Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Nina Palm - 16 november 2011 07:57

Igår hämtade jag min fina Silver Bullit, nybadad och glittrig   . Kopplingen har nog inte varit helt pigg för det var värst vad det gick smidigt att växla helt plötsligt   . Bilen kändes helt ny bortsett från ett litet vinande ljud när jag gasade, det lät inte sjukt på nåt vis utan snarare lite elbilsartat så jag körde hem, glad i hågen s.a.s   . Imorse när jag körde in mot stan trodde jag först att det var nåt tok med CD-spelaren eftersom det hördes ett skumt vinande pipande ljud ibakgrunden (Nordman brukar inte låta riktigt så där   ) men när jag hade stängt av CD:n visade det sig att gårdagens svagt vinande ljud hade nåt sådana höjder att folk på trottoarerna vände sig om när jag kom körande   . Det var bara att styra kosan mot verkstan IGEN och hänga på låset. Jag hoppas innerligt och av hela mitt hjärta att det hela har med ett fel i reparationen att göra men preliminärdiagnosen var att det var turbon som lät (vilket mycket väl kan stämma eftersom det efter ljudet klickade i motorn). Jaja. Det är ju oxå en maskinskada och jag undrar hur mycket If är beredda att betala mig för att jag ska säga upp mitt försäkringsavtal hos dem   . Jävla helvetes förbannade jävla helvetes skit   !  Där fick jag för fyra år och 4 000 mil utan problem    ... om man inte räknar de tre vagnskadorna om inträffade under ett halvår förståss   . Varav jag var skyldig till en enda - ska tilläggas   .

_
Okej. Igår fick jag alltså hem bilen och på kvällen pysslade jag omkring hemma. Satte igång ett par maskiner tvätt, mummade golven, snackade med blommorna och plockade undan   . Jonas och Frasse var iväg hela kvällen och tränade hårda spår med kollegorna från Trelleborg och Frasse hade - enligt deras hundtjänstbefäl och tillika vår nästgranne Peter - gått det bästa spår han nånsin sett Frasse gå   . KUL med lite plus i kanten   ! Efter mumningen tog jag en långprommis med Nixx och Yaxxon och passade på att furminera dem. Avslutade rundan med dragträning på gräs och de var mycket nöjda och trötta när vi kom hem - otroligt egentligen, när jag säger "före" och samtidigt håller emot stampar de framåt för kung och fosterland   . Hål i huvet'   ?

_
Okej. Nu håller vi tummarna allihop - tycker jag - för att Silver Bullit blir av med sin astma under dagen och att jag kan hålla dagens planer på att först träffa Magnus, Anna och Cobra för lite lydnadstipsträning och sen träna med gruppen och sen gå på TÅRTKALAS   signerat Kicki och Ludret (GB:s benämning - ekipaget heter Kattis och Elvis normalt sett).

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 665 (stegräknaren upphittad)

_
"Om du mår bra, oroa dig inte - det går över."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards