Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

JA VAD SÄGER MAN?

Av Nina Palm - 7 december 2011 07:17

Igår var det TS-möte på klubben och det gick ju rätt bra - markbloggen ska komma igång, frågan om gruppernas storlek kom i vart fall upp på agendan, nya kursplanen presenterades och grupperna fick rapportera om sina uppflyttningar (min bästa punkt på dagordningen   ) - ända till punkten "Övrigt" där vårt uttryck BÖGLYDNAD (BL) kom upp på tapeten ... " Nina ... du har tydligen (yeah right) ... i din blogg på Facebook ... kränkta ... inte lämpligt av en fd. ordförande ..."   . Ajamen alltså va?! Jag blev helt ställd att nån ens gjort sig besväret att genom ombud låta meddela att man känner sig kränkt över vår i alla avseenden humoristiska och ironiska benämning på lydnadslydnaden som stora delar av Onsdagstårtgruppen både tränar och tävlar i   . Kom mig inte ens för att bli arg utan började - hål i huvet   - att FÖRKLARA var uttrycket kommer ifrån (min kära och extremt galghumoristiska och ordbegåvade vän Sanna ... var man Hans har tävlat framgångsrikt i BL, vi snackar SM-kval och championat med sin BERNER SENNEN Molly (LPI II III SLCH Hulatorpets Lilla Raissa)   och ett förstapris i elitklass med schäfern Demonen's Paxxa, som tyvärr fick problem med ryggen och inte kunde slutföra sin karriär). Efter mötet kom ilskan   . Om man nu gör sig besväret att läsa mina alster på nätet bör man ju veta att vi i Onsdagstårtgruppen har firat alla lydnadsuppflyttningar, vi har hjälpts åt att springa rundor med koner och vittringsapporter nästan varje onsdag under flera år, jag har varit "projekt" åt Gosia i hennes instruktörsutbildning där Kajsa och jag skulle lära oss apportering med dirigering osv osv osv. Gör man sånt med nedlåtande förakt som drivkraft? Öh. NEJ   . Så till alla kränkta: Vi tränar BL (från ettan till elit) och så är det bra med det! När vi ändå är igång kan jag berätta att vi ibland kallar spår (som alla tränar seriöst och målinriktat) för TURISTKLASS, agility för KANINHOPPNING (jag är tf sammankallande i agilitysektorn och Gosia och Ajaxx tog guld i agility på SSM) och IPO för VÄNSTERVARVSAGILITY (många vänner tränar IPO - bl.a Pierre, som lyckades bli schäfervärldsmästare)! Med glimten i ögat och utan det minsta förakt   ! Passar även här på att tillägga att min farbror (pappas lillebror) är bög ifall någon nu skulle få för sig att jag till råga på allt elände är homofob.

_
 

Kajsa (min hund faktiskt) i en ruta   

_
Det var det om detta - nu borde listan på synpunkter på "vissa grupper" (läs: Onsdagsgruppen) snart vara avbetad tycker jag, vi har avhandlat VAD vi tränar förutom spår, HUR vi tränar och VEM som tränar (valparna) och nu mina kränkande blogginlägg   . En sak till och jag kommer att kräva en stående punkt på dagordningen: ONSDAGSGRUPPEN.

_
För övrigt råkade Frasse och Yaxxon i slagsmål igår och jag bröt en nagel ända in till fingret i tumultet och det gjorde sjukt ont   ! Som straff fick kreaturen ligga plats jäkligt stilla medan jag försökte återfå normal andning och linda in mitt onda, blödande lillfinger i toapapper, de fick ingen långtur  och avslutningsvis fick de bära munkorg resten av kvällen   .

_
 

_
! Imorse var det fred på jorden igen och munkorgarna åkte av. Hoppas att de sov riktigt oskönt! Nixx var helt oskyldig ska tilläggas   och fick sova bredvid mig i sängen till Jonas kom hem från (riktig) polisjulfest framåt småtimmarna.

_
Idag väntar en rätt vanlig dag på jobbet och ikväll är det Onsdagsparty   ! Ska försöka snickra ihop en kom igång-plan under dagen.

_
"Jantelagen är till för att ignoreras."   


 
 
Ingen bild

Marie

7 december 2011 10:00

Hejja hejja hejja!!
Vi behöver alla lite humor i vardagen ;)
Keep up the good work!

Nina Palm

7 december 2011 12:07

Tack :)! Lite humor passar till det mesta och vi workar vidare och bryter mot lite fler regler som vi inte känner till :). Det är tur man blir uppdaterad mellan varven *hahaha*.

 
Ingen bild

Susanne

7 december 2011 10:18

Exakt! Har man nu läst så borde man förstått det lustiga med, och sedan inte komma direkt utan vi tar det till ngn som kan förmedla via TS, asså sandlåda eller??
Men som sagt avundsjukan över att vår SPÅRgrupp röner framgångar i så många andra grenar med är total,hehe
Ses ikväll, Kram

Nina Palm

7 december 2011 12:06

Nu blir ju jag iofs obstinat och det är ju inte heller helt moget fast å andra sidan har jag ju alltid velat vara ungdomlig :)). Jag kan inte ens minnas när jag skrev om böglydnad senast så det lär ju ha legat och malt ett tag ;). Det är klart det är irriterande när felen haglar i allt vi gör men ändå funkar det. Ses ikväll! //Kramar

 
Ingen bild

Annika & Papaya

7 december 2011 10:46

Brutna naglar är inget att leka med:-( Och slagskämpar är ännu värre:-(
Fina Nixx:-)
Och er TS...say no more!
Ha´nu en fantastisk bra onsdag!! Stor kram till dig

Nina Palm

7 december 2011 12:08

Det gör ont på riktigt att bryta en nagel så där :(. Jäkla puckon att börja boxas på det viset. Nixx kan förvisso vara dryg han med men han slåss ju inte så ofta *hjärta*. Say no more - exakt så :). //Stor kram tillbaka och ha en go onsdag du med!

 
Ingen bild

mariana

7 december 2011 13:39

Ajajaj, det ser så ont ut att det känns i magen på mig:(! Mina hundar hade fått ligga plats fortfarande, foreverever ;-)
Onsdagsgruppen it is ;)! // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

7 december 2011 13:42

Det gör hur ont som helst :(. Har plåster på nu för annars går det inte ens att nudda grejer med lilla vickevire *suck*. Forever var min ursprungsplan oxå - vafan, vi kan köpa nya lixom - men ... så veknade jag :). Onsdagsgruppen får nog fängelse snart *hehe*. //Kraaaaaaaaaam

 
Fd matte till böglydnadsstjärna

Fd matte till böglydnadsstjärna

7 december 2011 17:31

Ja, lilla Molly. Så stolta vi var när hon piskade skiten ur en hel hoper border collies, kelpies och schäfrar och kom på 31:a plats av 60 startande på böglydnads-SM 2001 (tror jag det var). Vilka böglydnadstider, det var härligt. Vi bara bögade oss med koner, vittringspinnar och en massa andra bög-attraljer hela tiden:-D

Verkar råda viss bögskräck i er klubb:-D

http://www.rohult.se

Nina Palm

8 december 2011 07:46

Lilla Mollymollsan kunde ... när det inte var blött i gräset *fniss*. Helt otroligt egentligen det där, en berner sennen på böglydnads-SM :). F.ö är du inte riktigt klok *haha*! Kramar

 
Sabina

Sabina

7 december 2011 18:35

Ja, vad säger man....!? Att dessutom verkar ha varit ett tag sedan (jag gjorde en snabb koll bakåt i bloggen & hittade inget) gör ju bara att det är än mer omoget. Sen kan ju i alla fall jag tycka att man kan stå för det själv då & fråga vad som menas- plocka lite vuxen points liksom. ;)

Bruten nagel är ett BIG BIG NO NO! Nagel-sympatin haglar :)

// Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

8 december 2011 07:47

Ja det var ungefär hur länge sen som helst - det är jag oxå säker på :). Plocka vuxenpoints tycke jag man kan passa på att göra när tillfälle bjuds, helt klart. Men det är tydligt att alla inte håller med :). TACK för nagelsympatin! Jag vet att den är ärligt menad. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards