Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

EN VECKA SENARE ...

Av Nina Palm - 19 december 2011 07:39

Hej och hå! Tillbaka i Gruvan och man kan ju lugnt säga att jag är utvilad   . Har väl aldrig varit med om maken till helt värdelöst semesterväder   - det har i princip stormat och regnat nonstop sen i tisdags   . I torsdags var det uppehåll några timmar mitt på dan och då kastade vi oss i bilen och körde till Vomb för att spåra och träna uppletande och saksök tillsammans med Magnus och Cobra (tack för de supergoda mackorna   !) Yaxxon fick ett spår med skogspinnar i och det gick ju så där bra för oss att få med oss de där pinnjävlarna hem om man säger så   . Yaxxon markerar i princip allt i spår - minismå nycklar, läderprytlar, plastgrejer you name it - men skogspinnar dissar han med kraft så man kan ju lugnt säga att vi är illa ute i eliten om det här inte ordnar sig   . Han spårade dock som en gud men det hjälper ju föga i skarpt läge. Man kan ju säga att jag var rätt sänkt efter spåret men som tur var kände Yaxxon det på sig och kompenserade skogspinnemöget med ett helt suveränt uppletande   . Frasses och Cobras spår gick hur bra som helst (så klart) och Frasse markerade föremålen helt sprätta iväg-fritt på saksöket   .

_

I lördags var det oxå uppehåll en stund faktiskt och då åkte vi ut till Reving och gick en långpromenad - kallt och blåsigt som satan men det regnade som sagt inte iaf   .

_
Igår hade vi lite housewarming - sent om sider - med träningsgruppen   . Vi bjöd på glöggmys all inclusive och det var väldigt god uppslutning måste jag säga, trots flyttider och julpanik   . En supermysig kväll! Och ute öste regnet, med och utan snö, horisontellt hela dan   . Tack för alla fina presenter   !

_
Av den planerade "nu ska vi passa på att träna hund-semestern" blev det typ ingenting - det var gränsfall man fick ihop lust och ork att gå på promenad och det är jag faktiskt lite ledsen för. Jag är inte typen som ligger och vräker mig på locket en hel vecka lixom men så fick det bli när man inte bylsade på sig regnkläder, mössa och långkalsonger för att överhuvudtaget kunna ta sig ut på nödvändiga rundor   . MEN som sagt - jag har sovit ut iaf   . Tur att det är bara är 8 morgnar kvar att stiga upp innan nästa semesterförsök   .

_
Ja just ja - i måndags var vi på julmiddag hemma hos Peter och Carina i Bara och det var ju bara hur mysigt som helst   .

_

_
I övrigt har det inte hänt så mycket och det var inte utan att jag tyckte det var överkurs på ironifronten imorse när jag var ute med pojkarna i fullkomligt strålande månsken och på krispigt gräs ... Så dax nu lixom - när en annan ska till Gruvan ... men det är klart, det är ju min födelsedag så   !

_
Nu ska jag läsa på lite mål här som jag ska föredra idag ... 16 stycken närmare bestämt och jag kommer inte ihåg ett dugg av dem *oops*   .

_
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke."  


 
 
Petra

Petra

19 december 2011 08:23

Det var inte direkt en inspirerande vädervecka som gick MEN en mysig housewarming blev det i alla fall och idag är det din födelsedag :)! Det var ju för väl att Yaxxon vet att blanda och ge *fniss*//Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 december 2011 08:07

Housewarmingen blev ju hur mysig som helst :). Tavlan är nu uppsatt i det "blå" rummet och de matchande ljusen ska stå under - måste bara hitta ett bra underlägg till dem. //Kramar

 
Noomi

Noomi

19 december 2011 18:05

Aha, GRATTIS på födelsedagen!! Trist med semester i busväder, men å andra sidan kanske det var välbehövligt att ligga på locket också. Sällan man unnar sig sånt...
KRAM

http://www.dizzyweb.se

Nina Palm

20 december 2011 08:06

Tack tack :)! Jo det är säkert väldigt välbehövligt men ... ja - du vet, man orkar inte vara välbehövlig i flera dagar :). Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards