Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

VÄRDELÖST VETANDE?

Av Nina Palm - 25 januari 2012 06:54

Eller slöseri med hjärnkapacitet   ? Det här började jag tänka på redan förra veckan när jag upptäckte att jag kunde texten till Freestyles absolut sämsta låt genom tiderna "Jag rider omkring"   . Den låten är inte bara kass, den är smaklös oxå men visst kunde jag texten trots att jag inte hört eländet på nästan 30 år   . Imorse hände samma sak - jag kunde varenda rad av "Växeln hallå!" med Janne Lucas Persson som var med i Melodifestivalen för nästan 30 år sen ... "växeln hallå hallå hallååå, koppla mig till 22 ..". Ajamen ALLVARLIGT   ! Man undrar ju lite lätt hur mycket hjärnplats som tas upp av fullständigt oväsentlig information - registreringsnummer på bilar (egna och andras), telefonnumret jag hade i Lund osv osv. Undras hur kvicktänkt man skulle ha varit om man hade haft nån form av naturlig arkivallring mellan varven? Som det är nu känner jag att måste kolla upp både det ena och det andra 100 gånger, det spelar ingen roll om jag läst t.ex en bestämmelse 100 gånger - jag måste ändå leta upp den igen för att vara säker   . Å så kan man "Växeln Hallå" ...   . Programsnutten "Bakom chefens rygg" på Rix Morronzoo är anledningen till de här funderingarna - igår spelade de Ove Törnqvists "Gun från Dragarbrunn" och den kunde jag tack o lov inte   .

_
Gårdagen var lugn. Dag 2 på VVAI och jag tycker det går rätt bra ändå och framförallt inbillar jag mig att drickandet gjort att jag inte känner mig lika svullen längre. Jag har ju dietat på riktigt och tränat samtidigt förut - iofs för många år sen men ändå - och har jag väl satt mig för att genomföra nåt seriöst brukar själva beslutsamheten vara ett bra stöd mentalt   . Räkna kalorier är ju inte kul men efter ett tag lär man sig utantill vad saker och ting innehåller och hur mycket motionen "är värd". Tack o lov är jag inte så känslig för enformig meny heller bara jag får äta vanlig mat utan en massa klydd  . Igår kväll tog vi Stora Baravarvet inklusive Dungen - jag och Hobbisarna - och det var riktigt gött att få upp pulsen i kylan och krispet   . Ikväll är planen att ta en långtur innan Onsdagstårtgruppspartyt   .

_
Annars hände det inte så mycket igår mer än att jag lagade den demolerade dynan i bilen med silvertejp och när jag ändå var igång fixade jag till skärmen på min laptop som har dött fjäderdöden   . Skärmen har lixom ramlat handlöst bakåt när man öppnat den och min tidigare reparation med eltejp och tvättklämmor krävde stöd i form av kudde bakom skärmen   . Silvertejp was the grej of the day alltså.

_
 

Ful och sliten men går som tåget fortfarande, efter 3.5 år   

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 915

_
"En synonym är ett ord som du använder om du inte kan stava till det du först tänkte på."   

 
 
Ingen bild

mariana

25 januari 2012 07:54

Men det är rätt roliga minnen... eller inte ... :))? Min tanke är att sådana minnen fungerar som en säkerhetsventil, bra å ha så man inte loggar ur ;) Ha en go' dag <3 // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

25 januari 2012 08:11

Så är det kanske :)! Att man har Janne Lucas Persson där i en hörna av hjärnan så att man kan återkoppla om det skulle skita sig på riktigt *haha*. Ha en go dag du med! //Kraaaaaaaam

 
Ingen bild

Cina

25 januari 2012 08:11

Visst är vår "hårddisk" underlig som så lätt lagrar "schlagertexter" o annat trivialt - underligt härlig för tänk om det vore tvärtom...att vi satt o rabblade bestämmelser, lagar o paragrafer istället för att nynna på den där banala låten ;)

Ha nu en go' dag..som idag ju är Onsdag, tjohoo

Nina Palm

25 januari 2012 08:13

Det har du rätt i ... Nynna på tråkigheter är ju inte så kul precis *fniss*. Särskilt inte som de ändras hela tiden, paragraferna :). Onsdag it is! Ses ikväll! //Kramar

 
Susanne

Susanne

25 januari 2012 08:53

Nu kommer sanningen!!!
Åldern, min vän det är åldern.....
I vår aktningsvärda...så kommer man ihåg det gamla, och tyvärr är närminnet inte på topp mer.

Vi ses ikväll! kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 januari 2012 09:09

Tror du verkligen det!? Iofs är man 22 har man ju inte 30 års musikminne iaf :)). Närminnet är patetiskt "låste jag dörren, stängde jag av kaffebryggaren?". Ses ikväll - såg att du hade blivit med bil ändå :). //Kramkram

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 januari 2012 09:26

Ja visst är det allt bra konstigt vad mycke "konstiga" oviktiga saker som fastnar i huvudet. Och som du säger att när det fastnar en låt i huvudet som inte ens tycker är bra :S
Vore attans mycke bättre om det kunde fastan en massa braiga saker i stället :)

Ja tänk vad silver tejp är bra, funkar till o med att laga skärmen med :)

Nej det är inte kul att behöva vänta på kameran så helst velat haft för flera veckor sen. Tur ändå att dom själva fattade att sänka priset och bjuda på minneskortet :)

Ha en skön dag nu du och alla vovvarna.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

25 januari 2012 10:10

Ja man undrar ju sannerligen vad det är för nytta med att kunna Växeln hallå utantill :)? Istället för sånt som underlättar jobbet ... typ vaje hörna av Socialförsäkringsbalken *moahahaha*. Silvertejp är världsbäst, det råder ingen tvekan om det. En kompis till mig lagade sina bildörrar med det hörde jag :). Håller tumme för kameraleverans inom kort. //Kramkram

 
Sabina

Sabina

25 januari 2012 16:57

Funderar på vad det innebär att JAG kan texten till "växeln hallå"... kanske kan skylla allt på mamma & köksstereon ;)

Härligt att kunna laga med silvertejp! *Heja heja*

// kramar & ses snart.

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

26 januari 2012 08:04

Det skulle jag vilja kalla en medicinsk sensation :)! Vi skyller på mamma och köksstereon *fniss*. Silvertejp är hur bra som helst, särskilt om man slipper köpa en ny dyr dator :). //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards