Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Nina Palm - 23 december 2011 08:21

Först och främst Frassestatus: tandköttet ser lite mer normaliserat ut och det som liknade ett underbett igår ser riktigt normalt ut idag om man bortser från att tänderna pekar lite åt alla håll   . Det som tillkommit är att jag tycker att han luktar illa ur munnen nu och det doftar inte "svavelgaser som man får bort doften av med SB12" ... Tror jag ska be Jonas ringa veterinären fall i fall Fräset behöver pencillin, hellre idag än att behöva göra en akututryckning under helgen   . Han var surare imorse jämfört med igår mot brorsorna så, jo det får bli en veterinärkoll.

_

Efter jobbet igår startade vi aftonens övningar medan det fortfarande var ljust ute med Stora intervallpasset med Yaxxon, han sprang på hur fint som helst i den sugande uppförsbacken så jag undrar om han inte återfått sin kondis faktiskt   . Framåt kvällen åkte vi in till klubben en runda och där vankades först kaffedrickning - så klart   . Efter en stund tog vi ut hundarna för lite träning. Yaxxon kände sig väldigt speciell igår, det var bara han som fick åka med nämligen, och han var faktiskt riktigt duktig   . Just fria följet är nog vår akilleshäl faktiskt, inte för att han gör det dåligt utan för att jag måste vara så himla noga hela tiden för att han inte endera ska släppa positionen, börja ploga eller börja sätta sig låååångsamt. Det är alltid färskvara om man säger, ignorerar jag halvrätt och bara kör på blir det mer och halvrätt allt efter som, svårt att förklara det där. Jonas höll koll på det hela och det kändes stundtals riktigt bra faktiskt   . Fjärrdirigeringen och rutan gick bra tycker jag och även skallet och apporteringen för lydnadsettan    . Rutan ser iofs rätt kul ut eftersom han har en egendomlig galoppstudsstil när han tar sig dit och lixom hoppar in i rutan   .

_
Medans vi tränade visade sig att några ålarens stod och slog ut snodda driving range-golfbollar på appellplanen   ! Ingers Hjalle fick en golfboll i munnen i princip och när Inger skulle säga ifrån blev hon drygt bemött av dessa - som de kallade sig - "skattebetalare". Även Yazzi fick så när en golfboll i lallan   . Jonas stegade dit och avvisade "skattebetalarna" från platsen, de tuggade lite på avstånd men körde iväg till sist och när Eva, Chrille och Moltas kom tillbaka från sin  runda samlade de ihop sammanlagt 72 (!!) golfbollar som låg spridda över halva appellplanen.

_
Efter träningen gick vi in i stugvärmen och Inger bjöd på god fika med mackor och olika pålägg   . En supermysig kväll blev det - bara så där helt plötsligt - och vi var inte hemma förrän vid 22.30-tiden och då var det bara fär mig att kasta mig i rymdskeppet    medan Jonas fick det stora nöjet att rasta TT (Tannalöse och Travemündefärjan)   .

_

 

_
Idag jobbar vi bara halvdag, vi domstolsanställda   . Jag har tagit bussen till jobbet och Jonas kommer och hämtar mig vid lunch för vidare befordran till julklappsträsket   . Har lite kvar att fixa med innan julen är ready for take off om man säger så   .

_
Vi i familjen Palm ber att få önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 805

_
"Stå på dig - annars gör nån annan det!"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards