Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

SISTA ÖVERTIDSVECKAN :)

Av Nina Palm - 28 november 2011 06:55

Jepp - idag börjar sista veckan med övertidsjobb och det är ju både bra och dåligt ... men mest bra för det är ju rent hemskt vad trött jag blivit av att jobba 10 timmar på vardagarna och en dag på helgen   .

-
Igår åkte vi till Åhus på födelsedagsmiddag för pappa   . Jättegott och hur mysigt som helst att träffa familjen Johansson, det var lixom ett tag sen. Man kan säga att det fläktade en del när vi körde dit men det var rena brisen jämfört med hur det blåste när vi körde hem   . Vid Linderöd hade ett träd lagt sig över vägen   . Läbbans! Vi kom iaf hem ordentligt - tack gode gud för det - och väl hemma kunde vi konstatera att huset hade klarat sig från stormskador    (tydligen flög takpannor, rastgårdstak, Kingcab-skåp och diverse andra saker omkring lite varstans i närområdet). Vi hade strömavbrott 10-15 sekunder och alla klockor måste ställas om och det var ju tur att vi inte började mecka med det igår för imorse gick strömmen igen i ungefär 10-15 sekunder   . Sammanfattningsvis kan man säga att vi kom lindrigt undan även om det kändes som kuvöstaket skulle lätta där ett tag   .

_
Mitt i detta väderkaos var Onsdagstårtgruppen ute och bärgade åtminstone en tårta (LP-titel = frivillig tårta såvida det inte är i elitklass för då blir man BJUDEN  ).

_
GRATTIS LOTTA & ÄNZO (Demonen's Änzam) till uppflyttningen ur appellen!

_
GRATTIS NINA & THELMA (Bippa Con Thilia) till tredje förstapriset i lydnadsklass II!

_
Vi är nu uppe i 13 tårtor  (                         ) i år och jag tycker det är helt rubbat så duktiga vi har varit   ! 3 elituppflyttningar i bruks, 4 appelluppflyttningar, 2 uppflyttningar ur lägre och 4 lydnadsuppflyttningar, ett LP1 och ett LP2!

_
Och till råga på allt har vi ett par tårtchanser kvar   !

_
Idag väntar jobb och extrajobb och ikväll hoppas jag på att vinden lagt sig lite till så att man kan ta en en go långtur med bären, helst i skogen   . Fr.o.m nästa vecka är tanken att min stackars hund ska få ett liv igen   .

_
ANTAL STEG IGÅR OCH I LÖRDAGS: ingen aning men troligen inte så många   

_
"Trygghet är att gå vilse utan att tappa bort sig."   



 
 
Petra

Petra

28 november 2011 08:27

2011 var året för Onsdagsgruppen :). Ja satan i gatan vad det kunde fläkta, släkten i Knopparp (Linderöd) rapporterade tidigt om mörkläggning men förhoppningsvis står husen och djuren kvar. Lyllo krokodillo välkomnar säkert en piggelin matte <3 //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 november 2011 12:49

Ja och nästa år likaså :)! Vi ligger ju inte på latsidan precis och rekryteringen är lite som Kina - du vet där man har plantskolor för särskilt begåvade barn :). Nästa år lär uppflyttningarna fortsätta att rulla in! Krokodillo lär bli mer lyllo än vanligt *pust*. //Kramar

 
Susanne

Susanne

28 november 2011 08:50

Ja vilka massa uppflyttningar o annat kul!!!Kan väl lungt påstå att vi är på topp,hehe.
Övertid är bra...i lagom mängder, lixom stormarna!
Hoppas han har ett liv, den där krokodilen, men det kan ju bli liiite mer ett träningsliv,*fniss*.
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 november 2011 12:51

Helt klart på topp och det kommer bara att bli bättre :)! Övertidsöverdoser är inte så fräna precis men det som inte dödar, det härdar *klok som en bok*. Krokodillo har alltid ett rikt liv - innuti :)). Träningslivet ska tas upp och jag längtar! //kramar

 
Ingen bild

Susanne

28 november 2011 11:58

Hahahaha är klokorden från Jonas utflykt i Marmaskogarna för några år sedan,moahahahahaha

Nina Palm

28 november 2011 12:51

*fniss* Nä - faktiskt inte, tänkte på mig själv i Torup, i Bokskogen, i mörkret utan ledsagare ;)!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 november 2011 08:49

Visst är det tråkigt ute nu när det blir mörkt så fort :( Du som jobbar dagtid kan ju aldrig få gå promenader i dagsljus med vovvarna.
Förstår att det är både bra och dåligt att eran övertids tid är över nu. Hoppas du fått ihop så det räckte för alla kostnader du haft på bilen.
Idag så är det mörkt och mulet igen :( Ska strax åka och gå en promenad med Ingrid och en av sina "valpar" som hon fått tillbaka. Kommer väl nästan att behöva pannlampa när man går ut ;)

Sköt om dig och ha en bra dag.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

30 november 2011 07:10

Tyvärr får man ju betala sinnessjuka belopp i skatt när man jobbar extra men det blir ändå en del över till räkningarna, fast skatten är patetisk måste jag säga :(. Här har det börja blåsa igen och det är betongvarning på himlen MEN snart vänder det igen :). Ha en bra dag du med! //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards