Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

AGGRO-BLOGG

Av Nina Palm - 15 november 2011 13:27

Jag känner mig inte helt balanserad i detta nu   ! Fick just ett mail från TS angående ekipagebilder i gruppen och tydligen har det nu beslutats (oklart när - man kan i vart fall inte utläsa det ur protokollet) att valpar inte får vara med på bild   . Det är en världslig sak kan man ju tycka kanske men jag börjar surna ihop på att fokus hamnar snett bredvid målet HELA tiden hos somliga. Här står vi med vårt gamla svenskbruks och folk som skaffar hund vill hellre syssla med och tävla i agility, rallylydnad, lydnadslydnad (okej - böglydnad då   ) och IPO. Svenskbrukset har ett big BIG issue med dålig återväxt (jag menar t.o.m domarkåren är ju till stora delar på väg att dö ut av naturliga orsaker) och då tycker TS i en av Sveriges största klubbar att det största problemet är att valpkursarna ska tycka det är jättekonstigt att det är valpar med på bild på bruksträningsgruppernas sidor ...  . Herregud är allt jag har att säga om det! Om jag skaffar en valp får min valp inte vara med på MIN egen grupps - OnsdagsTÅRTgruppens - hemsida   . Undras hur det blir med själva träningen på onsdagar   ? Ska valparna tränas separat på fredagskvällar - fall i fall nån valpkurs skulle vara igång  *ve och fasa*  ?! Ett tag försökte man införa ett förbud mot träning av andra grenar än spår i (min) spårgrupp för det var tydligen lag på att en spårgrupp bara fick spåra ... Vi bröt mot lagen hur som helst och vips hade vi lärt oss en del om sök och rapport oxå   . Bara så där lixom   . Hur räddar vi svenskbrukset på klubben? "Jag vet - vi tar bort alla valpbilder från träningsgruppernas hemsidor och beivrar alla försök att skapa bredd i grupperna!"

_
Det var det om detta. Jag får sannerligen hoppas att TS tar sig samman - för en sak ska man ju ha klart för sig, det är inte SBK:s kurser som gör en bra hundförare/dressör/träningskompis. Det är känsla för djuren, kamratskap, engagemang, humor,  läraktighet, påhittighet, nyfikenhet och så lite ambitioner på toppen   . Kurserna är ett komplement och det allra konstigaste i detta är, att man tydligen förutsätter att folk som är med i en träningsgrupp automatiskt skippar att gå kurs och att fortbilda sig. Det är nämligen ingen som FRÅGAT mig vad våra valpars (unghundars) hussar och mattar har gjort under tiden och före de kommit med i OnsdagsTÅRTgruppen   .

_
Det är jäkla tur att övervägande delen aktiva brukstränande medlemmar tycker att det här är rena löjan för annars vetetusan var vår fina klubb hade varit på väg.


_
Och NU - mina vänner - ska jag åka och hämta min bil   !


 
 
Ingen bild

mariana

15 november 2011 15:26

Ingen är för ung eller för gammal. Eller vi ska kanske ha en övre åldersgräns också - på tvåbeningarna? Det är inte bilden som stör mig, den kommer dit om några månader. Men TS tänk...

GRATTIS till bil-nedkomst och utgift, nu ska det väl äntligen bli lite mer balans <3!!! Rulla på;) // Kraaaaaaaaaaaaam

Nina Palm

15 november 2011 19:12

Nä jag tycker ju inte det heller och OM det skulle uppstå frågor om vilka som är med och tränar har jag ytterst bra svar! Bilden stör mig väldigt mycket, av ren princip! Tack för GRATTIS och du kan tro jag håller balansen efter detta lilla utbrott :). Kraaaaaaaaaam

 
Petra

Petra

15 november 2011 15:31

Ibland är det okej - och rentav önskvärt för hälsan- att ge uttryck för sin verkliga åsikt. Snarare är det väl en fråga hur kursare lockas in i verksamheten?!. Hur som, Välkommen hem Silver Bulitt :)! //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

15 november 2011 19:13

Ja och du är ju expert på mental hälsa dessutom *hjärta*. Jag håller med du och skulle någon besvärat sig med att fråga hur i hundan vi tänker i OnsdagsTÅRTgruppen när vi rekryterar så kanske diskussionen inte hade uppkommit :). Förra månaden var det blandraser/oreggade bastarder som var på tapeten :). Vi tackar vår oreggade bastard för tårtorna vi! //Kramar

 
Ingen bild

Cina

15 november 2011 15:41

grattis till att bilen är klar :)

Min kommentar till dina nedplitade aggro-ord - håller fullständigt med....vad grundar sig detta på ? att valpar inte s a s får synas???

Nina Palm

15 november 2011 19:15

Tack :)! Det grundar sig - dessvärre seriöst - på farhågan att nån valpkursare ska surfa in på Träningsgruppsidorna, se en valp och tycka "shit - jag behöver inte gå kurs, jag kan gå med i träningsgrupp direkt!". NOT likely to happen! //Kramar

 
Ingen bild

Eva Engeln

15 november 2011 15:51

Bra rytet Nina !!! Detta inlägget bör ju ligga bra till för ett diskussions underlag.
Härligt att få hem bilhelvetet :)

Nina Palm

15 november 2011 19:17

Ja när jag blir arg så blir jag arg *grr* och detta kan jag bara inte låta passera för det är så in i bänken galet! Tydligen skulle man ev kunna tänka sig en bild på valpen OCH den äldre hunden ... Tyvärr inte helt lättfixat av rent praktiska skäl alla gånger :(. Härligt med bilhelvete på uppfarten :)! //Kramar

 
Ingen bild

Maggan och Yavanna

15 november 2011 17:34

Men det vet du väl att det är farligt att träna spår, ligg, osv. med en liten gullig valp i syfte att nå till tävling i svenskbrukset och finnas på bild som bevis dessutom. Huvvaligen, jättefarligt!!!
Och inte ska väl hundägarna få välja sin väg att nå dit man vill med sin hund, nähä du!!! SBKs kurskatalag i rätt ordning är det enda rätta!

Nina Palm

15 november 2011 19:21

Man häpnar! Grejen är ju att våra valpar det senaste året tillkommit av väldigt sorgliga orsaker - förutom Susannes Bizzie som har sin storasyster kvar, livs levande. De som vill vara med hos oss och saknar erfarenhet får rådet att gå kurs vid sidan av och det har de gjort - just för att gruppen är ett "hjälpas åt"-projekt. Tack för stöd *hjärta*! //Kramar

 
Ingen bild

Lena

15 november 2011 17:55

Gud va löjligt, istället för att vara glada att folk vill vara med. Härligt att du fått lilla bilen tillbaks idag.
Kramiz

Nina Palm

15 november 2011 19:23

Ja det är det! JÄTTElöjligt. Vi har fullt upp med att hålla liv i brukset och så räknar TS valpbilder. Otroligt! Och ingen har frågat - som sagt - hur i all världen vi tänkte nu! Tänk om de hade fått veta att vi har en oreggad hund i gruppen sen ett år :)). Tur att den hunden nyss tagit sitt LP1 för klubbens räkning ;). //Kramar

 
Ingen bild

GBA

15 november 2011 21:12

Men va f-n har dom med foton att göra ?? Man ska vara förbaskat glad att det finns dessa träningsgrupper (för bövelen)
Åhhh....

Nina Palm

15 november 2011 21:17

Ja du - det kan man undra. Mkt "regler" och tokigheter kan man ta och acceptera men när det urartar till riktig småaktighet måste man säga STOPP! Åhhh - exakt!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 november 2011 21:54

Men jösses vad är det för konstig/puckad klubb du tillhör som man inte får ha valpar på ekipage bilder.....Var tror dom att dom stora vovvarna kommer i från egentligen??? Dimper dom bara ner färdiga från himlen eller nått....Väldans konstiga regler måste jag nog säga.
Sen att en spårgrupp bara måste träna spår....Låter hur puckats om helst det också....Om det är flera i gruppen som gärna vill testa nått mera, varför ska man inte få göra det då utan att dom lägger sig i....Ja, ja, än är inte den sista idioten född verkar det som.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

16 november 2011 07:56

Klubben i sig är inte konstig alls och egentligen inte puckad heller utan tvärtom :). Det är bara att en del retar ihjäl sig på vissa företeelser, som t.ex valpar i grupperna och misch-maschgrupper (alt. Kalle Anka-grupper)och för fram detta med pondus på TS-mötena och så orkar folk inte debattera (det är inte så lätt alla gånger) och då blir det så här. Reaktionerna från alla håll är stora och på nästa möte lär det av detta hittepå bli ingenting. Liiite jobbigt säkert att det går bra för de små puppisarna och att framgångar skördas i fler grenar än just spår. Jag har förstått det som att det ffa är min grupp och en till som är särskilt irriterande :). Tänk - jag förstår INTE varför *fniss*. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards