Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Nina Palm - 19 augusti 2011 07:09

Igår var det trädgårdsmeckardags (jag lovar och svär härmed att aldrig mer låta trädgården vara i 4 veckor sommartid   ) och mitt jobb var att rensa ytterligare en bit rabatt. När man rensar rabatter gör man med fördel detta på knä - med eller utan lallan i vädret - och har man Sveriges spetsigaste knän så tar man lämpligen på sig knäskydd   .

_
 

Är man själv inte innehavare av knäskydd och gift med en man som har rejäla ben och följdaktligen rejäla knän ser det ut så här ... *hot sexy mama*-alert    . Not.

_
Nu har jag iaf jobbat mig runt framsidan helt och en bra bit in mot baksidan av huset och det ser rätt fint ut, om jag får säga det själv   .

_
_
Jonas klippte gräset och tog sig an den ena vildvuxna häcken på baksidan   . Häcken ut mot ängen ska få växa wild 'n crazy ett tag till eftersom Fräserbilen demonstrerade sina talanger i både höjd- och breddhopp det första han gjorde efter inflyttningen  . 

_


_
Det är rätt mysigt att dona i trädgården och göra fint när man är två måste jag erkänna (exakt nu svimmar troligen min mamma *boink*   ). När Jonas och Frasse (som btw fångade en tjyv i förrgår natt   ) hade åkt till jobbet tog jag ut Hobbisarna på ett kondispass igen och de sprang på bra. Nixx verkar ha mått väldigt gott av att gå mkt på mjukt underlag och springer som värsta dåren, lyckligast i världen   . Han blir lite stel efteråt trots stretching men hans lycka över att få vara med överväger det. Faktiskt. Till helgen ska han få sig ett litet spår till livs och ev ett uppletande hade jag tänkt. För vems skull vilar man och aktar man honom ... egentligen och - framförallt - hur kul har han  ?   DET tål att tänkas på. Nåt annat som tål att tänkas på är att man bör stänga dörren till rummet där man förvarar hundmat ...   .

_
Idag väntar muntlig förhandling i eftermiddag, ett besök på Systemet, en tur till Ica Maxi OCH myskväll med ostbricka   . Imorron kommer min lillasyster med familj på besök och på söndag ska vi (eller Silver Bullitt snarare) assistera familjen Jarny som behöver ta en tur till Sysav OCH slutligen ska vi köra igång med seriös lydnadsträning för Yaxxon och Frasse   .

_
"Hur fångar man en kanin? Man sätter sig bakom en buske och låter som en morot!"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards