Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

AJFÅÅNEN NÄRMAR SIG *fasa*

Av Nina Palm - 7 oktober 2010 08:27

Jepp. Igår på klubben när jag satt och lovordade min telefon som jag hoppas aaaaldrig ska gå sönder eftersom jag känner ett extremt inre motstånd mot företeelser som Iphone, touch, android, GPS, joystick och BMW (eller sammanfattningsvis: Djävulens påfund)   ... så tappade jag telefonen i golvet och den fick en spricka i displayen   . Satan   ! Telefonen funkar och jag kan se vad som står på skärmen men på ett ytterst obehagligt och ödesmättat sätt har orden "i december blir du med ajfåån, i december blir de med ajfåån ..." börjat ringa i öronen   . Jonas får byta telefon på sitt abonnemang då nämligen   . Jaja - den dagen, den sorgen.

_
I övrigt hade jag en rätt bra dag igår om man bortser från x antal muntliga förhandlingar   . Har bara en dom + protokoll att kvar att skriva och det är ju iofs ganska lättsamt men ändå lixom   . Jonas var på rättegång i Hässleholm igår och när han kom hem bestämde vi oss för att sticka till Pers Krog och käka fondue   . Det var 100 år sen vi var ute och åt och fondue är både mysigt och gott även om det är lite 70-tals hillbillie-varning på det   . Efter middan åkte vi med Frasse och Yaxxon till klubben för att träna lite   . Jonas höll på att dona med Röeevas nya telefon - en Iphone 4   - och medan de höll på att gaffla runt där inne tillsammans med Susanne, Nina, Chrille och Lotta tog jag ut Yaxxon för att dona lite med framåtsändande, fritt följ, kryp, skall och hopp   . Hade varken lina eller pinnar med mig till framåtsändandet så det var ju bara att lita till min egen förmåga att styra Kamelkungen och han var faktiskt jätteduktig (återigen - inga vittnen   ). Vi körde bara på ett håll och "vilade" när vi gick tillbaka och ... ja. Det börjar helt enkelt se riktigt bra ut   . Trav ut från mig, tempoväxling till gå strax innan gruppen - rakt och snyggt allting. Han går med öronen bakåtvända och kommer som en oljad blixt på inkallningarna ... MÅTTE detta nu hålla i sig   ! Han kom lite snett ett par gånger men då stannade jag honom, gick fram och flyttade honom så att han stor på rätt håll, ställde mig 7-8 meter bakom och så fortsatte vi. KUL! Fria följet satt som en smäck för tredje gången i rad   . Jonas kom ut när vi höll på och han tyckte oxå att det såg väldigt bra ut, en helt annan attityd och en annan balans än förut   . Krypet gick hyfsat bra även om han har en tendens att tränga mig lite fortfarande   . Han ligger i rätt position hela tiden men lutar sig lixom mot min vänsterfot på ett rätt oskönt sätt - funkar ju nu när vi bara ska rakt fram men sen när det dags att börja svänga vänster är det ju inte så bra kanske   . Körde sen skall med kommendering och då blev det hallaballoo med kraft ett tag men - gör om, gör rätt   . Vi avslutade med hoppet med kommendering och där kastade han sig fram på Jonas "kommendera" för att omedelbart kasta sig tillbaka i sittande när han insåg att det inte kommit nåt kommando från mig - sånt gillar jag så jag belönade honom faktiskt där, för beslutet att inte sticka på impulsen   . Körde ett hopp sen, hela momentet och det gick bra förutom en störig ljudeffekt vid avslutet/ingången   .

_
Sen var det Frasses tur att öva lite och han var ju laddad som .. ja   . De körde två bra hopp där Frasse inte tog avstamp på hindret, fortsatte med ett fritt följ som var väldigt snyggt men som kunde ha varit liiiite mer i balans    (ser ingen vits med att hunden är superspeedad i det momentet för då blir det gärna onödiga fel som inte väger upp "looken" lixom ...). Till sist taggade Frasse ner iaf och fick en kraftigt förhöjd medvetandegrad - sanslöst, slog det mig, att han är TYST trots varvtalet   . Kryp sen och det gick stundtals riktigt bra och stundtals blev det ... ja, vad det nu blev   . Det gäller att Jonas hittar tempot där helt enkelt och det tar ju ett tag innan man är helt säker själv. Efter lydnadsträningen blev det inskick/bevakningar, först på Jonas och sen på mig. Jag fick en tass i magen och det är ju ett fall framåt med tanke på att figgen på uppkörningen fick hela 6 smockor med Frassefossingarna   . Hur som helst tass = korrigering och gör om, gör rätt och belöning  . Frasses träning avslutades med att jag körde fritt följ med honom + lite kryp med klicker och godis så att Jonas skulle få se själv, från sidan lixom, hur fint han kan, Tjyvfångaren   .

_
Väl hemma var jag rätt trött och gick o la mig tidigt för att orka upp idag   . Jonas tog en tur med Gråbenen   innan han landade på locket.

_
Just ja - körde Pass 55 på gymet i tisdags, ett lätt ben-, vad- och magpass som kändes riktigt bra även om jag fick Barilla-ben på kuppen   .

_
Idag kommer Sebastian och vi får se vad som händer och fötter.

_
ANTAL STEG I TISDAGS: 9 275
ANTAL STEG IGÅR: 15 439

_
"Den som vet mest tror minst."   


 
 
Sabina

Sabina

7 oktober 2010 09:34

Har oxå kommit på mig själv med att glotta på iphone numero 4, den dan trodde man sällan skulle komma.

Tror jag får rigga videokameran in the dark nere på klubben minsann- så det blir lite vittnen på det hela! Härligt med lyckad träning.

Låter som att Yaxxon är mästare på omvänt lockande- wait for it, istället för att gasa själv. Självbehärskning liksom med ett snofsigt namn.

Kramis

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

8 oktober 2010 06:07

Nej den dan har känts väldigt avlägsen - Iphone 4 ... *OMG*. Du är ju bra på att filma så vi kanske ska ta en session - bara jag får fixa frisyren först ;). Aha - omvänt lockande = prov på självbehärskning. //Kramar

 
mariana

mariana

7 oktober 2010 09:34

Fick kippa efter andan här oxå, hej va de går unnan;) Toppen med så bra resultat på träningarna, bådar gott inför det som komma skall:P Ha en skön dag i Gruvan;) // Kraaaaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Nina Palm

8 oktober 2010 06:06

Hmm ... det låter värre än vad det är när man skrivit ner allt :)! Looovar. Ja just nu bådar det gott men man ska ju inte ropa hej förrän man har kastat yxan i sjön *haha*. Ha en go fredag! //Kraaaaam

 
Susanne

Susanne

7 oktober 2010 10:08

20 klumpiga fingrar orsakar att en ajfån är på ingående, ja hmm på gott och ont, vi får se....
Ännu en lyckad fs-träning--ringer lite som ljuv musik.
En tass i magen -DET är framsteg för den fräsige,hahaha
Ha en go torsdag Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

8 oktober 2010 06:04

Vi får verkligen se ... My god alltså! Ja det är så kul att det börjar likna fs (bannemej). En tass istf 6 är verkligen en utveckling som heter duga ;). Ha en go fredag då alltså. //Kram kram

 
Cina

Cina

7 oktober 2010 10:19

jag hejjar på kan man säga att fler runtomkring blir med iphone :) Måååånga som sen kan hjälpa min lilla ärthjärna att oxå bli lite modern ;)

Mysigt med fondue innan klubben o det förklarar varför jag inte hann se er alls igår.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

8 oktober 2010 06:02

Jag tycker att en telefon ska vara en telefon och inget annat men å andra sidan använder jag ingen GPS heller *suck*. Fondue är mysigt oavsett när :).

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 oktober 2010 20:32

Vad tråkigt att din mobil gått sönder :( Men kanon kul att erat framåtsändande funkar så bra och eran andra träning :) Det kommer säker bli kanon tills det är dags för er att ut och tävla till våren. För jag antar inte du har någon tävling inplanerad i höst.

Hur orkar/hinner du att både vara på gymmet och träna vovvarna. För jag antar du jobbar hel tid.

Här blir det tyvärr ingen träning än för Vinja är fortfarande halt :( Börjar undra vad det kan var när det är några dagar på höger sen på vänster. Ska till vet i morgon så jag hoppas han kan lösa det. Har annars funderat på att göra ett borelia test, verkar vara en del hundar som fått det i år :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

8 oktober 2010 06:00

Ja nu ska vi bara få till det där framåtsändandet med full grupp och på riktigt oxå :). Men betyg duger ju bra till att börja med. Vi har anmält 4 högre nu innan jul så vi får hoppas att det ordnar sig då. Jag jobbar heltid och måste orka gå och träna iom att jag sitter stilla hela dagarna och börjar bli lite skruttig. Hoppas nu att Vinja blir bra så fort som möjligt och - framförallt - att veterinären hittar felet på damen

 
Jessica

Jessica

8 oktober 2010 13:57

Iphone...har ingen själv men kan ju tipsa om att den INTE blir kvar på ett biltak om man lägger den där och kör iväg. Så den är inte så himla fantastisk faktiskt;)
Kalas med flyt på träningen, kan ju bli hur bra som helst tills tävlingsdags. Spännande:)
Ha en skön helg!

http://www.yrlabus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards