Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

HUJEDAMEJ

Av Nina Palm - 2 februari 2011 08:02

Ja så kan man sammanfatta de senaste dagarna ...   .

_
Hur som haver så blev Sebastians rum jättefint (även om jag fick gå och handla gardiner två gånger eftersom Åhléns sålde dem ā la en gardin/paket   ), hemmet blev djupsanerat, bänkskivorna i köket slipade och inoljade och vårt parkettgolv i vardagrummet blev något finare med polish   . Parkettgolvet kan annars på mäklarspråk beskrivas som att "det har patina" eller som att det är i "originalskick med stora möjligheter"   . Jaja. I måndags kom mäklaren och fotografen och nu är bollen verkligen i rullning vilket ju då både är spännande och obehagligt samtidigt   . Annonsen kommer ut endera på torsdag eftermiddag eller fredag förmiddag och första visningen är nästa torsdag (städa IGEN   ) och andra visningen är nästa söndag (städa IGEN   ). Fördelen är att vi inte har någon panik med försäljningen utan att vi kan nobba skambud och sånt. Jag tror iofs inte att lägenhetsmarknaden kommer igång ordentligt förrän i mars men det visar sig.

_
Mellan städattackerna, renoveringen och körandet till Sysav har jag och Vicky både hunnit träna Pass 3 (ben, vader, mage) och Pass 4 (hela överkroppen), hundarna har fått gå på härliga långpromenader, fått sina pälsar furminerade och sina klossingar klippta och vi har hunnit med lite mys mellan varven  .

_
Igår var jag och många andra på Birgitta, en klubbkompis, begravning. Birgitta var jämngammal med Anette, bara 50 år och även hon avled på grund av en cancer hon kämpat mot ungefär lika länge som Anette fick göra. Det är så otroligt sorgligt och orättvist. Begravningen var väldigt vacker och det var en jätteduktig tjej som sjöng otroligt fina sånger, men oavsett det jag hoppas sannerligen att jag slipper gå på fler begravningar nu på ett tag.

_
Nu känns det som att man kan koppla av lite - även om några städattacker återstår   . Ikväll väntar en tur till klubben för träning med gruppen   och även om min koncentration inte är helt 100 så ska det iaf bli trevligt att komma ner och träffa vännerna en stund.

_
Not so spännande blogg detta men så blir det när man är i flyttartagen ... tydligen   . Nästa delmål är att lägenheten blir såld till ett bra pris och att våren kommer med sina långa ljusa kvällar och sin värme. HERREGUD vad less jag är på att behöva ha 48 kilo kläder på mig för att kunna gå utanför dörren    . Vi har kanske inte så imponerande många minusgrader men fukten i luften i Malmö gör att kylan skär genom kroppen   .

_
Ja just ja - Frasse spårade upp och fångade en buse i natt igen   ! Jonas var oxå med   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 893
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 9 343
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 4 544

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 12 276
ANTAL STEG I FREDAGS: 11 382

_
"Är man vis jobbar man deltid, själv är jag delvis och jobbar heltid."  

 
 
Ingen bild

Inga-Lill med X&R

2 februari 2011 09:08

Hörde om Birgitta innan och blev helt chockad. Satt ju pratade med henne i september i Sjöbo. Hur pigg, glad och rar som helst och så bara pang bom död jättesnabbt. Man ska vara glad så länge man lever. I morgon kanske man själv ligger där......

Nina Palm

2 februari 2011 09:15

Ja det är obegripligt hur snabbt det kan gå men samtidigt är det ju en välsignelse, att slippa lida och tappa bort sitt jag länge. Fruktansvärd sjukdom det där och att se det så nära två gånger på ett halvår gör en medveten om livets bräcklighet. Både Anette och Birgitta kämpade och LEVDE fullt ut ända till den elaka sjukdomen vann slaget. //Kram

 
Susanne

Susanne

2 februari 2011 09:40

Men nu är ju lägenheten sanerad så det räcker med lite underhållsstädning strax innan visning.
Skönt att inte ha panik att sälja!
Träning ikväll ja, härligt osm omväxling, även om man inte gasar på allt för mkt...

Birgitta ja ännu en alldeles orättvis för tidig bortgång. Jäkla sjukdom! En annan hade tur tydligen.
Ses ikväll. kramis

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 februari 2011 10:10

Underhållsstädning it is :). Det sjuka är att man hittar nya ställen att städa HELA tiden ... Säljpanik är aldrig bra, nej. Naaaw - lite gravidträning för den vita. Tullan! Shit vad spännande. Ja - du hade tur och tack gode gud för det *hjärta*. //Kramis

 
Ingen bild

mariana

2 februari 2011 09:48

Jag tror att alla som bott i skoga dom sista vintrarna önskar sig till stan, så tiden är kanske hur bra som helst;) Håller tumme!!
Hoppas det blir en bra träning ikväll, kan behövas efter allt bestyr:-)

Så sorgligt med Birgitta, också hon mitt i livet!

Ha en skön dag:-*// Kraaaaaaaaam

Nina Palm

2 februari 2011 10:08

Ja vi får hoppas det :). Komsi komsi alla skogsbor :))! Tack för hållen tumme. Jag hoppas mest att Yaxxon håller sig på marken och inte leker heliumballong jag *fniss*. Det är bedrövligt ledsamt och orättvist att behöva lämna jorden så tidigt :(. Ha en skön dag du med! //Kraaaaaaaam

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 februari 2011 11:15

Vad skönt att du blivit klar med lägenheten nu då :) Nu kanske det är så fint så ni inte vill flytta längre ;) Håller tummarna ni får ett bra pris för lägenheten :)

Kul med lite träning :) Hur ser det ut på eran klubb att träna. Hos oss är det snor halt så vi får lugna oss med träningen :( Hitta föresten en liten backe med barmark igår så Vinja fick en lite korridor med uppletande :) Tyvärr var det rätt risigt och inte så bra ställe :( Men vad gör man när det är ända stället med barmark ;)

Grattis till Frasse som fångat ännu en buse :)

Ha en skön onsdag.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

2 februari 2011 12:07

Det är väldigt kluvet det här, jag trivs ju hemma men samtidigt så ... ja. Vi håller verkligen tummen för att vi hittar en köpare som betalar bra för hemmet :). Hos oss är det - som sagt - nästan helt snöfritt på klubben och i skogen finns det lite snö kvar men det går helt klart att träna. Skåne har sina fördelar :). Frasse tackar för grattis! Ha en go onsdag du med!

 
Cina

Cina

2 februari 2011 11:31

det mycket att tänka på o göra när man som ni ska byta boende....ujujuj. Skönt att ni har gott om tid på er. Tror som Mariana att det finns en o annan som är på jakt redan efter en så fin lägenhet som eran.

vi ses ikväll

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 februari 2011 12:05

Ja det är ett jäkla meck, det vill jag lova. Bara att allt ska säga upp eller flyttas ... TV, bredband och telefoni. I TID lixom. Men det får jag ta nästa vecka. Så är det. Håller tummen för att vårt hem tilltalar nån annan än oss :). Ses i afton - helt klart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards