Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Nina Palm - 26 september 2013 07:37

Igår var det dags att ta tag i helgens tävlingsinsats, detta genom att träna lite på mitt och Yaxxons uppdrag i helgens lagtävling på klubben - högrelydnad light utan kommendering, svensk-IPO typ  . Herregud alltså! Det ÄR tjorvigt att köra ett lydnadsprogram utan att nån säger åt en vad man ska göra, särskilt fria följet är allt lite klyddigt att komma ihåg så att man hamnar på rätt ställe i slutänden  . Momenten är fritt följ, inkallning med ställande, 2 valfria apporteringar och hopp över hinder ... Vad jag minns. Tur det kommer att vara en visningshund först. Vi har fått mail om alla momenten - säkert både 2 och 3 ggr - men tyvärr fastnade bara mailet med fria följ-programmet. Aja.

_
Hur som helst hade Yaxxon koll på läget och gjorde sina trick riktigt fint (apportattackerna oräknade  ) och lite extra kul var att han inte vände i luften och slog i stolparna när han hoppade över 85-hindret  . Vi körde även platsliggning och sitt i grupp innan den andra träningen och Yaxxon satt fint i 2 minuter med lite stöttning.

_
Förutom den där lilla träningen hann jag inte med så mkt igår eftersom jag gick igenom prisskåpet och ordnade med beställningslista inför kommande tävlingar   . Det är  ju inte bara priser som ska delas ut, utan det är även plaketter med gravyr som ska klistras på priserna så att folk vet var de fått dem nånstans. Jag sparar själv inte på priser så det kom som en blixt från klar himmel det där inför förra tävlingen och vips var jag för sent ute  . Sen grejade jag med sponsorbreven som ska gå ut oxå och hann fånga Leif innan SM-mötet så att jag fick alla brev undertecknade av honom  . Nu ska jag bara ordna en sponsorpärm, sen är allt klart. Gött!

_
Annat som hänt sedan sökchocken är att jag varit hos doktorn och fått rätt svaga östrogentabletter utskrivna för ett helt år  . Jonas har en god vän som är doktor och som skrev ut samma tabletter för ett par månader i avvaktan på läkarbesöket och det var ju extra bra att den doktorn jag var hos höll med om att det var ett bra medicinval och lät mig fortsätta med samma. Medicinen har sakta men säkert gjort underverk och jag mår mycket bätte så här i övergången mot tantåldern  .

_
Yaxxon har fått träna BL inför första försöket i lydnadsklass 3 och bortsett från fjärren, som inte är vår bästa gren, funkar det mesta bra. Inte perfekt (det ligger som inte för Yaxxon, det här med att vara prickfri   ) men jag tycker att vi är betygsmässiga i alla moment. Sen finns det ju alltid grejer som KAN hända om vi har otur eller en dålig dag (lägga sig ner på sitt i grupp, stim och trams i vittringsapporteringen, behov av DK på återhoppet i hopp/apport, spontana växlingar i fjärren, tjuvstart från rutan vid avhämtning). Men har vi en BRA dag känns det som att vi ska kunna få till ett godkänt resultat.

_

Yaxxon     

_
Sen får vi ju inte glömma bort att Lill-Flaxet spårade upp en dement gammal man, som försvunnit från sitt boende här om natten   . Så klart fick Faxe fira med en alldeles egen cheeseburgare, jag menar hans husse är ju inte världens djurplågare för intet   .

_
 
_
Ikväll får vi se vad som händer i livet, inget är planerat nämligen. Jag sitter just nu mest och är nervös för att mina prisbeställningar inte ska komma fram ordentligt eller bli fel på nåt vis ....  .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: ?
ANTAL STEG I TISDAGS: 10 639

ANTAL STEG IGÅR: 10 397

_
"Verkligheten är ofta den bästa satiren."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards