Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

UPP I SADELN IGEN

Av Nina Palm - 10 maj 2012 06:47

Igår blev det varken Onsdagsparty eller en hel arbetsdag för mig   . Kippade efter andan som en fisk på torra land, huvudet kändes som en medicinboll (fast utan medicin if you know what I mean) och det var verkligen icke kul att hosta eftersom det gjorde jätteont i luftrören   . Det var bara att stänga ner datorn och köra raka vägen hem och lägga sig efter medveten överdosering av Kan Jang, Ipren och Nezeril   . Vaknade helt yr efter ett par timmar och insåg att nåt Onsdagsparty kunde det inte bli frågan om alls eftersom allt täpptes till så fort jag böjde huvudet framåt. Jag hasade mig ut på tur med vovvarna och sen satte jag mig i soffan framför TV:n och där blev jag faktiskt sittande hela kvällen trots att golv behövde mummas, tvätt behövde tvättas och blommor behövde vattnas. Det enda jag samlade kraft till var två hyfsade prommisar med bären som nog kände på sig att jag inte riktigt var i form och därför uppförde sig exemplariskt   . Frasse gör ju alltid det iofs men de två andra dårarna har vi misslyckats kapitalt med i det avseendet, det är bara att erkänna   . Tog fältrundan där de kan springa lösa med Nixx och Yaxxon och en PRO-lassopromenad med Fräset. Spännande liv.

_
Idag vaknade jag med 50 % andningsförmåga i näsan (= täppt i ena näsborren), en betydligt lättare känsla i huvudet och ingen hosta och det är nog så att den bästa medicinen som  finns är att nanna   .

_
Det känns fortfarande väldigt konstigt att Spex är borta men det börjar mer och mer kännas som att vi inte hade något att välja på   . Han mådde inte bra. Nu hoppas vi på att Jonas får en ny hund snart och att vi, iaf innan årets slut, kan lägga den här kaosartade och pressade tiden bakom oss. Allt började ju egentligen i september förra året när uppkörningen av Frasse gick åt skogen i alldeles för många delar och där pressen satte in från dag 1. Han och Jonas brände ju skyddet på riktigt (Frasse var alldeles tossig och körde en enmansshow eller en "Frank Sinatra", som vi oxå brukar säga ... I did it my way, ni vet  )  Jonas hade inte en chans och fick ett ultimatum "ni får köra om det imorron och har du inte betydligt bättre kontroll än vad som visats idag så tas Frasse ur tjänst"   . Genom träningshjälp från Burlövsgänget   och en jävulsk tumme i ögat lyckades Jonas med miraklet att köra ett riktigt fint skydd med Fräset nästa dag men sen var det ju resten ... Framförallt räddningssöket strulade och det fick de inte till trots otroligt mycket träning + att spårarbetet i tätort var väldigt labilt beroende på Frasses stressnivå/dagsform och i slutet av februari fick alltså Frasse sluta som polishund   . Att träna och ha hund under sådan press och där jobbet ligger i vågskålen är INTE kul alls. Man kan säga att vi har levt i ett slags hundvakuum i snart 9 månader och det kostar på. Rapportträningen med Yaxxon har inte blivit av t.ex och jag har inte riktigt kunnat fokusera på hundträning jag heller även om jag försökt få till nån form av kontinuitet i det hela. Nu måste det bara ordna sig. Det ÄR Jonas tur nu.

_

1000 tack för all medkänsla, alla tummar som hålls, alla goa meddelanden och sms där även människor vi aldrig träffat engagerat sig i vår historia och håller ögonen öppna efter lämpliga hundar   . Det är mycket skit med de sociala medierna men herregud vad mycket som är riktigt jäkla bra   . TACK TACK TACK   ! Det värmer nåt alldeles väldigt och betyder mer än vad jag trodde var möjligt.

_
Idag är det alltså torsdag och det känns som att vi börjar kravla oss upp i sadeln igen, sakta men säkert. Jag hoppas att jag ska hålla mig såpass pigg att jag orkar träna en runda med mina pojkar ikväll och ta en runda med dem innan dess   . Imorron kommer Jonas hem - tackarrrr   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 999

_
"When nothing goes right, go left."   

 
 
Ingen bild

Susanne

10 maj 2012 08:08

Sova är bra för tillfrisknande, även om det är lite trist!
Skönt med bättre andningsstatus idag och lite hunderi ikväll kan absolut få dig att känna dig bättre,hihi
Kramis

Nina Palm

10 maj 2012 08:17

Mycket trist även om det händer att jag har lite väl spännande drömmar mellan varven :). Hunderi måste det bli - de går mig på nerverna hela högen *grr*. Kramkram

 
Ingen bild

mariana

10 maj 2012 08:10

Och då är det alltså inte konstigt alls att kroppen säger ifrån "att nu jädrar ser du till att andas". Att den sen gjorde det genom att se till att du INTE andas är för att du inte ska göra annat än vila... och hämta luft ... capisce ? Gooood :)<3

Spex fick en go familj att leva med och han har det bra nu, precis som det ska vara <3<3<3 // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

10 maj 2012 08:18

Jo jag capiscar :)! Tror jag *hmm*. Andas gjorde jag ju nästan inte igår eftersom det inte gick så lätt men däremot vilade jag :). Mycket bra - helt klart. Allt är som det ska vara med tanke på omständigheterna och jag nöjer mig med det! //Kraaaaaaaaaaam

 
Ingen bild

Cina

10 maj 2012 08:48

kraaaaam <3

Nina Palm

10 maj 2012 09:34

Kraaaaam :)

 
Petra

Petra

10 maj 2012 19:34

Jag kan verkligen förstå att en sådan press överskuggar det mesta:( Hoppas att ni får en ny hund snart och ro att njuta av både aspirant & hobbisar!! Skönt att förkylningen börjat lätta lite lagom till fredagen! /Bamsekramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 maj 2012 07:16

Ja det är lite körigt att vara "on hold" på det här sättet, Jonas vill ut och jaga bus och jag vill veta vad i h-te det är som gäller *suck*. Men men. Det är bara att bita ihop och försöka gilla läget. Förkylningen har definitivt tajmat in sig bra :)! //Bamsekramar

 
Annette Olsson

Annette Olsson

10 maj 2012 20:40

väkommen tillbaka<3

http://team-dixon

Nina Palm

11 maj 2012 07:15

Tack tack :)!

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 maj 2012 23:29

Inte nån höjdare att ha ont i halsen, hosta och knappt kunna andas :( Skönt att ta igen sig lite i soffan då :) Hurtigt av dig att orka gå promenad med vovvarna fast du är sjuk.

Förstår att det måste kännas jätte konstigt att Spex är borta, fästingar är verkligen pest och skulle gärna få utrotas helt.
Hoppas verkligen att ni hittar nån ny tjänstehund till Jonas snart, men jag antar att det inte är lätt att hitta nån som är bra. Tyvärr så vet jag inte heller var det finns nån till salu, men hör jag nått så hör jag självklart av mig.

Krya på dig nu och hoppas att ni får en bra fredag :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

11 maj 2012 07:14

Grejen med våra hundar är att det nästan är jobbigare att sitta i soffan och kurera sig om de INTE fått gå på promenad *grr*. Lika bra att hasa sig ut så gott benen bär i det läget :). Vi hoppas oxå, tiden går och för varje dag hamnar "att börja jobba på riktigt" längre bort. Tack för tummar! Kramar och ha en riktigt go helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards