Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

TUREN I OTUREN FORTSÄTTER PÅ BILFRONTEN

Av Nina Palm - 8 november 2011 08:45

Igår ringde de från verkstan och berättade att Silver Bullitts sjukdom omfattades av maskinskadeförsäkringen eftersom han lägligt nog inte rullat omkring mer än dryga 8 000 mil   . Fabulous! Betala en självrisk och så är saken klar. När jag väl hade fått mitt skadenummer började det klia lite i mina gamla försäkringsnerver ... EN självrisk per skada är det som gäller - väl   ? Jodå. Så är det ju och eftersom bärgningen berodde på maskinskadan behöver jag inte inte betala räddningssjälvrisken utan bara skadesjälvrisken   ! GÖTT!

_
Förhoppningsvis blir han klar idag, min lilla bil   .

_
I övrigt hände det inte så mycket igår precis. Jobbade och jobbade över och sen tog jag bussen hem. Dammsög och donade lite medan Jonas tvättade och sen tog jag 2 powerpromenixer på sammanlagt 9 000 steg med sällskap av Frasse och Kajsa i första omgången och av Yaxxon och Nixx i den andra   . Kände mig ganska nöjd sen för jag hade v e r k l i g e n ingen lust att gå iväg   . Sebastian var rätt slagen fortfarande när jag kom hem men han fick iaf i sig lite mat på kvällen och fick dessutom mer färg på kinderna allt efter som   .

_
Idag får vi se vad som händer. Prio 1 är att hämta Silver Bullitt iaf, så mycket vet jag, och ikväll ska jag försöka hasa mig ut på runda/rundor igen   . Ikväll får Nixx stanna hemma dock, han blev väldigt stel och uschlig efter rundan igår (eller berodde det hela på att han tidigare på kvällen hade gjort ett misslyckat svanhopp från soffan och slagit sig i bordet) och vi satte in Metacam igen, som han klarat sig utan sen i somras   . Nu håller vi stora tummen för att vår finaste Kung snart är piggelin igen först och främst. Stackars Irene fick ett panik-sms kl 6 imorse och fick göra en lugnande utryckning via telefonen på väg mot jobbet. Tack   !

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 123

_
"Den som är stark måste vara snäll."   

 
 
Ingen bild

Cina

8 november 2011 09:43

men så gött - ändå att "bara" betala självrisk :) Ny fin koppling o fyrhjulingen rullar på med fräsch koppling.

Krya på både Sebbe <3 och Nixx <3

Nina Palm

8 november 2011 10:58

"Bara" betala självrisk är inte så dumt alls nej :). Inte när man väntat sig jordens räkning. Vi kryar för allt var tygen håller! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

8 november 2011 10:53

Nixx, på ren svenska - för helvete, sansa dig!!!<3<3<3 Svanhoppen får du låta någon annan ta hand om ;)Skönt Sebbe är på G igen! Bilfronten verkar ju lovande den också;)! // Kraaaaaaaaaaam

Nina Palm

8 november 2011 10:57

GRATTIS på födelsedagen *kram*! Ja du, det här med att sansa sig är icke Nixx bästa gren - lika lite som det var syster Prillas bästa gren :/. Inte mycket Kung över honom igår kväll och imorse men vi håller tummarna hårt och låter honom vila. Bilfronten är lite extra lovande faktiskt :)! Sebbe chillar idag oxå men sen tror jag han är på G. //Kraaaaaaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

8 november 2011 12:49

Gött med bara en självrisk, då blir det ju mer money över för shopping,hihi.
Skönt även att Sebbe kryar på sig o tummar hålles för att ni slipper!!
Nixx då, att han aldrig lär sig. Han får oxå krya på sig!
kramis

Nina Palm

8 november 2011 21:40

Ja - shopping av coola grejer som t.ex julpyntsbelysning :). Nixx är återställd. Tack gode gud - han är ett pucko, men ett älskat sådant! //Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 november 2011 22:28

Vilken otur du verkar ha med din bil :( Verkar inte vara nån billig bil den inte :( Hoppas den får hålla sig hel nu så du slipper ha den på verkstan.
Tur iaf att du bara behöver betale en självrisk :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

9 november 2011 07:02

Ja du ... 3 vagnskador (en trädkrock, en smitning/parkeringsskada, en stormskada - dörren rycktes upp och knäcktes framåt) på mindre än 7 månader, för högt K-värde (=storservice) och nu detta :(. Jag undrar om IF är nöjda att ha mig som kund *hehe*? Självrisk räcker fint! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards