Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Nina Palm - 6 oktober 2011 07:09

Eller unik i kvadrat kanske, unik x unik = uunniikk  ? Det slog oss härom kvällen att ALLA våra 8 sådana där solcellslampor hade slocknat och igår morse kunde jag konstatera att själva solcellerna var täckta av diverse fräschheter så som fågelbajs och lera   . Solen får lixom inte nån chans att cella ... typ   . Imorse efter morronturen med Pälsklingarna - ca. kl 05.15 - fyllde jag en bunke med vatten, tog en svamp och en rulle hushållspapper med mig ut i trädgården och gjorde rent solcellerna   . Det kan inte ha varit SÅ många som sysslade med solcellsrengöring (fågelbajstorkning) vid den tidpunkten och därför kände jag mig redigt unik (tidpunkt + sysselsättning) just där och då  . Alla sätt är bra   ...

_
Hur som helst. Igår jobbade jag ytterligare ett par timmar övertid och efter det kom Jonas och hämtade mig för vidare färd mot IKEA - tydligen inte en helt unik idé för satan vad med folk det var i butiken   . Vi inhandlade följande grejer:

_
 

Två sådana här garderober till "förvaringsextrarummet" (även kallat "skräprummet")   

_
En byrå till hallen   

_
En skohylla

_
Galgar till klädstången i hallen      

_
En hallmatta    

_
En byrå till sovrummet   

_
 

Två sådana här lampor att ställa på varsin sida av soffan på ovanvåningen   

_
Man kan säga att förvaringsfrågan är löst och att vi slipper jaga folk runt huset för att de ska gå in genom grovingången när de ska hälsa på   . Vi har nu en möblerad hall   .

_
Efter kön from hell packade vi Silver Bullitt full (dörrarna gick icke att stänga - attans tur att vi köpte snöre när vi ändå var igång   ) och sen åkte vi ner till klubben en väldigt snabb vända för att smaka på SM-brudtårta   . Supergod och supersnygg, precis som både Gosia och Vicky   !

_
_
Vi åt tårta, sa hej, klappade lilla Tårtgruppsnytillskottet Bizzie (som var väldigt busy med att plocka löv   ) och sen åkte vi hem. Jag var nästan medvetslös efter en låååång dag   . Egentligen skulle vi ha gjort ett litet housecall hos Carlzon med familj men med öppna bildörrar är det icke att rekommendera att parkera inne i stan   .

_
Idag väntar K9-party hemma hos oss och jag flyr fältet hem till Sophia i Veberöd - vi gör s.a.s ett partnerbyte   . Fredrik åker hem till oss och jag åker hem till dem.

_
"Ett vitsigt infall verkar bättre än ett hetsigt utfall."   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards