Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 november 2011

UMS

Av Nina Palm - 11 november 2011 14:09

I onsdags och igår har jag donat med psykmål (lagen om psykiatrisk tvångsvård - LPT) och idag är jag - via LVU (lag om vård av unga .. typ) - tillbaka i socialförsäkringsvärlden   . På meyn idag står UMS (utmattningssyndrom) och livränta    . Det rullar på. Just idag slog det mig att jag verkligen trivs kanon på nya avdelningen, Avdelning 4, trots att jag var rätt så ledsen eftersom det bara var jag från Avdelning 3 som fick byta avdelning   . Tyckte verkligen att allt var åt helsike men det blev hur bra som helst. Jag har inte fått så mycket gjort på länge som jag får här och min lärdom är: Att oroa sig är att betala ränta på problem som ännu inte har uppstått   !

_
Klockan är nu 14.15 och min bil ska enligt de senaste rapporterna bli klar i eftermiddag, vid 16-17 tiden och det känns ju mindre upplyftande kan jag säga   eftersom jag hade tänkt flexa ut tidigt, hämta bilen, köra hem och väcka Jonas och tvinga honom att ta en tur i Bokskogen med bären och mig innan solen går ner    . Blir inte bilen klar förrän vid 17 är det becksvart ute innan jag är hemma   . Jaja.

_
Igår efter jobbet tog jag ett välbehövligt mumingsvarv runt hemmet   och så piffade jag till Kajsa inför hämtning   . Borstningen gick väl bra men när det var dags att klippa klossingar blev hon sur som en gurka    Jösses alltså   ! Men men. Mamma och pappa kom och hämtade Kajsa och lämnade samtidigt av lite presenter till hela familjen Palm, en låda Beck's öl till Jonas, ett par mörkblåa Converse och en Clinique ansiktskräm till mig och kläder till Sebastian. Tack   ! Lite senare kom vår kompis Peter på besök och eftersom jag skulle kolla på en arbetsskadegrej åt honom hade han med sig hembakad äpplepaj och vaniljvisp. Skärp dig-projektet fick ett icke oväsentligt bakslag  .

_

Ikväll får vi se vad som händer och imorron står valet mellan att räfsa undan lövhavet på framsidan (sanslösa mängder!) och att träna lite lydnad ELLER både ock   . På kvällen vankas party och mitt största issue just nu är: VAD i all världen ska jag ha på mig!?   

_
"Förlåtelse ändrar inte det förgångna men förstorar framtiden."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards