Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Nina Palm - 7 november 2011 07:56

Ja jösses vilken helg! Man kan säga att det har gått åt skogen med det mesta men ändå inte   .

_
ONT TING I:


Efter att ha övertidat mina 5 timmar i fredags åkte jag och hämtade Sebastian medan Jonas åkta och handlade till en planerad myskväll med räkor och vitt vin   . Allt gick enligt plan ända till jag skulle köra av motorvägen mot Klågerup och kopplingen på Silver Bullitt packade ihop   . Det var riktigt läskigt att plötsligt inte kunna växla ner för att få ner farten    (jag HATAR när folk börjar bromsa innan en avfart, bromsar gör man när man är av motorvägen). Konstigt nog greps jag inte av panik (jag tror alltid att jag är ett vrak av nån anledning) utan riktade in mig på att bromsa, styra och invänta motorstopp och när jag väl fått bilen in till kanten, satt på varningsblinkersen och svurit ALLA fula ord jag kunde (glömde bort att vårda Sebastians öron där ett tag   ) så överväldigades jag av tacksamhet, nästan på ett religiöst sätt   . TACK gode gud för att det hände där det hände och inte i kaoset i påfarten vid Svågertorp eller när jag växlade ner när jag körde om en bil med släp några minuter tidigare. Det hade kunnat gå riktigt illa   . MEN det gjorde det inte - IF skickade dit en bärgare på mindre än 20 min, verkstan hade öppet och lovade att vänta in bilen, Jonas kom och hämtade oss och - framförallt - jag och Sebbe var ok   . Nu känns det ju lite tungt att behöva oroa sig för en bilreparationsräkning en vecka efter service för över 4000 kr men det får ju ordna sig på nån vänster helt enkelt. Tur i oturen. STOR tur i oturen.

_
ONT TING II:


Igår gjorde jag och Yaxxon vår premiär i elitspår och vi började rent spårmässigt alldeles lysande med perfekt upptag och alla pinnar med oss hem MEN vi var 3 stackars minuter försenade för att få med oss 290 poäng från specialen   . Andra apporten låg på nyslagen stubb på en fd. tillfällig rasthage för kvigor - stubben var dessutom krossad och det luktade satan av koskit och surt gräs. Jag har aldrig sett så stora utsmetade koskitar nångång och då är jag ändå van vid Revingehed   . Efter andra apporten fick Yaxxon stora problem och jag tror vi vände tillbaka till stället där vi hittade pinnen 5-6 gånger innan jag gav upp och lät honom leta spår framåt istället (jag var SÅ nära att bryta men det är förbjudet i familjen Palms regelverk och lagbrott beivras med kraft) och till sist fick han upp spåret, lite tvekande först men sen drog han iväg och hittade resten av pinnarna   . Det här kostade mycket tid och när vi kom i mål hade jag dryga 40 minuter på min klocka men slutresultatet blev 38 minuter = 3 min för lång tid och en bruten tävling   . Jag är SÅ stolt över Yaxxons jobb, över att han verkligen INTE gav upp och jag är stolt över mig själv att jag (som gammal tävlingsfobiker deluxe) kunde lägga tävlingen åt sidan och fokusera på uppgiften IGEN (samma sak hände ju i högre klass fast då tappade vi 2 pinnar)   . Dåligt - fast bra ändå alltså   . GRATTIS till Christine och Vodoo som fick ett prydligt certpoäng  på 565.5 p på samma tävling med en sketen pinne bort ... annars hade det ju blivit eget cert    och GRATTIS till Jan och Åjja (Yaxxons halvsyster) som oxå premiärade och fick ihop certpoäng trots en missad pinne och nollad stege   . Och så GRATTIS till Kattis och Elvis som bärgade sitt LP1   !

_
ONT TING III:


I natt blev Sebastian magsjuk   . Han blev attackkräxig vid 2-tiden i natt och väckte Jonas (han vet att jag vägrar kräk sen han blev kass en natt för flera år sen   ) och det blev ju till att städa och ta hand om barnet för Jonas del. Man kan undra vad det är för bra med det men faktum är att Sebastian, sen han hade seriehalsflussar när han var 2-3 år, har varit en riktigt frisk unge   . Nån enstaka förkylning då och då bara och det slog oss imorse att vi verkligen har noll koll på hur man gör när man VAB:ar   . Ringa jobbet - ringa Försäkringskassan? Eller anmäler man det på nätet? Ringa skolan? Hur som helst VAB:ar Jonas idag och det återstår att se om vi får rätt på det formella.

_
I lördags tog vi oss en efterlängtad nannemorron innan vi åkte ut till skogen för att köra spårupptag, uppletande och plats med skott med Yaxxon och Ajaxx och räddningssök med Frasse   . Tack Bert och Berith för lånet av pickadollan   ! Yaxxons upptag blev riktigt fina båda 2 och Ajaxx fick gå kursen "leta spår en bit ut i skogen" och sin vana trogen fattade han grejen redan på tredje försöket och tuffade iväg på rätt håll återstående försök  . Frasse, som haft bekymmer med räddningssöket ett tag kom tillbaka med kraft och gick 2 sjukt bra pass med tomskick och klädesplaggsmarkering och allt. Underbart drag ut i rutan och superfina markeringar - han blev lite väl djup på tomskicket men hellre det än att han står och glor som en ko halvvägs ut   . Irene hade oxå varit ute och spårat så vi sammanstrålade på Revinge för budisar med Yla, uppletande och platsliggning med skott (Yaxxon hade lixom inte legat med skott sen i april och jag ville gärna påminna honom om att det faktiskt KAN smälla   ).

_
Så ja. Det var den helgen det. Förutom att Jonas och Fräset var ute med kollegorna Peter och Per och tränade bl.a hårda spår och lydnad igår när jag och Yaxxon hade kommit hem. Idag väntar jobb och ett par timmars övertid och under tiden ska jag vakta min telefon med viss bävan. Verkstan ska nämligen ringa och berätta om Silver Bullitts kopplingsrelaterade diagnos   .

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 10 122

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 12 465

ANTAL STEG IGÅR: ingen aning   

_
"Det handlar inte om hur man har det utan om hur man tar det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards