Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

EN HELT VANLIG TORSDAG ... TYP

Av Nina Palm - 27 april 2012 07:00

Igår var det alltså torsdag och vi hade inga direkta planer mer än att sätta Ex-Spot på hundarna, vilket vi naturligtvis glömde   men däremot körde vi lite kondisträning med Spex och Yaxxon i form av intervaller   . Intervallträningen med Spex måste vara den i särklass jäsigaste som finns (för hans förare) och går till som följer: man tar med sig Spex ut på en äng (eller den miljö man för tillfället råkar har tillgång till), man kopplar loss och sen står man bara där till dess att han har sprungit färdigt   . Nu fick han ju tvångsvila mellan passen iofs och just det momentet kräver viss ansträngning för föraren men mycket smidigare än så här blir det inte   .


_
Yaxxon är en mer traditionell kille och vill gärna ha två bestämda punkter att springa mellan och därför kör vi långa budföringar (120-130 meter) med honom. Han fick springa sex sträckor i första passet och fyra sträckor i de två senare   . Han börjar - som jag sagt förut - se lite mer vältrimmad ut i kroppen nu och sprang på suveränt alla skick så nästa pass kör vi sex sträckor alla omgångarna   .



_

_
Nixx fick vila igår - han är lite skröpligare än vanligt just nu - men en runda med mojjan blev det och vi lekte lite försiktigt (allt är relativt   ) med en upphittad pinne   .

_
Gårdagens mest minnesvärda motionsaktivitet stod Frasse för kan man säga ...   . Han fick en långpromenad och på vägen hem passerade vi dammarna mitt i Bara. Eftersom en pojke på runt fem-sex år stod och matade änderna tillsammans med sin pappa tog jag in Fräset till sidan och just som vi passerade vände sig pojken om för att mata änderna på andra sidan den lilla bron som leder över dammarna och då passade Frasse på att blixtsnabbt norpa åt sig den halva franskbrödbullen som pojken höll i handen   . Jag trodde jag skulle dö av skam! Frasse svalde bullen otuggad (hur är det ens möjligt?!), pojkens underläpp började darra och hans pappa brast - tack o lov - ut i ett gapflabb   . Ajamen för jävelen Frasse   ! Jag har nog aldrig bett om ursäkt så många gånger på en gång och Frasse har nog aldrig varit så nära att bli strypt, vilket han dock inte fattade alls där han stod och förnöjt slickade sig om den tannalösa munnen. Pappan skrattade och konstaterade "Men kolla han ser ju helt oskyldig ut!" ...

_
  
Årets karriärbytare - från polis till tjyv på 30 dagar   

_
Kvällen avslutades med en ohälsosamt sen men sjukt god middag i form av skaldjurspasta som Jonas hade snurrat ihop  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 552

_
"Friskt vågat hälften vunnet."   


 
 
Ingen bild

Lena Sundell

27 april 2012 08:18

Smidigt med självmotionerande hund, pinsamt med tjuveri :-)

Nina Palm

27 april 2012 08:29

Mycket smidigt men inte så bra för den egna motionen :). Mycket pinsamt - du anar icke! G helg på er!

 
Ingen bild

mariana

27 april 2012 08:33

Jyckar som ger järnet är det härligaste som finns att se!! Jag njuter ihjäl mig :)) Njutningen kan ju i o f sig grunda sig i att jag slipper springa....eller ?!
Ja, och så älskar jag Frasse, såklart *asg* <3
Njut av ledigheten, vi ses ! // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

27 april 2012 09:17

Jag njuter oxå ihjäl mig kan jag säga :). Nästa gång tar jag med en campingstol *hehe*.. Frasse är svår att inte älska, jäkla drul! Du kan tro vi ska njuta och det är klart vi ses! //Kraaaaaaaaaam

 
Susanne

Susanne

27 april 2012 08:38

Hahahahaha härligt Frasse!!!!
Ser den nöjda tannalösa minen framför mig.....
Tror du höll inne med att han var fd polishund,hahahahahaha
Kramikram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 april 2012 09:15

Jättehärligt - tyckte han. Hur nu en torr bulle kan vara härlig ... Minen var obetalbar kan jag säga *hehe*. Jag kunde, som Mia Vieweg föreslog, ha sagt att det är polismyndighetens hund iaf och att jag bara passar den :). Jag och spigger kommer på söndag - han har vissa trappissues som måste åtgärdas! //Kramar

 
Petra

Petra

27 april 2012 08:57

Nu var det ju inte jag som var ute med bulltjyven, för mig var det hysteriskt roligt:) Tur pappan kunde skratta åt tilltaget, det gjorde inte mamma när Carlzon snodde hennes frukostbulle *fniss*. Vi kan iaf planera att varva autointervaller med förarledda :) //Kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 april 2012 09:13

I efterhand - hur kul som helst. I samtid - oh my god! Du fattar ... This would be hilarious if it wasn't happening to me *fniss*. Autointervaller kommer att vara moment nr 1 (förutom "håll fast") som kommer att tränas in på kommande valpar! Påminn mig! //Bamsekramar

 
Ingen bild

Susanne

27 april 2012 09:52

Just trappissues brukar botas på Byggsöket...fråga Khan, Yvonne, Prilla, Mariana, Trym, Änzo, Benzon...ja listan kan göras hur lång som helst....men idag så....upp och ner, ner och upp...snälla en gång till bara hahahahahaha.
I värsta fall finns ju lilla grå, Svedalas nya doftälva......

Nina Palm

27 april 2012 12:16

Men eller hur! Jag tänkte iofs "vi ställer Ulla högst upp" men en liten doftälva kan nog oxå funka :). Jag ser trappissues som ett tecken på konsekvensanalys jag *hehe*. Trappor har en tendens att bli favorithobby nr 1 när de väl bestigits ett par gånger :). //Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 april 2012 10:24

Men jösses då, det var en lättmotionerad gosse. Springer han så jämnt Spex när han kommer lös? Attans smidigt det måste vara :-)

Jaha, så Frasse bytte kariär så snabbt och hamnade på den kriminella banan ;-) . Hoppas det va en engångs företelese då.

Ha en fortsatt bra fredag och en skön helg :-)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

27 april 2012 12:18

Han springer så jämt - inte riktigt riktig alltså :). Mycket smidigt! Fast inte så effektivt för volangminskningen *fniss*. Frasse lever i nuet som ingen annan, den saken är helt klar! Ha en go helg du med! //kramar

 
Annette Olsson

Annette Olsson

27 april 2012 22:02

Spex kör samma stil som Dixon, dvs järnet matte står kvar häpen och undrar men jag då.....

http://team-dixon

Nina Palm

28 april 2012 08:12

Mycket bekvämt - särskilt när man kan lägga honom ner i 5 minuter och starta upp igen :).

 
Sabina

Sabina

28 april 2012 09:57

Just trappissues tror jag inte blir ett bekymmer att bota på byggsöket. Åhh vad synd att vi får stå över imorgon- jag vill, jag vill, jag vill ;-)

Jag trodde ju iof att Khan var kung över autointervall & menlöst spring men herregud vad Spex kan springa <3! Campingstol, solsken, ett glas vin & så hund som rastar sig själv- perfa!

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 april 2012 09:28

Perfa på riktigt :)! Fast - som sagt - inte så effektivt för tvåbeningar som vill bli av med volanger *hmm*. Byggsöket hade avsedd effekt! Gallerspiraltrappan var lite läskig nerför bara. Det tar sig! //Bamsekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards