Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

22 000 kr

Av Nina Palm - 10 november 2011 08:07

... är vad reparationen av Silverbullitt skulle ha kostat om inte maskinskadeförsäkringen hade gällt   . Vi snackar gränsfall disaster och jag börja förstå på riktigt varför alla kloka och medvetna människor har som mål att ha minst en månadslön sparad som katastrofbuffert   . Nu är det ju inte alla som KAN spara ihop så man har en månadslön "över" men man kan ju iaf ha nån form av målsättning kanske   . Man kan ju säga att det är en evinnerlig lycka, tur OCH välsignelse att mamma och pappa alltid (oavsett omständigheter) har levt efter den devisen för annars hade jag varit billös länge till - tack tack tack för lånet, vad gjorde jag utan er   ? Det blev lixom lite tufft att först storserva bilen för över 4000 kr och sen drabbas av detta på samma månad. Hur som helst så var det inte helt självklart att skadan skulle täckas av försäkringen heller, visade det sig, hade kopplingen bara varit sliten hade försäkringen inte täckt skadan men eftersom det rör sig om en sk. "sprängd" koppling - lamellerna hade spruckit eller hur det nu var - räknas det som en maskinskada. Puh   ! är vad jag har att säga om detta! Lite kul att kompisen Catta är den tekniker hos IF som har hand om skadan   .

_
I tisdags hände det inte inte mycket i livet. Jonas hämtade mig efter jobbet eftersom han hade varit och hämtat nytt recept på Metacam hos veterinären och väl hemma bytte vi om och körde direkt ut för att träna hårt spår och platsliggning med Tjofräset   . Det hårda spåret var rätt långt, nånstans mellan 400-500 m och ringlade sig runt i villaområden i Bara   . Frasse fick lite mer lina för "eget arbete" när han stötte på svårigheter (vinklar/vägval) och det funkade fint. Det såg ut som att han blev lugnare eller mindre "musklig" på nåt vis. Platsliggningen i 10 minuter på ett nytt ställe med injobbade förberedelser gick oväntat bra. Oro vid lämnandet och någon framåtförförflyttning/rumprullning men han stannade inom "gränsen" på en halv hundlängd trots att Jonas gick ut ca 40 meter   . Veckans höjdare   ! Efter träningen käkade vi lite middag och sen svimmade jag på soffan   . Tur att Jonas var pigg och tog Yaxxon och Kajsa på långtur under tiden   .

_
Igår hade jag psykförhandlingen på jobbet, bilen blev inte klar som planerat och på kvällen var det Onsdagsparty och Agilitysektormöte   . Träningen gick mest ut på att köra igenom och peppa de som ska tävla tilll helgen och - icke minst - på TÅRTätning   ! Leif och Benzons tårta var mycket god och mycket stor   . Och - säkert - TRYGG   .

_

_
 

"Inte ett dugg" är svaret på Stefan Månssons numera klassiska fråga "Hur svårt e de?" ställd i samband med att Orizza blev uppflyttad i elitrapport efter 7-8 träningar    .

_
Jonas åkte och jobbade direkt efter träningen och jag fick skjuts hem av Irene   , som ju ändå skulle uppåt landet (TACK oxå  Susanne, Sabina och Cina för erbjuden skjuts   !)  . I vissa sällskap är det helt ok att vara billös helt enkelt.

_
Idag ska jag skriva gårdagens 4 domar och protokoll, förhoppningsvis får jag besked om att Silver Bullitt är färdigbehandlad även om jag av finansiella skäl inte kan hämta honom förrän imorron, mamma och pappa kommer och hämtar Kajsa K (för dagen riktigt slank) och sen ska kommer bästa Peter (som hjälpte oss at flytta) över till oss på en fika   .

_
STEGRÄKNAREN HAR JAG GLÖMT   !

_
"Du skall icke krama den buske som brinner."   

 
 
Jeanette

Jeanette

10 november 2011 09:32

Såååå skönt att slippa 22 000 kr's räkning!!! Puh! Ibland har man tur som en tok!

Jag ska själv lämna in min gangsterbil på måndag då den hostat till lite under körning.. får ju lämna in den innan 10 000 mil gått så ifall jag har chansen att det går på garanti så tar jag den!!... *ryser för ev kostnader*.. ska dessutom strax servas o 4000 kr är en liten service..

Håller tummar för Silverbullit hem!!

http://www.dizza.se

Nina Palm

10 november 2011 13:53

Ja det är hur skönt som helst! Tur som en tok gillas :). Håller tummen för att de INTE hittar nåt fel på Gangsterbilen så klart men OM de gör det så - låt det vara garanti :)! Jag servade nyss för över 4000 kr oxå. SUCK! Bilar bilar bilar ... tack för tummar! Kramar

 
Ingen bild

Cina

10 november 2011 11:14

det där med att ha en månadslön undanstoppad....någon gång kanske?? Jag startade precis på min hmmm......5:e miljon :))))))

Skönt att mamsi o papsi kan hjälpa till så länge.

Nina Palm

10 november 2011 13:54

Eller hur! Man hinner precis kunna döpa lilla högen med sparade pengar för Buffert så händer det nåt och hela högen är väck. Tack gode gud för mamsi och papsi och för övertidsprojektet! //Kramar

 
Sabina

Sabina

10 november 2011 17:41

Tell me about it! Jag fick ju hosta upp med just den summan PRECIS efter liknande service på min nyköpta bil :((! Ända sedan dess öronmärker jag viss summa varje månad för bilvård.

OM jag någonsin bjuder på tårta blir texten solklart: JÄTTE! ;))

// Bamsekramar <3

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

10 november 2011 21:25

Jag minns det :(! Otroliga pengar ... Öronmärkning is da shit. NÄR du bjuder på tårta tycker jag att du kan nöja dig med GANSKA! *fniss* . //Bamsekramar *hjärta*

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 november 2011 19:09

Men jösses vilken otur din bil har då, och vad dyrt det blev :( Attans tur att försäkringen gällde :) Vilken tur att du har en mor o far att kunna låna pengar av :)
Låter som du skulle behöva vinna lite pengar om du ska ha sån otur med din bil.

Ja ta och testa lite drag du, då blir både du och vovven tränad ;) Fast ni har ju o andra sidan ett helt drös med hundar så du kanske inte behöver bära dom själv så mycke ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

10 november 2011 21:29

Ja just nu skulle det ju sitta fint med ett TV-skrap på Triss just nu MEN det kunde ha varit värre - vi är friska, vi har jobb, bilen är fräsch i övrigt och ... ja. Lyckligt lottade och det ordnar sig :). Njae - kedjor till 3 (Kajsa har åkt hem) kanske blir liiite överkurs så det blir isf bara Yaxxon som får dra *hehe*. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards