Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Nina Palm - 14 november 2011 08:35

Så var det måndag igen och lallan är parkerad i jobbestolen   . Känner mig inte speciellt pigg alls måste jag erkänna trots att gårdagen tillbringades i gränsfall total lockkoma   . Det kostar på att vara på party natten lång - tack Eva för att vi fick komma på ditt 60-årskalas   ! Jag borde vara nöjd med mig själv att jag faktiskt tog en dag ledigt från det mesta men faktum är, så här i efterhand, det känns som slöseri med liv att bara slappa. Tur iaf att jag kom iväg på en rejäl kvällstur med Frasse och Yaxxon och dessutom passade på att lägga en plats   . Liite oväntat kom Yaxxon farandes efter en knapp minut - måste ha skett nån form av felkoppling i synapserna där   - medan Frasse låg kvar och funderade över vad som egentligen hände. Får man göra så   ?! Tillbaka med Yaxxon (Frasse låg fortfarande kvar) och så fick han (Yaxxon alltså - inte Frasse) sig en rejäl knack i pannan innan jag lämnade igen och efter det låg de nästan 6 minuter utan problem trots att jag gick över en cykelväg, vidare över en väg och ställde mig på andra sidan vägen för att få ut avståndet   . Frasse nosade lite i gräset en gång men det brydde jag mig inte om (han har sin halva hundlängd att spela på) men i övrigt låg han tyst, lugnt och fint och la faktiskt ner hakan i marken efter ett tag   .

_
I lördags ägnade vi dan åt att räfsa ihop de sista löven i trädgården (de vägrade blåsa ut i rabatterna   ). Efter räfsningen klippte Jonas gräset och nu är trädgården s.a.s redo för vintern. Ja och så satte Jonas in ett nytt element i badrummet vilket  inte var så dumt alls - if you know what I mean  . På eftermiddan gick vi långisar med bären innan vi började göra oss iordning för årets stora begivenhet - Röeevas 60-årsfest  . Festen hölls på klubben och det bjöds på riktigt god mat, många tal, lika många specialskrivna sånger (bl.a. en signerad Susanne och Vicky) och dans till Lasse Berggrenson och hans kollega   . Berith gav Jonas en buggkurs av den högre skolan och det är oklart om han har kommit över snurrchoken än   .

_
I fredags var jag surast i världen eftersom bilen inte blev klar - nån jäkla givare som saknades - så den dan kommer inte att gå till historien precis   !

_
Ikväll får vi se vad som händer. Det hänger lite på biltillgången om man säger så   . Planen är iaf att ta en långtur md Hobbisarna, ta en tur in till Lund och hämta hundmat och lämna Bingolottokalendrar. Efter dylika ansträngningar lär jag svimma   .

_
"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards