Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

DET RULLAR PÅ

Av Nina Palm - 27 april 2011 07:32

Onsdag och den här veckan har jag inga tidsgränser och annat mög alls att tänka på på jobbet   . Lugnt och fint innan stormen i maj när det är min tur att ha socialförsäkringsförhandlingarna   .

_
Igår lämnade vi Djävulsmaskinen på verkstad för service, som sagt, och det var inga nya fel som dök upp   . Annars är det ju alltid lite ångestladdat att lämna in bilen på service och vänta på "samtalet" som man hoppas bara ska informera om att bilen är klar MEN som lika väl kan innebära att verkarn' hittat minst ett och gärna ett skitdyrt fel extra att laga   . En av backsensorerna hade pajjat (det visste vi) och tyvärr hade de fått en sån där plupp i fel färg så bilen blir dock inte klar förrän idag   . Jaja. Vi skulle ingenstans och vi har ju Silver Bullitt   .

_
Annars blev det en lugn kväll igår, lockmys och film på TV:n   . Jag tog en sväng med Yaxxon och kunde inte (fick inte) låta bli att träna lite på de nya grejerna som han måste kunna till hösten   . Jobbade med fria följets stegförflyttningar och vändningar på stället och det blev ganska bra tycker jag. Han blir lite uppjagad av backningarna från stillastående eftersom han inte riktigt har tekniken inne så dom körde jag under vanlig marsch, rätt vad det var så tog jag ett steg bakåt lixom och klickade/belönade när han backade rakt helt enkelt. När han kan gå lugnt rakt bakåt ska jag lägga in halterna. Övriga håll och vändningar är han duktig på   . Kryp i vinkel åt höger tränade vi oxå på och det gick oväntat bra   . Gjorde halt direkt efter vinkeln för att undvika att han skulle gasa in framför mina fötter   . Min plan är att köra ett håll i taget eller ett håll per pass och sen plussa ihop det. Får se om det funkar - det är ju inte så lätt för Yaxxon att sortera och då får jag göra det åt honom   . Avslutade med lägganden från alla möjliga och omöjliga håll och här kan vi nog få lite bekymmer, han rusar ju in i ställande med förväntning i inkallningarna men att lägga sig - svåååra grejer   . Tyckte ändå att han la sig snabbare och snabbare, klickade direkt när han var helt nere och huttade karameller åt honom   . En mysig träning i parken alltså.

_
Ikväll väntar Onsdagsparty och vi ska (äntligen) fira Yohnssons appelluppflytt i höstas med tårta   ! Mycket tårta blir det nu + ett kanelbulleparty som jag lovat Mattias som betalning för att han fixat vår ena dator   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 499

_
"Kom alltid ihåg att du är unik. Precis som alla andra."   



 
 
Ingen bild

Susanne

27 april 2011 08:22

Det kommer garanterat att rulla på än bättre om ett par veckor, med tanke på all tårteätning...men gott ska det bli!!

NU är det bara att köra på och peta!!
Ses ikväll runt en tårta, hihi
Kram

Nina Palm

27 april 2011 08:52

Herregud! Det tänkte jag inte på :)). Rullsi rullsi it is. Jag börjar i vanlig ordning med att yxa till det värsta och så får vi se hur långt det räcker ;). Ses i afton! //kramar

 
Ingen bild

Sanna

27 april 2011 08:39

Om du vill ha sällskap i de där övningarna så kan jag gärna träna inkallning med stå o ligg o kryp i vinkel både dag o natt v 27 ;-)

Nina Palm

27 april 2011 08:51

Jag vill gärna ha sällskap - det kan ju inte bli annat än succé menar jag *hehe*.

 
Carina

Carina

27 april 2011 09:00

Lite sjukt men, jag tycker det är "enklare" att tävla i eliten än i högre på ngt konstigt sätt.
Krypets svängar hit o dit kan ta sin tid.
Ha en bra dag vännen.

/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Nina Palm

27 april 2011 09:11

Procentuellt är det enklare att få certpoäng i elit än en uppflyttning ur högre och du kan tro att jag håller med efter x antal högrestarter med Shotti och Kajsa (spår och rapport). Jag tar det lugnt och fint med svängarna - jag lovar :). Ha en bra dag du med! //Kramar

 
Sabina

Sabina

27 april 2011 10:28

Tårtchock it is then! :-) Tror att jag ska ta några varv extra runt pildammarna på rundan sen ;-)

Vad flitig du är med träningen! Elitkamel kommer sopa banan i höst- jag bara vet det!

//Kramar <3

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 april 2011 12:11

I princip är det så att vi kan börja gå nu ... typ. Om vi ska kunna kompensera den kommande månadens tårtregn ;). Elitkamelen ska definitivt göra sitt allra bästa

 
Petra

Petra

27 april 2011 11:31

Vad flitigt med träningen, skönt att ha lugnet före stormen på jobbet då :)!

Jag jobbar på med min rapport idag och ser om jag kan avsluta i tid till tårtchock *fniss*. Vill ju inte att Clumpen Carlzon ska känna sig så utsatt här i livet *fniss*. //Kram kram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 april 2011 12:08

Ja det var väldigt flitigt ... eller oxå pallade jag inte gå långrunda helt enkelt :). Det är hedervärt att du jobbar på att skaffa dig en pondus som matchar din blivande hunds dito *fniss*. //Kram kram

 
Ingen bild

mariana

27 april 2011 13:32

Kan du o Susanne äta tårta för oss oxå:D? Så fortsätter vi pimpa i trädgården.... Ha en nice afton! // Kramkram

Nina Palm

27 april 2011 14:18

Pimp you crib - Susanne serverar och jag äter :). Det kan bara bli succé - lite spridda skurar av beach 2011-ångest gör att vi kan ladda för fullt! Ha en najs afton ni med! Kraaaaam

 
Cina

Cina

27 april 2011 14:25

ja just...fullgasYaxxon ska nu förutom stanna oxå "ha tid" att lägga sig som en padda pladask...o det kommer ni att fixa :)

bara timmar kvar till tårta nr 1. See you

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 april 2011 08:09

Man kan helt klart säga att det är en utmaning :). Jag KAN inte kalla in tråkigare *hehe*. Tack iaf för förtroendet! Vi sågs :). //Kram kram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

27 april 2011 23:04

Ja lämna in bilen på service kan ju ibland med föra vissa överraskningar ;) Här var det länge sen som någon bil fick någon service, har den tur så kan den få en skvätt olja ibland ;)

Nog finns det en del att träna på inför eliten. Fast som tur är det ju inga helt nya moment, förutom stegen då. Utan bara mera av vad som finns i högre.
Men för det är det ju verkligen inte lätt :( Många helvetes moment finns det som framåtsändande och krypet. Fast just nu kanns alla moment som helvetesmoment för oss när hon laft sig till med en massa dumheter :( Inte kul med startskall på apporteringen och gnäll i krypet.
Ja, ja men det kanske löser sig till slut det också med lite tur ;)

Ha det så bra och ge din duktiga vovve en stor puss från mig. Håll gärna lite tummar för oss på lördag om du har tid, kan nog behöva det.

Vad kul att du länkat till oss i bloggen :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

28 april 2011 08:11

Jag LOVAR att Yaxxon la sig till med en del nya "trick" i förra veckan ... Bl.a skulle han ju icke gå ut på framåtsändandet och helst krypa till "tävlingspersonalen" oxå!? Känn lugnet och tänk att det är årsdebut - ni ska ju inte kunna vara som bäst efter den här vintern. Jag håller verkligen tummarna! //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards