Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Nina Palm - 1 november 2011 08:10

Så var det tisdag och även om det är rätt varmt ute är det herrejössestradigt väder   . Inte för att det spelar någon avgörande roll just för mig men det är ju rätt gött att titta ut och se blå himmel och sol istället för betonggrått lixom   .

_
Igår jobbade jag över ett par timmar och tröskade igenom en fettjock akt där den klagande skickat in intyg, papper, ännu mer papper, artiklar och god knows what i gränsfall patologiska mängder   . Till ingen nytta. MEN nu är domen skriven och akten sorterad   . Efter jobbet bar det av raka spåret till ICA för lite proviantering och sen tog det ett tag för mig att komma hem eftersom de börjat med ytterligare ett vägarbete i riktning Bara - man undrar över logiken i att påbörja ALLA jobb samtidigt   ! Jag kom iaf hem till slut till tre hungriga och ystra Hobbisar. Servade dem, plockade undan i köket, dammsög och asade in 2 säckar hundmat ā 18 kilo innan jag sjönk ner på locket och svimmade en stund   . Vaknade och insåg att det var hög tid att powerwalka   . Hur mysigt som helst, när man väl har fått på fanskapena kopplena och kommit iväg alltså  . Det är en cirkus som icke går att föreställa sig när framförallt Gråbenen sätter igång sin "tjohoooo vi ska ut och gå"-dans   . Med skall som ackompanjemang   .  Väl hemma var kvällen slut. Typ.

_
Det hände EN sak igår - värd att notera eller inte men ändå   - jag fick mina (och Magnus) lysgröna snitslar från www.mach.nu i brevlådan:

_
 

_
Igår sjösatte jag iaf projektet "Skärp dig för fan och ta hand om din kropp, du liknar ett lass grus!" och nu har jag ätit frukost två dagar i rad + mellanmål   . Ja och så gick jag alltså en powerwalk igår och körde lite magövningar (Dag 1). Gymkort får vänta till det andra jag har i stan har löpt ut men sen är planen att återuppta mer seriös träning ett par 3 gånger i veckan innan jag förfaller alldeles   . Tyvärr har jag svårt att komma ut och springa pga mina rackliga hälsenor och det ena bakre korsbandet som kan bråka en del men att gå fort som satan i bra skor funkar och då får jag helt enkelt köra jag på det   . Målet är att gå ner en 5-7 kilo och - framförallt - att må bättre när jag tittar mig i spegeln och få bättre energi rent allmänt.

_
Idag ska jag bara jobba en vanlig dag och när jag kommer ska jag ta Hobbisarna på en rejäl runda powerwalk igen - det gäller att smida medan järnet är varmt   ! Får se om det blir Bara runt eller Bokskogen. Ikväll hade jag tänkt träna lite lydnad med Kamelkungen - smågrejer som stegisar, krypstarter och skall (sitt!).


Noterat efter bakåtkoll i bloggen: Förra året, den 1 november, fattade jag samma principbeslut angående min fysiska form. Är inte det lite skumt   ? Att man känner sig smällfet exakt samma datum två år i rad   ?!

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 655

_

Senaste tidens livsdevis   

_
"Varför göra idag det du kan skjuta upp till imorron."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards