Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Nina Palm - 5 oktober 2010 10:00

Frasse och Jonas är inne i ett tjyvfångarstim nu kan man säga   ! Inatt åkte hela 5 pers i spjället (varav 4 togs i klump efter exakt 1168 meter tätortsspår   ). Tidigare i veckan har 2 tjyvar infångats och utslaget på en veckas arbetspass är väl 7 stycken bovar en hyfsad statistik    ?! Man kan säga att allt ältande, klurande och donande med spåret har gett fantastiskt resultat   ! Frågor på det - nån   ?

_
Igår fick jag en ovanlig jobbchock   . Traskade i godan ro mot Gruvan och tyckte väl att jag mötte ovanligt många förvaltningsrättsansikten på vägen (ibland undrar jag över min reaktionshastighet .. verkligen alltså  ) och när jag väl skulle stämpla in slog det mig som en blixt från klar himmel: VERKSAMHETSPLANERING   ! Det var bara att vända och gå mot Slagshuset på andra sidan stationen och verksamhetsplanera anno 2010   . Hightech så det räckte med flera små bord utrustade med laptop som man skulle skriva meddelanden, svar på frågor och diverse floskler på (VPL = floskelmästerskap in my book s.a.s.) Lite coolt att Erik Blix var vår guide genom dagen och att det kom en redigt entusiasmerande föreläsare - Manuel Knight - i ämnet prestation   . Han är inte helt svenskt lagom i sin framtoning    och det var en del som tyckte det var olämpligt att han, som fd. amerikansk elitsoldat som deltagit i en del okända och kända konflikter, föreläste för just Migrationsdomstolsmedarbetare. Den synpunkten tyder - enligt min mening - på, att man inte riktigt fattat budskapet, som INTE var *let's shoot some irakies*   utan: "execute or evacuate" och "if you want corn, plant corn"   .

_
  

_
Kul kul. På det hela taget en bra dag tycker jag men tyvärr lite för lång min hjärna   . Väl hemma väntade nyrastade vovvar och kaffe och det var ju inte så dumt alls det   . Försökte sova en stund men jag var alldeles för rastlös för det och för lat för att göra nåt annat ... irriterande känsla. Så - gårdagskvällen kommer att gå till historien som ... nä, den kommer INTE att gå till historien alls faktiskt   .

_
I söndags tog en jag en lugn morron med Dr Phil, fika och en tur till solariet   . Vid 14-tiden åkte jag ner till klubben för att träna lite lydnad med Yaxxon, Torsdagsgruppen var på utgång just när jag kom, så det var rätt öde där nere om man inte räknar agilitykursen som var igång   . Körde ett riktigt bra lydnadspass med ytterligare en fullträff (den andra i rad) i fria följet, bra inkallning med ställande och - framförallt - ett par riktigt tjusiga vändor framåtsändande   . Typiskt att det händer när man inte har ett enda vittne   ! Nu lär ju Susanne Bindefeldt Leijon få massor av aqua på sin kran   (jepp - tack vare Susanne stundar onsdagsgruppsparty   ). Hur som helst så la jag ner riktningspinnarna i gräset så de inte syntes redan andra omgången + att jag släppte linan och kunde styra upp Kamelkungen med rösten och det kändes bara så gött   . Trav ut, gående strax innan gruppen - rakt och lugnt - blixtsnabba inkallningar när jag passerat gruppen med 10 meter   . När jag var klar med min träning kom Sabina, hennes mamma och Khan ner en runda till klubben   . Herregud så fin han är   ! Värsta lilla busen och jäklar vad han högg efter min hästsvans   . Visade ett par små droppspår med gotteslut och han spårade jättefint, den lille bumlingen   . Gosia och Ajaxx dök oxå upp så småningom och visade Sabina momenten i lydnadsklass 1 och appellen - bra där, svårt att läsa sig till   . Ajaxx var jätteduktig och exakt så busig som man ska vara när man är 7 månader   . Ajaxx fick avsluta dagen med att leka "snälla ta min boll eller dra åtminstone i snöret pucko" med Khan som i sin tur lekte "jag ska ta dig din rackare, vänta bara - får jag inte tag på halsskinnet eller benen så tar jag svansen"   .

_
När jag kom hem väntade tvättid, inköp av superfina vinterdäck på originalfälgar till Djävulsmaskinen (tack gode gud för Blocket   ) och lock-koma för mig   men jobb för Jonas och Frasse   . Nu ska vi bara sälja av de 8 däck vi har "över" efter Volvon ... annars blir det ingen julafton för oss   . Jaja. Det ordnar sig med det oxå   .


_
Idag ska jag gyma benen efter jobbet och så får vi se vad som händer ikväll   .

_
STORT GRATTIS till Y-bisen Yo-Yo (AKA Ronja) som klarade mentaltest för korning i helgen med superfina 506 poäng   !

_
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 10 463
ANTAL STEG IGÅR: 12 774

_
Avslutningsvis säger jag som Manuel Knight:

_
"If you want corn, plant corn"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards