Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Nina Palm - 18 november 2011 07:12

På plats i Gruvan för vanligt jobb och övertid   . Med tanke på den senaste tidens utgifter gäller det att kompensera med extra inkomster ... typ  .

_

Igår var det en ganska vanlig dag på jobbet, same shit different day   . Efter jobbet åkte jag raka spåret hem för att rasta samtliga bär och jag kunde konstatera att badet av Frasse, som ägde rum i onsdags, har gjort att han börjat fälla paw rikh-titt och liknar en hittehund från Grekland   . Vilken TUR att jag plockade furminatorn ur Silver Bullitt innan turbon avled och han fick läggas in på sjukhus igen  . Silver Bullitt kan eventuellt kanske möjligen men troligen inte bli utskriven idag - kalkylen blev godkänd tidigt igår morse eller sent i onsdags kväll och igår tillkom säkerhetsbyte av olja och nån form av filter så att eventuella metallspån från turbon inte ska fara runt i motorn och orsaka nån ytterligare skada   . Ytterligare skada - nej tack!

_
Efter rastning och service kom Jonas hem och Nixx firade tilldragelsen med att NHL-tackla köksväggen så att köksklockan for i backen med en jävulsk krasch och vips fick jag anledning att dammsuga oxå   . Iförda sköna myskläder åkte vi sedan till Sophia och Fredde i Vetebröd för middag (herrejössesgod höstgryta all inclusive), efterrätt (glassbåtar), kaffe och lockhäng   . Energipåfyllning av bästa sorten!

_

Ikväll efter jobbet väntar en långtur med Hobbisarna, furminering och klosseklippning (Frasses klossingar friserade jag imorse - han var så där nöjd med den frukostefterrätten kan jag säga   ) innan jag ska sjunka ner i min lockhörna och njuta av lugnet. Imorron är jag utsedd att agera sekond i Gosia och Ajaxx ringhörna på en högreklasspårtävling och på söndag är jag helt enkelt så illa nödd och tvungen att åka in till jobbet och övertida   . Tur att det där projektet pågår prick exakt nu kan man ju lugnt säga så jag jobbar GÄRNA och så SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT!

_
Projekt Skärpning går bra (om man inte räknar liten tårtbit i onsdags och glassbåt igår förståss   ) och det visade sig imorse att jag faktiskt tappat nästan 2 kilo volanger   ! "Bara" 5 kilo kvar  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 068

_
Å så en Nalle Puh i repris

_
"Ibland är en båt en båt och ibland närmast en olyckshändelse, det beror på om du är över eller under den."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards