Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

GRÅARE ÄN GRÅAST

Av Nina Palm - 11 april 2012 07:53

Jösses vilket trist väder det är i Malmö idag   . Regn, grått, 5-6 plusgrader och allmänt deprimerande   . Fattar inte riktigt - var tog den fina våren vägen?!

_
Igår hämtade jag Sebbe efter jobbet och väl hemma satte jag igång att återställa ordningen i hemmet   . Man orkar inte direkt bry sig om hundhår i drivor, leriga tassavstryck, proppfull tvättkorg, otömd diskmaskin och halvdöda blommor när man har träningshelg med GB kan man säga   . Egentligen orkade jag inte bry mig igår heller men det gjorde jag alltså och när allt var klart var det tid att gå ut med Hobbisarna ... i regnet och leran   .

_
 

Heat 1: Yaxxon och Nixx   

_
 

Heat 2: Frasse Tjo Fräs

_
My god så lerig en åker kan vara (NÄ!?    ). MEN vill man att hundarna ska få springa fritt i närheten av hemmet får man vackert ta åkerturen och njuta av sträckorna som är på äng och grusväg.

_
Nu har jag iaf kollat väderkartorna och det verkar tamejtusan som att det ska bli uppehåll imorron. Undras om jag inte ska ta en semesterdag ändå? Det hade ju varit helt underbart med sovmorron, lite hundträningstid med ledig Jonas och kanske t.o.m lite trädgårdsfix   . Aja - jag får gå in och kolla hur många dagar jag har kvar att sprida över årets kommande segobertattacker   .

_
Idag hurrar vi iallafall först och främst fyra gånger för GB som fyller år   !

_
 

_

ANTAL STEG IGÅR: 8 546

_
"Den som vet mest tror minst."   

 
 
Petra

Petra

11 april 2012 08:23

Ibland känns till och med leriga åkrar inbjudande:) Hemmet blev definitivt eftersatt i helgen och efter attackpåfyllning av skafferiet tyade jag inte mer innan kvällspasset:s Tumme för uppehållsväder! //bamsekramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 april 2012 08:34

Eller hur :)! Bara man slipper klydda med koppel, bilkörning och bajspåsar så *fniss*. Lite bajs märks lixom inte i den leran. Man tyade nästan ingenting igår vid närmare eftertanke! //Bamsekramar

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 april 2012 09:15

Hu vad skitigt det måste bli i detta väder hemma hos dig med så många skitiga tassar :-( . Får väl hoppas att du har några dagar ledighet kvar att ta ut och att det blir fint väder i morgon :-) .
Här är det lika ute som igår, mörkt trist o regn. Bara hoppas det hinner sluta tills kl 14.00 då jag slutar.

Sköt om dig.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

11 april 2012 10:09

Hu är det minsta man kan säga :)! Golvmoppen är ständigt laddad och dammsugarpåsarna har en egen budgetpost *hehe*. Det SKA bli bättre imorron och nu har jag bestämt mig: semester imorron :)! //Kramar

 
Ingen bild

GBA

11 april 2012 09:51

Man bugar å tackar. Å jag tackar för 6 härliga dagar i Bara och med onsdagsgänget....I lööööve

Nina Palm

11 april 2012 10:08

Vassegoooo :)! Aj löööv to

 
Ingen bild

Susanne

11 april 2012 11:28

Grått ute då är det lätt att det blir grått inne.....
Lite städning och en kortare långis hanns med innan det blev over and out i soffehörnan:-)).
Nya tag idag.....// kramis

Nina Palm

12 april 2012 10:44

Over and out känns som en mycket bra beskrivning :). Idag ska här trädgårdsmummas - god damn vad tradigt det ser ut! Nya tag varje dag :). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards