Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Nina Palm - 19 oktober 2010 08:05

 ... föddes Onsdagsgruppens senaste medlem Neah som vid ankomsten var 49 cm lång och vägde nästan hela 3.2 kilo   .

_
  

_
STORT grattis till Catta och Magnus   !

_
Det får man väl säga var the grej of the day igår eller hur   ?

_
Annars tycker jag mest det var mega-måndag på alla vis, hade vissa planer på att åka iväg och träna med Yaxxon på kvällen men tyvärr satte en rätt rälig smärta i framförallt vänster höft stopp för det   . Asså va e de frågan om??!! Axeln i vintras, hälsenorna och ryggen o somras och nu detta   . Jag är inte mycket att ha känns det som just nu   . Hur som helst. Min pappa har ju pga artrosutveckling fått byta ut båda sina höftleder och har dessutom en degenerativ ryggsjukdom som heter spinal stenos vilket även min goa kollega M har - exakt samma kombination - och jag anar väl att jag är predisponerad för i vart fall artros men inte fasen kan sådan smärtan från det komma så plötsligt   ?! Jag tror jag stod och gick för många timmar i söndags och att jag har fått en överansträngning/inflammation i höften helt enkelt. Igår började jag käka en kur Diklofenak, som jag hade hemma. Det är ju där man börjar ändå om man går till doktorn och så får jag fixa en tid hos doktorn om det inte går över med medicinen. Diklofenak = antiinflammatoriskt, smärtstillande och man blir inte lullig eller så av dem   . Det var mest synd om mig i hela världen igår   . Patetiskt - jag vet   . Jonas var inte hemma (och kommer inte att vara hemma ikväll heller pga ett 3:e kvällspass på raken), jag frös, hade ont och visste inte hur jag skulle sitta eller ligga för att slippa ontet    . Hundarna fick ingen kul kväll - hasade mig runt parken bara   .


_
Nu hoppas jag på att medicinen kickar in med kraft idag så jag i vart fall kan ligga och sova som folk i natt   . Ja, sen skulle Catta skicka fler bilder på lilla Neah och det ska ju bli kul   . Neah betyder - enligt Catta, som är grekiska - nyhet på grekiska och det är ju bara så passande och dessutom ett vackert namn   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 971 (a woman's gotta do what a woman's gotta do   )

_
"Logik är ett systematiskt sätt att komma fram till fel slutsats på ett övertygande sätt."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards