Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Nina Palm - 30 november 2011 09:46

Imorse på rundan kändes det som att det var riktig mögvädersvarning   - blåst, duggregn och ruggigt i allra största allmänhet. Nu är himlen knallblå helt plötsligt och även om det inte spelar mig så där skitstor roll där jag sitter på min lalla dagen lång så det är ju ändå mysigare att titta ut på blått än på betonggrått   . Ikväll väntar dessutom Onsdagsparty med elitsökuppflyttningsfika och det är ju alltid göttigare att vara på klubben om det är bra väder   . Loungen gör sig bättre i uppehållsväder s.a.s   .

_
Här har det inte hänt så mycket precis. I måndags åkte vi ut till Bokskogen på kvällen i mörkret och tog en hyfsad runda med bären i ficklampans sken och sen avrundade vi kvällen med en mysig lussebullefika   . Igår gick jag Lilla Baravarvet med Hobbisarna medan Jonas och Frasse var iväg och tränade hårda spår och inomhussök   . Annars ägnade jag kvällen åt lite hemmafix - mummade badrum och toa, dammsög och mummade golven, körde en maskin tvätt och preppade för kommande ugnsrengöring genom att hutta alla plåtar i diskmaskinen   . High life! Nu är jag säkert lite störd eftersom jag kan tycka att det är ganska mysigt ändå, att dona omkring hemma och fixa grejer som borde ha blivit fixade för nån månad sen (tänker på ugnen alltså   ). Särskilt imponerad är jag över att jag klarade av att ställa klockorna rätt på både kaffebryggaren och spisen efter två Beritrelaterade strömavbrott   . Microvågsugnens klocka är kass - det GÅR inte att ställa så den står nu på 44 sekunder ... eller om det är minuter   ?

_
Övertidstiden är snart slut på riktigt och jag börjar känna en viss inspiration att komma igång med träningen med Yaxxon   . Lägeranmälningarna börjar droppa in och på nåt vis är det lite VÅR över det   .

_
"Hellre mycket av allt än lite av varje."    (says Mediamarkt   )

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards