Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

TISDAG

Av Nina Palm - 11 maj 2010 07:51

Imorse hade jag lite sovmorron faktiskt   - Jonas skulle ta med sig ligan på rastningstur efter det att han lämnat Sebastian i skola nämligen   . Annars brukar jag ta morronturerna och så går Jonas långrundan mitt på dan när han är ledig men idag får de alltså långrundan efter frulle istället   .

_
Igår var det gymtajm igen - Pass 27 (springa, armar och axlar   + mage). Springningen var ganska jobbig men jag klarade det (gå 5 min och sen springa i 25 min)   . Det tar sig, som vår vän som bränner upp Ystad brukar säga   . Hem till perfekt tajmad middag, in i duschen och sen ner till klubben där Jonas skulle på TS-möte. Sebastian hade en date m Alexandra   och de röjde järnet med en lek som heter "Bollis" ... what ever that is   och det är verkligen synd att våra "veckor" inte stämmer längre    MEN på Marma kommer de ju att ha en hel veckas buskul och det är ju bra det   . Vicky och Magnus var nere och tränade sina bär, delar av Torsdagsgruppen var på plats och så Susanne och Lotta som var flitiga på planen när vi kom   .

_

Underbart väder hur som helst och efter lite fika tog jag ut Yaxxon för att öva vidare på våra nya trix    - inkallning med ställande, kryp, skall och så lite fritt följ. The usual shit s.a.s  . Ja och så körde vi ett par hopp oxå där jag ställde mig för långt från hindret så att det första hoppet mest blev ett brak   . Ajdå. Ska fixa med detta så att han s.a.s tänker "ut" när han hoppar och inte är på G tillbaka i tanken redan i uthoppet och därmed vänder i luften  (och välter hindret ).  Targettajm it is   . Inkallningarna med ställande gick bra, lite lång startsträcka i nåt ställande som jag inte åtgärdade eftersom det kom en valpkurs promenixandes precis då men i övrigt tycker jag att han stannade bra även om farten var lite för hög för min "inlärningssmak" om man så säger   . Jaja. Skallet kan vara riktigt bra mellan varven och jag får hålla i mig lite för inte börja tjafsa allt för mycket med positionen där än, det viktiga NU är att han kan skälla tätt och ihållande vid min sida OBS OBS    !! Krypet funkade bra även igår måste jag säga och det höll Chrille (Molles handler och tillika falköga) med om, kändes kul att höra, man vet ju inte säkert själv lixom   . Rakorna är för det mesta bra, han stannar rakt och lugnt, ligger kvar trots att jag rör mig och inväntar kommandot "kryp" och jag tror att han jobbar in under sig ganska bra med bakbenen nu oxå faktiskt   . Vändningarna är ju inte världsklass direkt men det kan man ju kanske inte vänta sig heller efter 3 träningar även om jag har världens smartaste Kamelkung   . Fria följet gick bättre igår än i förrgår   , fladdrade ut lite med bakdelen stundtals men han rättar in sig riktigt bra med kommandot "in" och det får jag vara nöjd med så här långt, att han förstår på ett ungefär hur jag viill att han ska göra. Mycket vänster blev det först, sen höger och stegisar + vändningar. Lite snuttifieringsjobb s.a.s.   + fixa några gamnackesättanden   .

_
Efter träningen blev det lika fika till i väntan på att TS-mötet skulle ta slut och sen var det raka spåret hem som gällde. Sebastian skulle ju till skolan idag och behövde gå och nussa   . Väl hemma väntade en tur med Gråbenen för mig en tur med Frasse för Jonas, lite TV och datorisering och sen goggonanna för min del oxå    .

_
ANTAL STEG IGÅR: 16 407

_
"Var inte rädd för det långsamma framåtskridandet, var bara rädd för stillaståendet."    

 
 
Ingen bild

Mariana

11 maj 2010 09:01

Det tränas o står i överallt;) Måste vara vårenXDXD Visst är det FräcktLäckert att tänka/fixa/dona och så blir det så bra! // Kramen

 
Ingen bild

Susanne

11 maj 2010 10:08

Jag såg ställandet, och det var riktigt bra!
Annars var jag rätt koncentrerad på den vite och såg inte mkt annat,suck.// Kramis

 
Ingen bild

röeeva

11 maj 2010 14:18

I går var han kung den lille kamelen !
Bamsekramar

 
Ingen bild

Cina

11 maj 2010 18:12

säger som Mariana...igång överallt med träningen :o)

Kul kille den där Yaxxon som är på väg tillbaks så att säga när han eg. är på väg utåt ;o) I hoppet alltså.

 
Nina

Nina

12 maj 2010 08:00

Mariana: Det gäller att passa på ... mellan ösregnen tydligen *suck*! I love fixa och dona och ibland blir det helt klart fröcktläckert måste jag säga :))).

Susanne: Tack Susanne! Du kan tro det var nervöst där ett tag *hehe*.

Röeeva: Han alltid mammas kung men igår var definitivt mer Kung än Kamel om man säger så ;).

Cina: Det känns gött med lite träningslust just nu måste jag säga - den har ju inte varit på topp så mkt under vintern precis av olika randiga och rutiga skäl. Yaxxons hoppinställning är inte direkt optimal, nej :)).

Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards