Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

18 MYGGBETT OCH 5-0

Av Nina Palm - 8 juni 2011 08:05

Igår tog vi oss äntligen samman, jag och Jonas, och åkte ut till Bokskogen för att MOTIONERA oss själva   . Pass 32 blev ett intervallpass med powerwalk och löpning varvat och det var riktigt tufft pga tryckande värme och 4.5 miljarder mygg som jagade oss - paw rikh-titt   . Hur som helst så blev det en tur på ca. 8 km och efteråt kändes det hur gött som helst ... om man bortser från de 18 myggbett jag fick över hela kroppen men framförallt på benen, som har en minst sagt intressant profil nu - typ bucklig   .

_
 

_
Väl hemma var det dags för EM-kval i fotboll och ja ... vad zäger man   ? 5-0 till Zverige och hattrick av Zlatan   . Zlatan, som enligt zäkra källor befinner zig i zamma ztad zom jag i detta nu   - nämligen Malmö   .

_
 

_
Efter fotbollen tog jag ut Hobbisarna på en liten runda och sen blev det goggonanna för oss tre medan Jonas och den numera pigga Fräserbilen åkte till jobbet   . En matte vet vad en Frasse behöver - så är det   , dvs. lite extra god mat, lite extra fjanteri och klia bakom lilla örat   . Hanhundar är som karlar är mest alltså   .

_
Ikväll väntar medlemsmöte och lite annat på klubben och planen är att kicka igång intervallträningen med Kamelkungen igen - lite lätt.

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 725

_
"Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorron."   

 
 
Ingen bild

Susanne

8 juni 2011 08:46

Myggen som bor i Bokskogen är extremt stora och aggressiva. 18 bett DET kommer att klia gottigt om nån dag, hmmm
Ha så kul på möte o annat, så har jag det på annat håll!
Kramis

Nina Palm

8 juni 2011 14:05

Det kliar redan kan jag avslöja - som SATAN! Mina vader liknar ... ja. Jag vet inte. Men men. Ha det så kul på annat håll :). Vi ses! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

8 juni 2011 09:42

Mr B hälsar: "det är inte myggor, det är B52:or"!
Fy för myggbett och så ska man då inte klia tillbaka, s a s! På mig hjälper spray för brännskada, kyler ner liksom.
Vi ska antingen packa eller demontera kök ikväll, inget möte för oss. // Kraaaaaaaam

Nina Palm

8 juni 2011 14:02

Det ÄR B52:or i B(52)skogen! Satan alltså. Men men. Nu har jag shoppat myggmedel - odourless, samma sort som vi stod och sniffade på i affären i ... Älvkarleby :)), jag och Sussie. Spray för brännskada!? Jag har alsollösning hemma. Det kan ev funka :). Packa på - jag börjar på fredag! //Kraaaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 juni 2011 13:14

Håller med dom övriga att myggen är ju verkligen hemska.
På dan kan man inte gå för det är för varmt och på kvällen så blir man attackerad av myggen :(

Vad skönt att Frasse mår bättre :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

8 juni 2011 13:53

Ja man kan ju säga att det var blodtörstiga *ryser*. Vi stannade till i 3 sekunder och Jonas ena vad blev helt svart av mygg!! Vidrigt. Men men. Man skyndade sig iaf :). Frasse är på G och det värmer gott i våra hjärtan. //Kramis

 
Petra

Petra

8 juni 2011 21:58

Jag kommer ihåg en särskilt vidrig tur i Torup tillsammans med Reno, det går bäst att beskriva det som att fly hals över huvud. Men det är ju skönt att röra på sig i alla fall!

En fräsig Frasse efter särskild omsorg- härligt<3! Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

 
Sabina

Sabina

8 juni 2011 22:58

Fy för myggbett- jag är ju allergisk & får helt monsterliknande svulster :(( Jag lär ju vara tvungen att köpa kilovis av medel!!

Åhh så härligt att höra att Frasse är lite mer fräsig <3 Lite extra go´mat & mys är ju inte helt fel.

/Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards