Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

HÄNGBUKSSVIN

Av Nina Palm - 17 januari 2012 07:59

Igår hände det inte mycket efter jobbet - blev mer jobbchockad än vad jag hade förväntat mig   . Jag åkte och hämtade Sebastian, handlade, rastade hundar och när Jonas kom hem satte vi igång med maten och jag fick skala potatis *yey*   . Iofs lite småmysigt att fixa mat tillsammans så det var helt ok även om jag fick lite kramp i handen   . Slutresultatet blev världens godaste ugnsstekta falukorv med hemmagjort potatismos   .

_

För att sedan fortsätta på temat mat var locket på fodertunnan lite slarvigt stängt och när vi satt och fikade i godan ro slog det mig att vi inte hade en enda hund i vardagsrummet - what   ?! Jonas gick och kollade och utanför rummet där fodertunnan står satt Nixx, Kajsa och Frasse och kikade in i rummet med illa dold fascination på Yaxxon som petat undan locket och stod och mumsade i sig i godan ro   ! Kollade i tunnan som vi nyss fyllt på och kunde konstatera att han fått i sig ungefär 2 liter torrfoder, vi kollade även Yaxxon som liknade ett vietnamesiskt hängbukssvin   !

_
  

_
Han är ju lixom rätt slank i typen normalt sett, särskilt nu efter ihärdig bantning och kondisfokus. Han drack 1.5 skål vatten till på köpet och då blev det ju ännu värre och det var bara att dra på sig kläderna och bege sig ut på långrunda, de ska ju röra sig när de tuggat i sig för mkt mat sägs det   . Hur som helst var han lika pigg i steget som vanligt på rundan och verkade ok men nån kvällsmat blev det ICKE och imorse fick han en dryg deciliter till frukost bara  . Nån lydnadsträning blev det inte!

_
Så här i efterhand kan man ju säga att det var ju verkligen tur att vi var hemma när det här hände ... vågar inte tänka på hur mycket han hade fått i sig om han hade varit själv   .

_
Medan jag var ute och promenixade åkte Jonas och Frasse iväg och tränade hårda spår tillsammans med Peter och Hex och första spåret hade blivit mycket muskler och ingen hjärna medan det andra hade blivit helt ok   . Själv fattar jag inte riktigt hur man ids ha hundträning på jobbet på dan och åka iväg och spåra på kvällen   .

_
Idag är vi ensamma hemma - jag, Sebbe och hundarna - eftersom Jonas och Fräset jobbar (hundträning). Får se vad jag ska laga till för nåt på Foodcourt   . Hobbisarna och jag ska ta en långtur iaf och sen får vi se ... det enda jag vet med säkerhet är, att golvet behöver mummas en runda och blommorna vattnas   . Förhoppningsvis har Yaxxon smalnat av lite så att man kan träna på det vi hade tänkte träna på igår ...

_
En favorit:

_
"Efterklokheten är den enda exakta vetenskapen."   

 
 
Ingen bild

mariana

17 januari 2012 09:08

Det är inte händelselöst många sekunder med Pälsar i familjen. Inte ens när de är icke tillstädes ;) Puckon <3 En härlig tisdag önskas vad det än blir av den ;)! // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

17 januari 2012 09:48

Nä alltså men ibland blir man ju liiiite matt *suck*. Puckon är en korrekt benämning :). Ha en gosig tisdag mitt i bokslutstider! //Kraaaaaaam

 
Sabina

Sabina

17 januari 2012 10:12

Jag kan verkligen se det hela framför mig! ;-) Vilken tur ändå att ni var hemma- förre grannens labbe tog 1 helt ny säck för några år sedan & det var ju rätt lång bantning & stort håll i plånboken ;))

Happy matlagning då alltså ;)

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

17 januari 2012 10:52

Ja det var en jäkla tur! Sånt där kan ju sluta med katastrof :(. Själv gick jag oroade mig för magomvridning och tarmvred hela rundan men det ordnade sig *puh*. Han var dock väldigt missnöjd med utebliven nattamat och microfrulle *HA!*! //Kramar

 
Petra

Petra

17 januari 2012 15:15

Utebliven nattamat och microfrulle var annars en rätt lämplig bantningsåtgärd kan jag tycka, nån måtta får det ju vara på dygnsintaget :)! Annars tycker jag att Yaxxon var dumdristigt modig och publiken ännu smartare <3 //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 januari 2012 16:39

Verkligen tur att ni var hemma när Yaxxon fixade sin egen mat ;) Hade ju verkligen kunnat slutat illa om han i sig mera än dom 2 liter han fick i sig.

Men jösses människa....Hur tordes du ut och gå med honom när han ätit så mycke mat? Var du inte rädd att han skulle få magomvridning med all mat som skvalpade omkring i magen. Du måste haft attans tur som klarade er från magomvridning.
Tur att allt slutade bra iaf :)

Så nu antar jag att locken till fodertunnorna kommer kollas ordentligt hädanefter.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

17 januari 2012 19:39

De ska tydligen röra sig när de har fått i sig för mkt mat (nu snackar vi inte hel tunna) för att systemet ska hållas igång. Koppel på så klart och inga rusningar :). Så nä - det var inte så modigt vad jag kan förstå :).Tunnorna är stängda ordentligt må du tro! //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards