Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

GOMORRON

Av Nina Palm - 4 april 2012 06:53

Så var det onsdag igen och idag kommer GB till Malmö ... eller till Bara, menar jag ju   ! Man kan ju inte få hem gäster till en rövarkula så igår ägnade jag kvällen åt att städa, tvätta, diska, bädda rent och serva hundar   . Klippte klor på Yaxxon och Nixx bl.a och det är ju rent hemskt vad Yaxxons klor växer fort   ! Nixx klor är mer som hovar och jag förstår så väl att det gör ont när jag håller i hans tassar så länge som jag gör för att kunna klippa de där bautatjocka klorna   . Återstår att klippa Frasses klossingar och även Spex. Frasses växer nästan ingenting medan Spex har samma långa smala klor som Yaxxon som även de växer i raketfart   . Frasse liknar en hittehund från Grekland just nu, han fäller som satan och med den märkliga pälsen som han har är det INTE snyggt alls. Han kliar sig och donar som bara den och jag bara längtar till dess att allt har ramlat av.

_
Gick på en långtur runt fälten med Nixx och Yaxxon och tränade på "stanna" och "ligg" litegrand med Yaxxon, Nixx stannade och la sig han med och fick så klart oxå karameller även om han såg till att verkställa kommandona så nära karamellfickan som möjligt   . Nixx är troligen en av världens bästa störningar och Yaxxon hade problem där ett tag innan han insåg att det var bäst att stanna och lägga sig direkt för att få sina belöningar. Frasse fick sig en långtur han med så klart och han fick öva på sitt kvar och lite UTskick - hade en vante med mig nämligen. Jag tycker att sitt kvar:et funkar jättebra nu och nästa projekt blir platsliggning med matte. Tror jag ska ägna en del av träningshelgen åt det. Får se, men planen är att köra Yaxxon två dagar och Frasse två dagar. Vi är så himla många (11 stycken visade det sig   !) och köra två hundar med hjälp av GB per dag är inte ens att tänka på. Bra med Frasse: håll fast. Inte så bra med Frasse: LOSS   ! Förresten alltså   .

_

Jennifer och Jocke kom förbi på en kopp igår, ja och så för att hämta lite medicin   . Lille Mio hade fått jordens hosta och vi hade hostmedicin hemma åt honom   .

_
Just ja. VVAI-rapporten från förra veckan glömde jag bort. Det står ganska stilla men 0.5 kilo ner blev det iaf   !

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 000 (cirka - glömde stegisen på morronen)

_
"Varför skjuta upp till morgondagen det du kan skjuta ner idag."  


 
 
Ingen bild

mariana

4 april 2012 07:53

Gött med nystädat bo och äntligen kom den, påskaveckan! Nu hoppas jag bara att GB tar med sig fina vädret också ;) Det måste ju få plats i hennes bagage, tyscher jag :) Mina pälsar har fällt klart, klorna är klippta, tror en besiktning skulle bli godkänd :)
Ha en skön onsdag <3 // Kraaaaaaaam

Nina Palm

4 april 2012 08:32

Värme hade verkligen varit bra att ha :)! Jösses vad kallt det är nu igen :(. Just nu är jag mest lyllig över att det inte regnar iaf ... alltid nåt! Besiktning är viktiga saker *hehe*. //Kraaaaaaaaaaaam

 
Susanne

Susanne

4 april 2012 08:44

Jag tar min städning idag istället så det blir rent till påsk!
Lite kloklipp får man kanse ta här med för man behöver inte klackeskor varken i skog eller på lyudnadsplan:-)).
Ska bli himla skoj med träning!!!
Btw så räcker det med en påsktallrik till mig;-)).
Kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

4 april 2012 09:19

Fan då! Räknat dubbelt IGEN! Hoppas Anna har koll :). Städningen är nu avklarad och dammsugaren fick bekänna färg - undras hur det ser ut på måndag *fasar*? Kramkram

 
Jessica

Jessica

4 april 2012 10:15

Vad kul med träningshelg:)
Vi kör igång klickerkurs del 2 på fredag så med gemensamt önsketänkande kan vi kanske få till bra väder...för det ser inte så lovande ut:(

http://www.yrlabus.se/bloggen

Nina Palm

4 april 2012 13:14

Det ska bli jättekul! Vi MÅSTE önska gemensamt - det finns ingen annan väg att gå! För j-velen, inte mögväder prick den här helgen! Ha en kul klickerkurs :)!

 
Sabina

Sabina

4 april 2012 10:22

Min dammsugare behöver snart semester & då har jag ändå bara 1 päls ibland 2. Har äntligen fått fatt i min furminator som varit på vift.

På nåt vis har jag lite svårt att tro att det såg ut som en regelrätt rövarkula i Bara *fniss* ;) Härligt med nystädat hem iallafall

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

4 april 2012 13:16

Jag är förvånad (peppar peppar) att min dammsugare lever alls! Herregud alltså. Min furminator har oxå varit på vift men är nu upphittad i en väska nära mig *oops*. Nja kanske inte regelrätt rövarkula då men lite väl mögigt i hörnen om man säger så :). //Bamsekramar

 
Ingen bild

Sussie Gyllenbielke

4 april 2012 12:25

Få se om det blir någon tid över för mig då :) eller jag kanske kan få låna någon annan stjäl??hoppas det finns en bit plan jag kan vara på iaf :)
Ha det gott så hörs vi!

Nina Palm

4 april 2012 13:13

Det är tjockt med folk men det visste du ju sen innan. Planen är stor som satan och det finns säkert ett par själar lediga då och då :). Ha det gott du med så hörs vi! //Kram

 
Petra

Petra

4 april 2012 15:41

Just ja- klossekyren var det. Divas superväxande klor klipper jag en gång i veckan men de är aldrig snyggt korta *pust*. Nåja, mummade boet gjorde jag igår så ikväll kan jag relalalaxa:) //kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

5 april 2012 07:07

Klossekyren är ett litet helsike om man lyckats få raketklor *pust*. Mumningen kom väl till pass igår kväll när vi hällde oss på locket och tog det take it easy :). Ses imorron! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards