Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Nina Palm - 15 oktober 2010 08:45

I onsdags fick vi den briljanta idén att jag skulle försöka få ledigt en dag för att åka till Ullared och shoppa kläder till Sebastian - ungen har vuxit ur ALLT   . Nu har han ju iofs att brås på för hans pappa är ju inte direkt liten men ändå ... 10 cm på drygt ett halvår flabbar man inte åt   . Stig Helmer-längd på ALLA byxor   .

_
  

_
Hur som helst. Jag fick ledigt igår - bara så där - och alltså tog vi Djävulsmaskinen uppåt Västkusten för att besöka det beryktade U L L A R E D   .

_
   _
Jag har bara varit där en gång förut, närmare bestämt sommaren 2000 när jag och min kompis Catharina var på väg mot SM i Göteborg. Den gången fick jag sån panik av folkmassorna att jag gick in, såg kaoset och flydde fältet inom loppet av 15 sekunder och det enda jag fick med mig var en påse chips och en tub räkost (som sedermera försvann under ytterst mystiska omständigheter från kylen i Husvagnen som gud glömde ... vilket då är en HELT annan hístoria   ). Precis som hemsidan hade utlovat var det ingen kö in i butiken iaf *puh*   och dessutom fick vi både p-plats och kundvagn direkt   . My god va me grejer det fanns! Många redigt himska' grejer (va sägs om knallrosa underkläder för vuxna kvinnor med Hello Kitty på  t.ex.  ?!) och ... ja. Men bland det mindre stilfulla fanns det riktigt fina, diskreta barnkläder och Sebastian fick en helt ny garderob som han kan kombinera med de grejer han har (och som passar   ) sen innan   . Gött! Det som var allra roligast ändå var att kolla på folk ... jösses alltså, det var precis som på TV   och vår kundvagn var ju rena skämtat i jämförelse, riktigt patetisk faktiskt   .

_
TV-programmet har säkert bidragit en del till deras business och det fanns Morgan- och Kjellgrejer all over the place   :
_
Morgantrosor (som vi köpte i present till Jennifer)
  

_
Morgan-tröja (som vi inte köpte - nej  )
  

_
En Kjell-collection fanns det oxå   

  

_
Eftersom vi annonserade utflykten på Facebook fick vi beställningar redan i jämnhöjd med Helsingborg, beställningar som naturligtvis verkställdes - dock med allra största diskretion   .

_
På vägen hem åkte vi in om familjen Jarny i Bara och levererade Jennifers fina partytrosor   .

_
Det var det om detta. Idag har jag en helvetesdag på jobbet och ska strax ner och tugga mig igenom 11 mål och i eftermiddag väntar 2 förhandlingar ... varav den sista börjar 15.30   . En FREDAG lixom!!   

_
Imorgon väntar MH för Frasse Fräs, Änzo och Rebuz    . Kan ju bli spännande   .

_
ANTAL STEG I ONSDAGS: 9 610
ANTAL STEG IGÅR: 9 445

_
"Varför skjuta upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag?"


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards