Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

I KAMELUGGLORNAS TID :)

Av Nina Palm - 26 oktober 2010 07:47

Ja. Vad säger man? Igår var jag och Yaxxon nere på klubben för att träna och vi fick lite publik i form av Gosia och Frida och när de såg Yaxxon sitta på andra sidan hindret och mecka runt med huvet' (som han lixom gör av okänd anledning) så utbrister Frida "Men! han liknar ju en uggla!"   . Inte nog med att han är en kamel, nu är han även en uggla   . En kameluggla, rätt å slätt.

_
  

_
Vädret igår var fantastiskt dåligt faktiskt. Det spöregnade, stormade o temperaturen låg på modiga 4 grader   . Vi var 4,5 tappra (förutom kurserna där bl.a. Jalle och Maria var med med Rebuz   ) som samlades i stugan för en värmande fika innan vi gick ut och frös våra lallor av oss - jag, Gosia, Vicky och Alexandra (halvan) och Frida   . Frida fixade lite med förberedelserna inför att utföra ett lydnadsprogram för att få ner Yänta på jorden - ändrade och fixade med belöningar, tempo osv ā la hellre balanserat och rätt än fort och fel   . Själva lydnadsprogrammet sitter som en smäck (mycket tjusigt faktiskt) så det behövde vi ju inte dona med direkt   . Vilken härlig hund hon är, den där Yänta   .

_
  

_
Ajaxx och Gosia donade med sitt och när de liks var igång passade de på att knäcka både Frida och Jalle med ett par 3 perfekta apporteringar   . Både appellaportering och lydnadsklass 1-apportering (dvs håll fast)   . Nädå - Gosia förklarade hur hon med hjälp av belöning/kamp med apporten lekt fram både själva momentet + håll fastet och jag tror att både Frida och Jalle tyckte det lät som ett bra förslag   . Fattar inte varför Jalle muttrade "han är bara 8 månader, han är BARA 8 månader, fan - han ÄR bara 8 månader" hela vägen till bilen sen   .

_
Vicky, som inte mår 100 pga sin mage    tränade lite med Yohnsson och Shotti oxå men åkte hem ganska tidigt.

_
Yaxxon fick sig ett par tungapporteringar till livs som faktiskt gick riktigt bra IGEN   . Han kunde ju iofs gripa lite mer mitt på apporten men han tar den och han håller fast den och i det här läget är jag nöjd med det   . Avslutet kunde vara snyggare/rakare men va fasen - vi slipar på det så blir det bra i slutänden. Fritt följ körde vi oxå och efter en liten uppsträckning    gick det riktigt bra måste jag säga - piggt, glatt och följsamt, fast på en markbunden nivå s.a.s.   . Skallet var för dagen riktigt tätt och jämnt - lite av ett loose canon-moment annars, kan lika bra bli glest och ryckigt   . Ja å så hoppet då ... JÄTTEfint måste jag faktiskt skryta med, han t.o.m satt sig relativt snabbt på andra sidan och han satt kvar till jag kommenderade hopp tillbaka   . Bara det att han sitter och vickar otroligt missklädsamt på huvet' medans han väntar på återhoppskommandot   . MEN är man en kameluggla så är man en kameluggla   .

_
Annars hände det inte så mkt igår. Var hemma ganska sent och det var nästan lika bäst att vila tittorna direkt   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 866

_

"Att vara uttråkad är att tillåta sig att hänga i luften ett tag."   

 
 
Susanne

Susanne

26 oktober 2010 08:32

Nämen 2 ugglor i samma familj!!!!
En kamel- och en rugg-.moahahahah
Finns ju inget dåligt väder...men det verkar inte ha varit så optimalt igårkväll inte. DÅ höll jag mig inne och var tacksam att långisen var avklarad.
Idag får det nog bli lite träning känns det som.
kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 oktober 2010 07:53

Jepp - en KamelUggla och en RuggUggla :). Det var gräsligt kallt om händerna kan jag berätta - sommaren var ju här nyss så handskar ingår inte i outfiten spontant än *suck*. Träning blev det för oss igår oxå! //Kramis

 
mariana

mariana

26 oktober 2010 09:45

Skulle ju bli ett i särklass häftigt o annorlunda tjänstetecken med en "kameluggla";):p Jag hann med både runda o träning innan ovädret kom, har tur ibland! // Kraaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 oktober 2010 07:52

Jag hade tänkt en sån där mutationsteckning :). Vad säger du om det? *haha* Ingen tur alls för oss vädermässigt igår, nej. //Kraaaaaaam

 
Ingen bild

Hobbelotta

26 oktober 2010 11:23

Usch, vad flitiga ni var i skit vädret! Är ju inte så trevligt när det öserner. Men då känns det destu skönare när man är klar :o)
KramKram

Nina Palm

27 oktober 2010 07:50

Eller hur :)?! Vädret var helt rubbat kan jag säga ... men känslan när man kommit hem och bytt kläder och hade en nöjd Kameluggla snarkandes på golvet var ändå rätt go :). //Kramar

 
Cina

Cina

26 oktober 2010 12:33

som tidigare skrivit - var glad över att långisen var avklarad när busvädret kom. Men kan oxå erkänna att det låter som en mysig o nyttig träning, med uggla o allt ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

27 oktober 2010 07:49

Busväder är inte kul alls men träningen blev oväntat lyckad ... balans lixom :).

 
Sabina

Sabina

26 oktober 2010 20:25

Nu måste du ju nästan lägga till en uggla på halsbandet ;-) Stackars Yaxxon vad måne det bli nästa gång?? Härligt med lyckad träning. Kan inte annat än att hålla med, herregud vad flitigt!

Kram kram

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

27 oktober 2010 07:49

Jamen eller hur :)! Fast Mari på Mach lär ju först få ta semester ett tag innan den beställningen kommer *hehe*. Det var extremt flitigt om jag får säga det själv ;). Kram kram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 oktober 2010 23:03

Låter som en spännande kombination den där kameluggla ;) Du kanske kan tjäna pengar på honom :)

Att träna i spöregn och storm låter absolut inte som någon höjdare :( Vilken tur att träningen gick så bra då, det måste ju värma lite iaf :)

Fina hund bilder :)

Hoppas du får bättre väder i morgon, här har vi haft sol hela dagen :) :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

27 oktober 2010 07:48

*haha* - jag kanske ska ringa Animal Planet för ett specialprogram :)? Det är inte optimalt alls att träna i det där vädret MEN om man gör fartiga roliga saker så. Vi fick bättre väder igår kväll! Hurra för det :).

 
Jessica

Jessica

27 oktober 2010 08:22

Kameluggla:) Det kan ju bli ett helt koncept med barnböcker, kamelugglemjukisdjur, tryck på kläder och hela midevitten;)
Ha en bra dag:)

http://www.yrlabus.se

Nina Palm

27 oktober 2010 09:05

*fniss* ja eller hur :)! Kamelugglemjukisdjur ... fast man undrar ju hur ett sånt skulle se ut ... Som en schäfer :)? Ha en go onsdag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards