Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Nina Palm - 20 oktober 2010 15:03

Idag fyller ju Nixx - Travemündefärjan, Beware of the Bear - 8 år   !

Och det gör ju hans bror Nixxon - nybliven storebror   - oxå   .

_
  

_
GRATTIS - HIPP HIPP HURRA säger vi om detta   !


Av Nina Palm - 20 oktober 2010 08:30

Igår var det andra dagen med Diklofenak mot min onda höft och ordern var VILA (med tillägg av ett kärleksfullt "FÖR JÄVELEN"   ) och ... ja. Väl hemma kunde jag ju konstatera att hundarna behövde ut och röra på sig vilket är svårt att kombinera med VILA av mig själv så jag tog ut dem en och en till bilen för att åka ut och låta dem springa medan jag mer eller mindre skulle stå stilla  . Det blev mindre stilla än vad jag hade tänkt   för det var faktiskt en helt underbar höstkväll, jag hade pannband på och min tjocka dunjacka + mysbyxor , det var lixom upplagt för att strosa runt (på plant underlag)   . Hur som helst, Hobbisarna var lyckliga och det gjorde varken från eller till för min höft   .

_
När jag kom igen var klockan halv 7 och i brist på annat satte jag igång att sammanställa flockens MH-protokoll  , förde lixom över dem på ett och samma "papper" och det var intressant tycker jag. För den som är intresserad finns totalprotokollet avseende flocken på Köpenhamnsvägen HÄR. De är rätt lika bortsett från att Frasse inte jagade och att Nixx hade bry med dumpen (det kan ha berott på att den flög upp när han hade rumpan emot den - sånt som händer) och behövde mer tid för att komma över det vi brukar kalla för det stora Fristads-intermezzot   .

_
Idag ska jag föredra hela 27 mål för domstolen (domare + 3 nämndemän) och det är liite överkurs kan jag säga ... Det är en del mål, förmåner och diagnoser att hålla reda på   . Har gått igenom allt nu och bara det var ju en pärs   . Kul att det blev ett par bifall bland förslagen  .

_
Ikväll väntar träning med gruppen som mest lär innebära att jag sitter på min lalla och agerar självutnämnd expertpanel   . Vaknade iofs imorse och märkte att värken var borta   men den kom tillbaka igen efter en stund   , fast jag tycker faktiskt att det känns liiite bättre idag   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 673

_
"Samvetet är det som gör ont när allt annat känns så bra."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards