Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

ÄGGAMOLLE & TJYVAFRASSE

Av Nina Palm - 5 april 2012 09:33

Först och främst tillönskas alla en riktigt Glad Påsk! Och vad passar väl bättre som påskhälsning än en tjyvad  (mycket tjyveri blir det   ) bild på Molle vår pålle och ett bautastort påskägg   ?
_
 

_
Igår kom GB till Bara, packade upp och satte sig i sin egen soffhörna   . Det hände inte så mycket mer än att vi fikade, pratade och klappade ALLA hundar ... i omgångar iofs, men ändå   . Jonas hjälpte GB lite med att komma igång med nya smarta telefonen och framåt kvällen var de vänner, GB och telefonen, vilket framförallt märks genom att hon fejsbuckar från den   .

_
Yaxxon blev alldeles till sig av att träffa flöken' och Nixx gjorde vad han kunde för att blocka henne i soffhörnet medan Spex inspekterade henne grundligt för att snabbt gå över till att kärleksbitas och hoppa rundor i soffan. Frasse har ägnat morgonen till att tjyva grejer ur GB:s väska och det känns inte alls som att det var ett halvår sen hon var på besök senast   .

_
Idag jobbar jag 2 timmar kortare än vanligt och på vägen hem ska jag shoppa mat till Frasse, som tydligen har blivit foderallergisk ändå   . Vi bytte ju till laxfoder i somras för att se om hans tassar skulle bli bättre av det (för 3 pencillinkurer och kortison hjälpte ju INTE) och han slutade faktiskt dona med sina tassar, som läkte fint. Eftersom han gått med allvarliga prostatabekymmer och - tydligen - rejäl tandvärk länge tänkte vi, att hans immunförsvar skulle ha blivit återställt nu när allt varit fixat sen ett tag och bytte till kycklingfoder men ... nä, hans fällning förklarar inte riktigt att han nopprar sig och donar mycket igen   . Har man aldrig haft en hund som kliat sig (och jo, vi har bara haft schäfrar tänka sig   !) lovar jag att man blir GALEN av 30 sekunders fnattande på samma ställe   ! MEN nu blir det lite kortison, foderbyte och extra olja i maten ett tag. Punkt med pasta!

_
Ikväll får vi se vad som händer. Det blir långturer med Hobbisarna iaf och ev. ska jag ta mig upp till energiskogen för att fixa lite nya naturpinnar med sekatören. Solen strålar från en klarblå himmel och jag hoppas VERKLIGEN att vi inte får världens sämsta väder imorron när vi ska till skogen   . Prognoserna ser så där kul ut men regnet skjuts åtminstone fram lite i taget om man kollar på tiden   .

_
"Om allt känns bra - oroa dig inte, det går över!"   

 
 
Ingen bild

Inga-Lill m X&R

5 april 2012 10:15

En annan har en Rizzla som inte tål fisk och skaldjur. Så glukosamin är bara att glömma. Det är inte många högenergifoder som inte innehåller glukosamin.
Ha det så gott i påsk och träna flitigt med Fraxxon-pågarna.

Nina Palm

5 april 2012 10:47

Jäkla skit! Lyckligtvis är det kycklingprotein som Frasse inte tål och då finns det ju lite mer att välja på. Nu kör vi lax ett tag och hoppas att han slutar fnatta sig :). Ha det gott och ha en riktigt go påskhelg du med dina töser du med! //Kramis

 
Petra

Petra

5 april 2012 10:38

Klart pojkarna inleder charmoffensiven när flöken kommer till Bara<3. Jag jobbar längre än vanligt idag, jag som trodde jag slutade 14.00 å allt:( Nåja, det kompenserar påskdrillningen:) Njut av eftermiddagen så ses vi imorron<3 /kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

5 april 2012 10:48

De försöker säkert förvilla henne lite inför helgens övningar ;). Det var ju - som sagt - en attans arbetsdag du fick till. Tur att du har "ledigt" *hehe* i helgen! Ses imorron :). Kramar

 
Ingen bild

Tina

5 april 2012 12:09

Glad Påsk till er alla 2 och 4 benta. Hälsa GB så gott från mig.

Nina Palm

5 april 2012 12:49

Glad påsk till er med :)!

 
Ingen bild

mariana

5 april 2012 16:45

Jag har i sanning njutit av dagen, solsken, skratt, underbara Pälsar och så några timmar med bästaste Flöken <3
Tusen tack till dig Nina! Allt känns bra, jag oroar mig inte, det går över :)) // Kraaaaaaaaaaam

Nina Palm

5 april 2012 21:20

Härligt :)! Kasta foppatoffel-träning på det och dagen är fulländad :). Icke oroa sig är en bra strategi - den kör vi på! Kraaaaaaaam

 
Sabina

Sabina

5 april 2012 23:04

Trist att Frasse börjat fnatta sig igen, men som sagt foderbyte & extra olja gör nog sussen. Jag VET att man blir tokig- Reno bet ju på sina baktassar & det tog inte många sekunder innan pulsen var på 210 :-(

Jag laddar för påskdrillning & dansar uppehållsdansen medans- soldansen struntade jag i utan kör på just uppehåll ;)

Ses imorgon! Bamsekramar <3

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

6 april 2012 21:45

Bra dansat :)! Uppehåll hela dan i skogen och nu - efter några timmars regn - är det uppehåll lagom till kvällsturen *tummen upp*. Ja fy fan - klåda är HEMSKT! Nu har det redan lugnat sig iofs men ändå. //Bamsekramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards