Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Nina Palm - 25 oktober 2011 12:57

Hujedamej - nu var det ett tag sen jag bloggade och herrejösses vad jag inte har tid att skriva ner allt som hänt   ! Jag gör ett försök iaf för det lär inte gå snabbare att fixa med det hela imorron   .

_

I ONSDAGS ...

... jobbade jag övertid ett par timmar och på kvällen kom GB flygandes från Hudiksvall   ! SÅ kul att ses igen efter några månader och vi käkade gott, slappade i soffan, snackade gojja och åt sjuka mängder godis   .

_
I TORSDAGS ...

... hade jag semester och var troligen lite vidbränd efter senaste tidens övertidsarbetessinsatser   . Det kostar på att jobba mer än heltid när man aldrig gör det annars   . Jonas och GBA donade lite med Frasses lämnande-issues - inomhus, i kuvösen, i trädgården och på fotbollsplanen. Det handlar inte om att Frasse inte "kan" momentet plats utan om att han får jordens panik när han blir lämnad, går upp i en stress som man inte (vilket är ett mer poppis tips än vad man kan tro) kan "slå" bort   . De gjorde stora framsteg med små medel iaf och det kändes ju gött även för mig, där jag låg och pillade naveln på soffan   .

_

Husse lämnar Fräset    

_
 

Fräset där han mår som bäst - dvs. nära sin pappa   

_
I FREDAGS ...


... började Onsdagstårtgruppens GB-helg anno hösten 2011 (vi har en GB-helg varje termin). Gosia och Cina hade köpt frulle och efter snack och sociala uppdateringar satte vi igång   . Jag och Yaxxon fokuserade på framåtsändande (utan lina men med osynliga riktningspinnar), fritt följ (snabbare sättanden), krypstarter och hopp (fixa till bättre avstånd) + inkallning med ställande och läggande. Jonas och Frasse flyttade ner sin platsliggnings- och sitta kvar-träning till klubben och det gick riktigt bra, ett par bakslag blev det men det här med att ge Frasse en "toleransgräns", dvs. ett visst utrymme för honom att "fatta rätt beslut" innan reaktion från husse var ju en alldeles lysande idé. På ett hundligt plan   .

_
 

Lång men rak Kamelkung i rätt position   .

_
 

Krypstart

_
 

Yaxxon tvärnitar och står nästan på sin näsa   

_
I LÖRDAGS ...


... fortsatte vi träningshelgen och sammanlagt körde jag och Yaxxon 7 pass framåtsändande under helgen, 4 pass fritt följ, inkallning, kryp och hopp   . I love intensivträna på ett par moment i taget   ! Lördagen avslutade vi med lite utbildning om vikten av motion, fysträning, stretching och värme. Alltid nyttigt! Framförallt för att minska skaderisken. Väl hemma var vi mer än slut och det var gränsfall att vi orkade käka   .

_
Och eftersom det var OnsdagsTÅRTgruppen som hade träningshelg bjöds det så klart på uppflyttningstårta, den här gången signerad Cina och Yalla.

_
 

_
FLER BILDER FRÅN TRÄNINGSHELGEN HÄR OCH HÄR   .

_
I SÖNDAGS ...


... var jag bokad som testledare för ett MH i Skanör Falsterbo och det var ju inte någon optimal planering kanske men tanken på att jag hade bestämt mig för att sluta som testledare och att detta alltså var mitt sista "aktiva" MH gjorde det iaf nååågot lättare att åka iväg   . Varför sluta? Jo - jag har gjort mitt helt enkelt. Har de senaste tre åren gjort ett MH/år och varje morron när det varit dags att åka iväg har jag bara känt - NÄÄÄ FY FAN - JAG IDS VERKLIGEN INTE   ! - och då är det dags att sluta. När jag började att utbilda mig inom det här med MH var jag jätteintresserad och tyckte det var hur spännande som helst och var testledare och A-figge för både MH och MT men nånstans där när man ändrade MT:t och började klydda tappade jag stinget   . Hur som helst. Solen sken och Skanör Falsterbo har en helt suverän RUS-sektor *heja heja* och det blev en trevlig dag. När jag kom hem till Bara hade GB åkt hem igen   . Tur att det inte är så lång tid kvar till våren   .

_
IGÅR ...


... hade jag semester   . Tack gode gud för det! Eller inte   . Vi har ju misskött fysträningen av hundarna under en särdeles stressig sommar och även om vi kommit igång med fysträningen den senaste månaden så kändes det ju helt klart befogat att ta ett fyspass med GÅende i högt gräs (fy fan vad jobbigt) och koppeldrag (benutsträckningsövning) och så lite stretching på det    . Förutom att jag var rätt stolt över att orka själv så måste jag säga att särskilt Kajsa men även Nixx impar på mig - de höll stilen hela sträckan (som tog 50 min) båda två, trots ålder (Kajsa) och tasskrämpor (Nixx)   .

_
 

Så här högt var gräset   

_
   

Så här rejsade de mellan gåpassen   

_
 

Seniorskan Karlsson, 53 cm över havet   .

_
 

Ca 110 kilo drag   

_
Väl hemma tog jag det lugnt en stund innan det var dags att komma ikapp med hemmet lite efter 4 dagars slappande på den fronten   .

_
Idag har jag fått en rätt najs lön - retroaktiv lönehöjning för 12 månader   - och tur var väl det för Silver Bullitt är hos farbror doktorn och ska lösas ut till det facila priset av 4 000 kr   . Iofs nybesiktigad och körklar för ytterligare ett år men ändå ...

_
Ikväll väntar läxläsning med Sebastian - matte, NO och svenska - och en powerwalk med Hobbisarna. Sen lär jag svimma ovaggad   .

_
Avslutningsvis en kul bild på Yaxxons brorsa Yohnsson som faktiskt är korad med hela 545 seriösa poäng ... vilket känns rätt otippat när man ser den här bilden   .

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 861
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 16 802
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 11 453

ANTAL STEG I FREDAGS: 13 988

ANTAL STEG I TORSDAGD: 3 744   
_
Å så visdomsord från Iggesundsgänget - eller egentligen från Pessimistkonsulten   .

_
"De e lika bra å sluta drömma, de går åt helvete iallafall."    


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards