Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

SAKLETNING MED BAGEL ;)

Av Nina Palm - 11 januari 2012 09:00

  

Igår var det superfint väder i den här landsändan (jag vet - vi snackar megachock   !) och jag bestämde träff med Mariana och Göran ute i skogen   . Mariana skulle jobba vindövningar (och dansa runt granen visade det sig   ) med Dakky, Göran skulle spåra med Vera och jag skulle köra två uppletanden med Yaxxon - ett med fokus på ut-skick, ett med fokus på ut-skick OCH med gömda föremål (följa ut vinden hela vägen ner i underjorden ... typ   ). Dakky var duktig - vindade in grejer på ganska långt avstånd men är man en liten brud på 6 månader kan det ju lixom hända att man tappar tråden på vägen ut till grejerna men med lite stöttning kom hon på igen varför hon var på väg från "stigen"   . Vid ett tillfälle började hon gå runt runt en gran med hög nos och slutna ögon och Mariana följde med, följde med och följde med och ... ja "ALLTSÅ - vad GÖR du!?" "Öh ... går runt en gran?"   Veras spår plus upptag hade gått bra trots ordentlig viltattack i rutan med spillning, vildsvinsbök och annat naturligt   . Yaxxons första uppletande gick bra, tycker att han flamsar lite mer än före jullovet men på det stora hela gick det bra, han hittade alla grejer och gick åt anvisat håll med bra fart   . Andra uppletandet var klurigt. Mariana hade gömt föremålen i rutan, lyft på mossa och tryckt in föremål, lagt i grop och under rishög - ja, ni fattar - och medan Yaxxon letade var jag beredd att stanna honom om man skulle visa fynd men välja att inte fullfölja. HERREGUD vad han slet och på kuppen fick vi in en kvarglömd minileksak   . På slutet var han riktigt trött och då fick jag ett par grund skick men han gick ut efter omskick och fullföljde ALLA vindfynd - det var jag mest impad av eftersom han är lite springig och kan släppa vittring som han inte få träff på rätt så direkt   .

_
Efter hundträning fikade vi och Mariana hade köpt en supergod bautabagel för oss att dela på   . Helt färsk med brieost och krispig paprika - yummie!

_
Gråbenen var med i bilen och när Lundaborna hade åkt hem tog jag en rejäl tur i mestadels råterräng med hela ligan och lyckade faktiskt ta några bilder   .

_
 

Äldst först   

_
 

Luften är fri - jag får rulla precis var jag vill   

_
 

Tantpinne

_
 

_
 

Obligatoriska gruppbilden   

_
En bra dag i skogen med både träning och höga benlyft. Igår var ju Frasse på sjukhuset hela dan och det visade sig att det fortfarande var liv i roten i den skadade bissingen så trots sövning och allt det där blev den tänkta rotfyllningen inte av ... Nytt försök den 30:e januari   .

_
Idag får vi se vad som händer. Beror lite på hur Frasse mår. Han är fortfarande lite trött och tagen av narkosen även om han är betydligt piggare än igår   .

_
"Om du gör som du alltid har gjort kommer du att få det du alltid har fått."   

  

 
 
Ingen bild

Susanne

11 januari 2012 09:55

Man kommer allt att sakna sina lediga dagar då man kan träna i dagsljus, men men...
Man får ta alla andra tillfällen istället.
Ses kanske ikväll då.
Kram

Nina Palm

11 januari 2012 13:16

Dagsljus is da shit om man säger så :). Haft lite flyt den här veckan iaf och sluppit regnet nästan helt. Vi ses absolut kanske ikväll! //Kramar

 
Ingen bild

Cina

11 januari 2012 11:27

tur det strax är lunchtajm här....för nu blev jag ju hungrig efter bagel ;)

Låter som en härlig dag i skogen med dans (runt gran) och höga benlyft dessutom :)

Nina Palm

11 januari 2012 13:15

Bagel är godare än vad man kan tro :). Det blev en riktigt härlig dag, hyfsat väder dessutom :). Nöjda Hobbisar är bra Hobbisar! //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

11 januari 2012 15:21

Jag börjar mer o mer förstå varför mina jycks är som mina jycks är :-)) Men kul har jag <3 Tusen tack igen för en härlig dag och så mysigt att träffa Tant Karlsson igen, lilla hjärtat! Jag blev inte lite stolt över att hon kände igen söttebulletanten:)!
"Tråkigt" att Yaxxon gjorde ett så himla bra jobb så jag alldeles glömde bort att fotografera;)! // Kraaaaaaaam

Nina Palm

11 januari 2012 17:29

Då är vi 2 som förstår varför våra jycks är som våra jycks är :)). Tant Karlsson körde igång projekt spontanbudisvallning väldigt snabbt där och med tanke på attackerna mot din högre ficka fattade man ju iaf varför :). Minnet är det icke nåt fel på :)! Ja alltså - det där med att fotografera ... Får vi bli bättre på :). Tack själv! Kraaaaaaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 januari 2012 19:33

Vad härligt att kunna komma ut när det är ljust och träna lite :) Men inte kan man tro att det är januari när man ser bilderna. Ser ut som vilken höstdag som helst.
Vad fina dom är dom tre voffsingarna :) Hon ser fin ut tanten för att vara så gammal.

Kan man inte rotfylla tanden om den är vid liv? Varför i så fall, är det inte bra att den "lever" eller är det bättre om hela tanden var död?

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

12 januari 2012 07:52

Ja faktiskt är dagsljus helt underbart så här års :)! Voffsingarna är jättefina, mina stoltheter faktiskt och Gammelfluff har studs i tassarna fortfarande. Tyvärr vet jag inte hur man laddar upp film här - filmade när de letade kotte och jäklar vad hon rusar. Tacksam är jag - hon är fantastiskt pigg. Grejen är att tanden är skadad och roten påverkas av det = ont och därför ska tanden rotfyllas. Så har jag fattat det. //Kramar

 
Sabina

Sabina

11 januari 2012 22:20

Kamera?? Vad är det!? ;-) Min är också rätt dammig- ett spirande nyårslöfte kanske.

Alltså- jag vågar ju inte skratta åt det här med att gå runt en gran, jag känner liksom att det lika bra kunde varit jag ;)

FIN gruppbild! <3 <3

// Kraam kraam

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

12 januari 2012 07:49

Exakt! Dammsamlare ... tur att man ska städa idag ;). Ja Sabina, du hade i början av din och Kahns karriär kunnat SPÅRA tre varv runt en gran *hjärta*. //Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards