Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Nina Palm - 10 oktober 2011 07:29

Herregud vad trött jag var när klockan ringde imorse   . Folk snackar om tisdagsmaran men för mig är måndagskoman det absolut värsta i hela veckan. För pigg för att somna i tid på söndag, för trött för att vakna på måndan när klockan ringer ... Tisdagar - vaddå lixom   ?!

_
Helgen började i fredags med att jag hämtade Sebastian eftersom Jonas jobbade sitt värdelösa 15.30-01.00 pass   och körde honom direkt hem till Liam för att de skulle hänga och gå på "Öppen Hall" i Kuben, de spelar spel, kollar på film och donar och på beskrivningen låter det lite som en Fritidsgård   . På kvällen kom Sabina, Petra och Margareta förbi på en fika och vi hade en riktigt mysig kväll i ett efter K9-Partyt helt nystädat hus   .

_
I lördags tog jag en lugn morron innan Kajsa blev levererad av mamma och pappa som skulle åka till Tyskland. De hade med sig nybakade bullar och innan de körde mot Bron åt vi god frulle  . Mitt på dan åkte vi ut till Vomb för att gå en promenad med Yaxxon och Frasse (Gråbenen fick en hyfsad runda hemmavid) och för att träffa goa Onsdagsvännerna   . Jonas började jobba redan kl. 19 och vid 21 kom de Menlösa (Sebbe och Liam) hem för att spela X-Box (note to self: koppla in spelet till TV:n på övervåningen PRONTO nu när vi har soffbord där med   ). Vi blev nämligen med ett jättefint och kvadratiskt soffbord i ek i torsdags när jag var hos Sophia   . Det nya soffbordet passar bättre till den något mindre (eller för all del - normalstora) soffan på nedervåningen och det gamla hör ju till bautasoffan på övervåningen   .

_
 

Soon to be X-Box-hörna    

_
 

Nygammalt soffbord som man kan gå runt även med genomsnittstjocka vader    (bortse helst från skrynkligt hundlakan   )

_
Lördagkvällen ägnades framförallt åt tvätt med benäget bistånd av Nixx som ... ja. Han var helt störd hela kvällen och krönte sitt verk med att plumsa tre av mina nytvättade strumpbollar i Frasses vattenskål   . Jag var magiskt less på honom och just när jag tänkte köra iväg och dumpa honom i nån skog så somnade han och blev sötast i världen igen   .

_
  

_
Igår blev det en tur till klubben för lydnadsträning med gruppen och jag hade faktiskt kameran med mig och fokuserade på framtiden s.a.s   . 

_
  

Dakota AKA Dakky

_
 

_

Bizzie

_

  

_
  

Kompisar på riktigt   
_
  

_
  

_
  

_
  

_
 

Cobra ...  

_

... tillsammans med Benzon och 

_

... sin husse Magnus   

 _

Duktiga Gosia och Ajaxx

 _
_

Och fina gammelboxaren Tischa    

_
Jag tränade lite oxå faktiskt. Framåtsändande, inkallning med läggande och ställande, lite kryp och så skall. Det gick väl ganska bra tycker jag   . Yaxxon gjorde ett par riktigt tjusiga framåtsändande och la sig snabbare och snabbare på inkallningarna - det är fortfarande en bit kvar till det är så bra det kan bli för en Kamelkung men vi är på väg och han gör allt han kan för att förstå vad jag menar ... egentligen   . Krypet var lite väl livat men där får jag skylla mig själv. Använde bollen som belöning på inkallningarna och det är lixom inte helt optimalt om jag efter det ska träna på ett lugnt moment - dumma, dumma matte   . Skallet gick ovanligt bra måste jag säga   .

_
Väl hemma höll vi söndagsmyskväll. Sebastian kom hem från Liam och Jonas meckade god middag   .

_
Idag får vi se vad som händer. Planen är långis med Gråbenen och intervallträning med de Aktiva - ingen rast ingen ro   .

_
Stegräknaren har jag helt glömt bort att använda - det får bli bättring på det   !

_
"Ingen har allt men alla har något."   





Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards