Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

BLOGGAR BLOGGAR BLOGGAR

Av Nina Palm - 19 augusti 2010 08:40

Jag börjar med att vara serviceinriktad   . Lite kaos i bloggbranschen nu eftersom Blogtown packat ihop och för att ALLA verkligen ska ha koll på ALLA kommer en liten lista över nya bloggar här (igen)   :


GBA - http://gba.bloggplatsen.se

Mariana - http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Cina - http://yallayalla.bloggplatsen.se

Susanne - http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Gruppen - http://onsdagsgruppen.bloggplatsen.se (samma lösen som innan   )


_
Det var det om detta   . Igår var det träning på klubben ... eller vad man nu ska kalla det   . När vi höll på att byta om till hunna'kläder var det uppehåll, när vi körde ner duggade det lätt och när vi kom fram ÖSTE regnet ner   . Vi var ganska många som samlades - kul kul   - och faktiskt genomförde de flesta någon form av träning   . Själv körde jag - tvärtemot alla hälsorelaterade råd   - ett pass med Kamelkungen och det var ju hellre än bra sammanfattningsvis   . Holy macarony vad toppad han var   ! Jag tolererar ju lite för mycket i vanliga fall (ja - jag erkänner!) och igår tolererade jag ju verkligen alldeles för mycket kan man säga för att jag hade rätt ont i min stackars rygg och var rätt klen   . Akta ryggen och fötterna funkar så där bra med Yaxxon i snöret   . Hur som helst. Jag började med ett ganska långt pass fritt följ som stundtals faktiskt kändes riktigt bra (jobbar med att gå, vända och stanna avslappnat och lugnt för min egen del och med att vara noga med "in" och "back" för Yaxxons del )   . Stundtals var det dock inte riktigt lika bra, han skällde och skuttade runt och apporterade spårlinor ... men va fan, han är en lyllig kille   . Tyckte jag hittade flytet på slutet - ska försöka komma ihåg till nästa gång. Fortsatte med krypet som gick mycket bra igår (vi hade ju en formsvacka där strax innan "sjukskrivningen"). Det jag måste fixa där är att hitta ett gå-tempo som funkar optimalt för Yaxxon   . Skallet - inga problem alls faktiskt, bra täthet och tyst när han skulle vara tyst   . Framåtsändandet i lina mellan koner var dock en disaster av rang - det var för fort, det var för snett och det var ... mest mög men inkallningarna var lysande iaf   . Jaja. Även solen har fläckar   .


_
Dyngsura tog vi oss in stugan igen och vi blev INTE långvariga kan jag säga ... Jag ville bara hem, ta min medicin och sträcka ut ryggen   . Men men. Vi får se vad som händer idag ... Kanske tar en tur ner till klubben med Yaxxon och Nixx eller kanske inte   . Jonas har med sig Fräset och Karlsson till jobbet idag eftersom de har APT (arbetsplatsträff) ute på Revinge. Gissar att de kommer att få en långis och ha det gött där ute - solen skiner iaf över Malmö och det är perfekt promenadväder   .


_
"Plastpåsar finns i en enda storlek: lite för liten."  

 
 
Mariana

Mariana

19 augusti 2010 09:20

Tackar för bloggservice;)
Träning uteblev för mig igår, jag är så lack på detta väder, allting är fuktigt o räligt, ischfy:(
Hoppas på kvällen, flickorna blir väl knas på mig annars. Får väl köpa hem dodis o ha i beredskap som muta;) Hoppas du kryar på i kroppen!! // Kraaaam

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

19 augusti 2010 10:11

Kul att regnet kom tillbaka just när det var dags att bestiga apellplanen. NOT!
Men tyckte nog att vi var glada allihopa trots allt och vi var väldans flitiga dessutom.
Ny bild till mig har du oxå donat med, tack för det. tänkte faktiskt säga till om just den bilden, för flickorna är så fina på den.
kramis

http://www.svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

19 augusti 2010 10:27

duktig var Yaxxon iaf när vi passerade o höll på med våra småövningar - han låg fint o kollade läget bara :)

Måtte du nu inte ha tagit i för bra med tanke på rygg o hälsenor.

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

19 augusti 2010 10:41

MARIANA: Vassego :)! Synd bara att jag hade skrivit feladress till din blogg - fixat nu iaf. Regnet igår var INTE att leka med - cheezuzz. Ni hade behövt en båt för att ta er till stan :(. vi håller tummen för idag då - ser ju loooovande ut :).

SUSANNE: Nä det var inte nådigt va gud va kissinödig igår!! Men humöret påverkades då inte utan det var ju redigt glada miner får jag säga :). Love it! Visste att jag hade den där bilden på brudarna nånstans - jättefin

http://www.palmstrand.se

 
Nina

Nina

19 augusti 2010 10:43

CINA: Ja han var ganska duktig då och då, Kamelkungen :). Jag tror inte att jag tog i för mycket igår. Det känns inte så idag iaf ... Om detta sen beror på Tramadol/Ipren som jag tagit nu vet jag inte *hehe*. Vem orkar forska?!

Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Noomi

Noomi

19 augusti 2010 21:21

APT på Revinge låter som lyx i mina öron. Man har valt fel yrke, helt klart. I alla fall vissa dar ;)
Nä, träna hund med ryggont är nog ingen hit, men förhoppningsvis nyttigt för ryggen att hålla igång lite ändå. Duktigt av er att ge er ut på planen i regnrusket i vilket fall.
Kram, kram

http://dizzyweb.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards