Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Nina Palm - 30 december 2011 06:52

Dagen D = årets sista arbetsdag och den sista arbetsdagen före min efterlängtade tvåveckorssemester. Skål för det säger jag   ! Eller haj fajv   !

_

Dagen till ära är det ganska krispigt ute och det varken stormar eller regnar - bara en sån sak  .

_
Igår efter jobbet åkte vi raka vägen till Systemet för att shoppa lite champagne till nyårsafton. Inköpet gjordes på Jägersro Center (eller Wessels som alla inbitna Malmöbor kallar det) och för andra gången träffade vi på en mediaprofil, världsberömd i hela Sverige, nämligen ...

_
 

... en av de Ensamma mammorna på TV 3   (foto: Expressen)

_
Det är andra gången det händer för förra sommaren såg vi Kjell och Ros-Marie från Ullared   

_
 

(foto: Kanal5) 

_
Det är inte utan att man nästan svimmar   . Ullared är lite som Böda Camping, det svenskaste av svenska så det tyckte jag var kul att kolla på. Vi åkte t.o.m dit på studiebesök förra hösten och shoppade jättefina kläder till Sebastian på kuppen   . Jag hade bara varit i Ullared en gång innan och det var i samband med SM i Göteborg och då blev jag helt stressad av alla kundvagnar och kom ut med en påse chips och en räkost   . Ensam mamma söker då? Njae. Det och Bonde söker fru är inte riktigt min grej, får skämsont i magen av konceptet att provdejta på TV men det är ju svårt att undvika att läsa om intrigerna i Aftonbladet och Expressen    . En dag ska jag berätta om hur det var att jobba på Söder i Stockholm och dela bank med Annelie Rydé och Eva Dahlgren, träffa Susanne Reuter på hennes morronturer med lilla sheltin och bo granne med clownen Manne och en av Jonas Gardells kompisar   . Blev helt starstruck och var tvungen att ringa en vän flera gånger i veckan ... i 6 år   . Är man lantis så är man - det är jag, Tiffany Persson och Jolanta på Svenska Kändisresor   .

_

_
Anyway. Väl hemma servade vi alla hundar, käkade lite och tog en powernap på locket innan jag traskade iväg med Hobbisarna på en hyfsad runda   . Det tar emot att ge sig ut men när man väl är på trask tycker jag att det rätt skönt. Frasse hade fått sin runda på dan, när han och Jonas var på hundträning på jobbet utan att träna   . Stygnen sitter fortfarande kvar i munnen och bitförbud råder ett tag till så det här med träning får vänta några dagar för Fräserbilen.

_
Kvällen avslutades med film, Morning glory med Rachel Mc Adams och Harrison Ford - småkul film och Harrison Ford var imponerande tjurskallig i sin roll   .

_
Idag väntar hämtning av Sebbe efter jobbet, vi ska bestämma vad jag ska laga för mat (= fritt val på Foodcourt   ), hyra en film eller 3, köpa godis och sen åka till Bara för fredagsmys. Imorron är planen att åka ut till skogen och vädra pälsarna ordentligt innan vi ska fira nyår tillsammans med bl.a Jonas kusin Malin   .

_
Så här under 2011 års sista skälvanade dygn vill vi såklart passa på att önska alla ett riktigt gott slut och ett gott nytt år   .

_
 


_
ANTAL STEG IGÅR: 10 541

_
"Det är bra med flera hakor om man skulle tappa någon."   

 


 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards