Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Nina Palm - 17 november 2011 07:17

Ja alltså - vilka kompisar man har   ! Först kom Anna och Magnus och hämtade mig i Bara så att jag fick skjuts till klubben och efter träningen skjutsade Susanne mig hem. Jag har sagt det förr och säger det igen - ska man vara billös ska man vara det i vårt gäng   . TACK!

_

Träningen igår var dock hundlös för min del men det gjorde inte så mycket. Vi körde igenom Ajaxx och Gosia i några högreklass moment och sen blev det Massakerlydnad eller Lydnadsmassaker, dvs. grupplydnad och shit så bra vi har blivit på det då   ! Raka led, bra avstånd och duktiga hundar - så himla nyttigt!

_

Vi har ju haft lite bry med våra planer att överraska Eva Engeln Persson på hennes födelsedag men igår lyckades vi - Kattis bjöd på LP1-tårta (Eva missar helst inte en endaste tårta) och Inger hade bett om hjälp med lýdnadsträningen med Hjalle och vips var Eva närvaro på klubben säkrad   . Vi fikade och planerade träningen en snabbis först, gick ut och tränade som vanligt och sen blev det tårtkalas och Eva, intet ont anandes, fick sin Moltastavla, insättningen till sitt egeninstiftade vandringspris och - av torsdagsgruppen - ett besök i varghägnet på Kålmården   !

_
Det visade sig att det verkligen var turbon som hade packat ihop (vilket en sådan tydligen brukar göra nånstans mellan 10 och 12 000 mil) och det är bara att bita ihop och vara tacksam för att även denna skada omfattas av maskinskadeförsäkringen    . Jag fick ringa föräldrarna igen och tack gode gud för att de har möjlighet och vilja att bistå med lån nu när finanserna kraschar   . Röeeva brukar säga att "barn är ett livslångt lidande" och när det gäller mig antar jag att mamma och pappa kan skriva under på det, iaf på det bilrelaterat ekonomiska planet   . Min Renault Clio (Lilla Blå) hade jag ju oxå väldigt otur med - hjullagrena poppade som popcorn ett tag och även om Volvo ersatte mig för materialkostnaderna efter ett rätt irriterat samtal från min pappa så blev det ju dyrt   . Ja och så var det ju 850:n oxå, som vi hade när Jonas pluggade - inköptes för 67 000 kr, lagades för 40 000 kr och såldes nyss avliden för 20 000 kr. Utan mamma och pappas hjälp med lån hade vi stått utan bil mitt i studiemedelstider   . Det hade varit bortom problematiskt eftersom Jonas veckopendlade mellan Malmö och Växjö.

_
Idag ska här jobbas järnet för att bli klar med 4 mål som väntar och sen bär det av hemåt för rastning av bären innan vi åker till Veberöd för myskväll med Sophia och Fredde   . Har fått insideinfo från IF:s skadetekniker, dvs. min kompis Catta, och kalkylen är godkänd så jag hoppas, hoppas, hoppas att reparationen sätts igång idag. Det hade varit gött att ha en egen bil i helgen!

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 063

_
"Count your blessings."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards