Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Nina Palm - 11 oktober 2010 08:39

Idag är en sån dag då det verkligen är B att behöva åka till jobbet   . Kallt ute, solen strålar från en klarblå himmel och det blåser bara lite lätt och lagom   . Mitt bästa väder!

_
Inte nog med att det är Gruvmåndag - det är dags för det årliga utvecklingssamtalet med chefen oxå och det är alltid jobbigt att sitta och diskutera hur duktiga man är eller - förståss - inte är   .

_
Igår var det söndag och dimman låg tät över Malmö större delen av dan (det har sina sidor att bo vid havet   ). Vi var ute på en tur med Djävulsmaskinen innan jag tog mig samman och åkte till klubben med Yaxxon och Nixx. Kan ju inte låta det gå en hel helg utan att aktiva hundstackaren lixom   . Körde de "snabba" momenten - tung apport och inkallning med ställande - och efter paus nördade jag framåtsändande utan hjälpmedel   . Tunga apporten går rätt så bra nu tycker jag men det är ju inte vårt bästa moment om man säger så - fattar inte att han bär sig åt som om apporten väger 112 kg när vi momentar medan han kan tjyva den och springa runt som en knast när vi inte tränar    . Jag inser ju att det är jag som måste göra nåt annorlunda men VAD   ??!! Hur som helst. Han har mkt bra fart ut, tankestopp ibland innan grip (DK behövs inte), bra fart in och så jönsar han järnet för att vända sig in och ibland tappar han apporten   . Inkallning med ställande är han bra på, ibland tar han lite för många steg och vi måste öva momentet med kommendering - så är det bara, för utan kommendering går han kanon men när han kommenderas tar han 25 000 steg, känns det som alltså   . Han stannar inte på tävlingsledarens kommando iaf utan snarare tvärtom - jag tror det beror på att han blir okoncentrerad på mig helt enkelt när nån står och gafflar vid sidan av   . Framåtsändandet tar sig så sakteliga och börjar bli allt mer likt ett moment, nästa träning ska jag försöka få till en grupp, sätta upp riktningspinnarna och använda linan en vända, ta bort dem sen och köra en vända med linan för att avsluta utan stödhjul. Jepp. Så får det bli   .

_
Kvällen igår blev väldigt lugn och fin  . Jonas gjorde köttbullar och mos paw rikh-titt   . Sjukt gott och så fick jag 2 matlådor på köpet *hurra*!

_
Idag väntar en tur till gymet efter jobbet   och sen får vi se vad man hittar på. Det ger sig lixom allt efter som   .

_
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 10 600
ANTAL STEG IGÅR: 10 490

_
"Minnet är som ett fisknät; något blir kvar och annat går igenom."  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards