Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Nina Palm - 29 december 2011 07:11

Vi har ju officiellt jullov i Onsdagstårtgruppen men igår var vi ändå ett gäng som åkte ner till klubben för lite träning   . Facebook kan vara ett elände mellan varven men när man ska bestämma saker lite spontant så där är det precis hur bra som helst   . Väl på plats i loungen (nya hörnsoffan) kom Gosia farandes med ett paket glass, strössel och Odense nougatsås och det tackar man ju inte nej till   . Man äter inte så mkt glass om man serverar sig i kaffeplastmuggar (jodå - skärpning pågår fortfarande   ).

_

Ute på planen blåste det styv kuling men det var ändå några som la plats och efter det körde jag igenom Anna och Cobra i lydnadsklass 1 och det såg jättefint ut  . Det mesta jobbet la vi på uppvärmning/förberedelser eftersom Cobra är ett pulver av rang och måste styras upp innan det är dags att vara duktig    . Det är lite Tårtpremiär 2012-varning på den där jycken, som har ett väldigt ambitiöst bihang  . Cobra är förresten ny i Onsdagstårtsgruppen med sin husse Magnus och sin matte Anna och även Cobras morsa Yla är ny medan hennes matte Irene är mer nygammal, rent definitionsmässigt   . Efter detta var jag BL-assistent åt Gosia och Ajaxx, som donade med apportering med dirigering (hur svårt e de? sa Ajje) och sändade till kon och sen vidare till ruta.

_

Jag och Yaxxon ägnade oss åt vårt Böglydnads (BL-)projekt - sändande till ruta - med hjälp av Gosia och det gick bra   . Han kan ju kommandot framåt så det är ju i sig inga problem men jag vill ändå att han ska förstå att det är just rutan som är kul och därför la vi en boll i bortre kanten av rutan, skickade ut mot bollen några gånger så han fick ta den och DÖM min förvåning när jag efter ett par utskick kunde stanna Kamelkungen i rutan INNAN han fick ta bollen som jag hade KASTAT dit   . Dä va oväntat' kan jag säga! Kamelkung, kasta boll och stanna i samma mening är lite som att Dolly Parton skulle sova på magen faktiskt   . Fjärren sen och där blir det inte bra att använda bollen för att visa växlingarna (dvs. växla utan att fara bakåt (!)) utan där fick det bli visning med godis helt enkelt. Känner mig superinspirerad måste jag säga! Ja just ja - tandvisning fick vi ju oxå prova och det var inga bekymmer   . Inte för att Yaxxon tycker det är läbbigt att bli hanterad utan jag ville mest kolla så han inte skulle bli übersocial och börja hångla upp tandtittaren på kuppen  .

_

Det blir bra det här - jag känner det på mig   !

_
Frasse och Nixx fick varsin runda innan träningen och Frasses mage har återgått till normalstatus igen - sjukt att man kan bli så glad över normala, om än små, bajskorvar   . Körde hem ganska tidigt för att hinna ut med gubbarna en gång till innan natten.

_
Idag får vi se vad som händer. Det blåser satan över Malmö och så regnar det ... för omväxlings skull   . Troligen tar jag en tur med Nixx först och sen en med Yaxxon. Ska träna lite fjärr, kryp och skall tänkte jag. Det är lika bra att smida medan järnet är varmt   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 678

_
"Den som slutar söka ska finna."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards