Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

4:E KRISPDAGEN I RAD!

Av Nina Palm - 13 oktober 2010 07:56

Vädret verkar ha en formtopp de luxe, en underbar höstmorron till   ! Synd bara att man inte sparat lite fler av årets semesterdagar   . Så är det vara ha-galen   .

_
Igår. Ja alltså - lämnade in mina stövlar på klackning och sulning och det visade sig att jag inte var direkt ensam om den idén för stövlarna skulle ju då inte bli färdiga förrän nästa onsdag   . Jag är inte ju inte så sko-ig av mig och ... ja, det var bara att hutta sig iväg och köpa ett par nödhapåjobbetskor   . Styrde kosan mot Din Sko för att försöka hitta ett par snygga (vilket f.ö. gränsfall blivit ett mission impossible i den affären numera - vad ÄR dealen med att alla skor verkar vara avsedda för "working girls"   ?) och hyfsat billiga skodon. Hittade ett par jodphursliknande boots iaf och det enda som saknas nu, upptäckte jag imorse, är ett par sulor eftersom de är lite för stora ändå   . Storlek 38 är inte alltid storlek 38, tydligen   . Iofs har jag har storlek 37 ... men ändå   . Är man 177 cm i strumplästen ÄR storlek 37 varken funktionellt eller snyggt ...

_
  

_
Jaja. Väl hemma fixade Jonas middag - spugatti och föffäfås (som Fannys kompis Daniel sa när han var liten   ), parmesan och så shit-up (Daniel igen  - det betyder ketchup ) för mig, övriga i familjen är såpass kultiverade att de anser att ketchup är ett djävulens påfund i alla matsammanhang förutom när det serveras korv i bröd eller med makaroner och ev. tillsammans med hamburgare och pommes   .

_
Jonas och Frasse hade varit på hundträning hela dan i Landskrona med Vicky och hennes kollegor ...

_
  
... så jag bestämde träff med Gosia nere på klubben själv   . Tog med mig Yaxxon och Nixx. Efter lilla javat var det dags för Lilla passet intervallträning (nu jävlar i helvete!) för Yaxxon och han sprang på så fint så   ! Han behöver inte många galoppsprång för att ta sig dryga 100 meter den killen ... sjuka grejer, jag lovar   . Han höll samma fart till både Gosia och mig och det väcktes en tanke kan jag säga ...   . Efter intervallerna gick vi av honom och sen blev det lätt stretching som han faktiskt verkade tycka var ganska mullig   .

_
  

_
Efter lite fika till och vädring av lille Ajje-Bajje    körde vi de snabba momenten igen - tunga apporten och inkallningen med ställande - och det gick faktiskt ganska mycket bättre än sist   . Donade lite med belöningen i tunga apporten och det verkade - igår - funka bäst med kamp med apporten faktiskt   . Inkallningen gick oxå bättre men jag börjar ju seriöst att undra över hur Kamelkungen är skapt ... Jag lackade ur på för många steg ett par gånger   och ändå kommer han som skjuten ur en kanon varje gång jag kallar   . Själva inkallningen är dessutom gränsfall i behov av medicinering så deprimerande är den   . "Hit" (med "ja' tyar ente mer Karl-Oskar"-känsla).

_
  

_
Nixx fick träna lite lydnad han med och det var ju vanlig ordning hellre än bra - gränslös entusiasm och nästan rätt eller ganska fel   . Jaja. Han ääälskar fritt följ så det grejade vi med en stund + kryp, hopp och hopp-stå   . Tokfrans! Kajsa och Frasse fick sig en omgång med Furminatorn i förrgår och igår var det Nixx tur   .

_
  

_
Väl hemma landade jag på locket för lite mys innan nannedags   .

_
Ikväll väntar träning på klubben med gruppen   och jag har en plaaaan. Bara en sån sak   . Imorgon är jag ledig och jag och Jonas ska på utflykt - återkommer till detta ... eventuellt  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 631

_
"Jag har aldrig låtit min utbildning störa mina studier."  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards