Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

LITE HÖSTDEPP TROR JAG ALLT

Av Nina Palm - 26 oktober 2011 07:51

Jag gillar hösten och vintern - det är lite mysfaktor med mörkret, de tända ljusen, de varma jackorna, och den kalla näsan   . Men när det är så här ruggigt, blåsigt och regnigt känner man sig mest tragisk när man stampar omkring i Jonas bautajacka (bästa jackan ever!) och gummistövlar på stora fältet kl 05.00 på morronen och fryser ... fast ändå inte   . Ännu mer tragiskt blir det när man måste gå till bussen i motvind och slagregn så - nä, den här dan började inte så bra   . MEN det kunde varit värre   .

_
Igår var jag på kurs halva dan på jobbet och tyvärr kunde jag inte hämta ut Silver Bullitt från verkstan efter som just den verkstan av ALLA miljarder verkstäder i Malmö hade råkat ut för en arbetsplatsolycka   . Olyckan hade inte ett dugg med bilar att göra utan med ett gammalt kylskåp som en av mekarna skulle fixa nåt med varvid det uppstod ett freonläckage - det är obra att andas in freon så det blev ambulans och fullt pådrag ... = Silver Bullitt hann inte bli klar   . Killen klarade sig utan men och det var ju bra iallafall  . Hur som helst fick jag galoppera iväg och lösa busskort (har väl aldrig varit med om maken så sura passagerarna blir när man vill göra det på bussen) och ta mig hem utan min fina bil   . Väl hemma var det hundservice som gällde och sen lagade Jonas supergod middag - pannbiff med lök, potatis och sås   . Efter matteläxa, svenskaläxa och lite soffhäng skulle jag ta ut Hobbisarna på powerwalk med drag i kopplena (krävde viss mental laddning ska tilläggas   ). Jag upptäckte att deras koppel låg i Silver Bullitt så det var bara att ta Frasses koppel + extrakoppel och gå två rundor   . En runda med Kajsa och Nixx och en med Yaxxon och efter det var jag verkligen helt slut och fick hoppa i rymdskeppet redan vid 22   .

_
Idag väntar en runda till klubben och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi får bättre väder än vad det är nu   . Jag har hört ryktesvägen att vi har lite tårtlägen av olika sorter i helgen och då gäller det ju att vara på hugget och peppa sina träningskamrater   . Två debutanter och ett par gamla rävar ska prova sina vingar har jag har hört, ryktesvägen alltså   .

_
Här kan ni se hela OnsdagsTÅRTgruppen på bild förresten   (utom Mariana och Dakky och Susanne och Bizzie som jag har inte har kort på än)


ANTAL STEG IGÅR: 12 574

_
"Du är inte vilse om du inte bryr dig om var du är."   


 
 
Ingen bild

GBA

26 oktober 2011 08:56

Lite trött tror jag:) Å det får man vara, men det vore ju nice om du kunde unna kroppen & knoppen mer vila.
Kramis

Nina Palm

26 oktober 2011 09:55

Ja jag är nog lite sliten :(. MEN det är ju inte så himla lång tid kvar med extrajobb så jag tror jag kan bita ihop :). Jag ska försöka vila lite till helgen + gå och nanna i tid. //Kramar

 
Petra

Petra

26 oktober 2011 09:17

Det lät ju rätt ambitiöst efter träningshelg och allt, hoppas att Silver Bullitt får komma hem till Bara idag. Jag älskar faktiskt också höst och vinter...så länge det bara är uppehåll! Ses ikväll //Kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 oktober 2011 09:54

Väldigt ambitiöst - det är en skada jag har *suck*. Fast det är ändå rätt gött att se dem somna sen, nöjda med livet, på varsin grön rund matta :). Uppehåll är grejen - helt klart! Ses apselut. //Kramar

 
Susanne

Susanne

26 oktober 2011 09:27

Allt utom regnet, ja iofs även megablåst är mysigt med hösten.
Ullan fick gå långis helst själv med sin mojja och lite fundersam blev hon allt, men tror hon va lite lyllig,hihi.
Hmm attans att man nog inte kan peppa sina kamrater ikväll.
Kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 oktober 2011 09:53

Mysfaktor 100 att få gå själv med mojjan - Yaxxon tyckte oxå att det var dagens hype igår :)! Du å ja morsan lixom. Vi peppar för dig med! //kramar

 
Ingen bild

mariana

26 oktober 2011 09:27

Höst o vinter kan vara hur mysigt som, bara det inte blir räligt på vägarna! Uschusch! Hoppas du får en bra dag, var rädd om dig och så ses vi kanske till kvällen! // Kraaaaaaaaaaaam<3

Nina Palm

26 oktober 2011 09:52

Räligt på vägarna är icke kul alls :(. Vi får vara glada så länge det ligger på plus *yes*. Jag har bestämt mig för att ha en bra dag - trots beige början. Vi ses kanske ikväll :)! Vera Svamp kanske vill öva med sin extraförare?! //Kraaaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 oktober 2011 10:07

Usch, det finns verkligen inget värre än blåst och regn samtidigt :( :( Är ju verkligen super vidrigt.
Tråkigt med "olyckan" där bilen var inlämnad så du inte fick hämta den.
Måste verkligen vara jobbigt att ha så många vovvar om man måste ta dom olika. Blir ju väldans mycke att gå då. Eller var det bara nu när det inte fanns koppel hemma som du måste göra så?

Håller tummarna för bra väder på träningen :) Här skiner faktiskt solen nu.....Hur länge nu det varar...

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

26 oktober 2011 13:05

Supervidrigt på riktigt! Det har sina sidor att ha många vovvar. Normalt sett (dvs. när jag har koppel) tar jag de tre Hobbisarna tillsammans och om Frasse oxå ska promenixa tar jag honom och Yaxxon tillsammans och Kajsa och Nixx :). Tack för tummar - det ser ut som de behövs :(! //Kramar

 
Ingen bild

Annika & Papaya

26 oktober 2011 10:24

Tycker också om hösten när solen skiner och det är krispigt ute men solen verkar exprementera med mitt sinne just nu...typ: hur länge klarar hon sig utan sol??
Hoppas ni får äta mycket tårta nästa vecka:-)
Ha´en go´höstdag!! Kram!!

Nina Palm

26 oktober 2011 13:03

Aha! Det är ett experiment som pågår :)!? Jag undrar jag hur det går för nu är man helt sjunkig efter 2 dagar utan sol :(. Men men. Vi hoppas på fler tårtor i kön, vi har lixom inte mumsat i oss de vi redan har bärgat än *hehe*. Ha en go dag du med! //Kramar

 
Ingen bild

Cina

26 oktober 2011 11:41

det blir ett annat lunk nu, mörkt på morgonen o så snart....usch...tidigt på förkvällen :( då blir det lätt lite...småtrist o tröttigt mellan varven. Läge att krypa upp i soffan, tända lite ljuslyktor o bara vara <3

kul kul o se att det är bild på nästan alla i gruppen

Nina Palm

26 oktober 2011 13:01

Nu börjar den riktigt mörka tiden och det är liiite trögt att hålla ögonen öppna :(. Imorron ska jag tända ljusen och hutta mig på locket kan du tro! Vi är en väldigt uppdaterad grupp :). //Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards