vickys magvänliga alternativ   

_
 
Ganska stort tårtparty ändå (inklusive utfyllnad) - jag, Gosia, Vicky, Eva och Nina saknas på bilden - vi får väl vara nöjda över uppmärksamheten, jag och Kamelkungen   .

_
Nu får jag verkligen hoppas att den här texten fäster efter 19 sorger och 18 bedrövelser (och en god ärtsoppslunch på Rådhuskällaren, som jag skulle ha blivit bjuden på men fick bjuda på själv - dä ä stiiiil dä  !). Det har varit ett rysligt meck med Bloggplatsen idag nämligen och det har inte gått att mellanspara inläggsdelar som man brukar kunna göra   .

_
Hur som helst. Förutom tårtkalaset blev det faktiskt lite träning igår oxå. Jonas hjälpte mig och Yaxxon med det satans jävla fria följ-helvetet och vi kunde konstatera att Yaxxon inte har den optimala sättandetekniken precis  . Endera sätter han sig jättsnabbt - med en smäll faktiskt - och då blir han så låg i kroppen framtill att han nästan ligger ner (den s.k "Gamnackestilen") eller så sätter han sig med framkroppen direkt medan lallan ser ut som om den skulle ha världens bry med att trycka ihop en luftkudde för att kunna nå marken överhuvudtaget   . Jag föredrar den snabba Gamnackestilen och har bestämt för att satsa på den och försöka utvecka detta sättande till något mer estetiskt tilltalande över tid. Herregud alltså   ! Om man bortser från sättandena gjorde Yaxxon många bra fritt följ-saker igår - han höll rätt position på det stora hela (språngmarschen oräknad), han var rak i kroppen och han reagerade snabbt i vändningar och i stegförflyttningar. Det jag kan imponeras av när jag tränar med Yaxxon är, att han gå och hålla fokus på mig och vad jag gör väldigt länge utan annan bekräftelse än min röst som säger "bra" eller "duktig"   . Det är dock oklart om detta beror på att jag varit väldigt duktig på att lära honom betydelsen/innebörden av orden eller om han bara är en idiot som av någon anledning tycker att det är sjukt kul att gå på min vänstra sida, kilometer efter kilometer   . Idag väljer jag att tro att jag gjort nånting rätt. Efter fria följet tränade vi på krypet och där laborerade jag med mitt tempo för att hitta den takt som passar Yaxxon bäst. Jag ökade tempot något och det verkade som att det gjorde det lättare för Yaxxon både när det gällde att hålla positionen och att vinkla vänster  . Det återstår att se om det är så det är eller om det bara var så just igår. Vi avslutade träningen med skallet och det gjorde han bra även om han missade och råkade skälla i första "tystet", något som han faktiskt nästan aldrig gör. Vi gjorde om iaf och då var han tyst när han skulle vara tyst.

_
Idag får vi se vad som händer. Jag känner ett extremt behov av att, för första gången den här veckan, bara få åka raka spåret hem utan depåstopp på vägen. Ingen Sebbe som ska hämtas och inget som ska handlas på ICA  . Yaxxon skulle behöva få blåsa ur sig med ett kondispass och Frasse behöver gå på långtur medan Faxe säkert är färdigservad med spårträning eller nåt annat i överkant ambitiöst när jag kommer hem.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 559

ANTAL STEG I TISDAGS: 10 937

ANTAL STEG I MÅNDAGS: 8 864

_
"Sätt dig inte på huk med sporrar på."   



 
 
Mia

Mia

24 oktober 2013 16:50

Klart att du skall vara stolt över det sökbetyget läääänge,ända tills nästa tävling;)
Själv kommer jag aldrig mer att tävla, kan då vara nöjd resten av livet typ😃

http://www.mallekraft.se

Nina Palm

24 oktober 2013 18:50

Nu ska vi bara göra om samma sak, fast i 200 meter *pust*. Tur man ska på kurs hos Kristina igen det närmsta året. Ja du - hur toppar man det? 287p. Det är nästan sjukt. Grattis! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards