Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

REVIR :)!

Av Nina Palm - 14 december 2010 07:49

Jepp. Igår klarade Jonas och Frasse av skyddet för Tjänstehundsklass II med bravur   - vad sägs om 9:a på civilsändandet, 9:a på fasttagandet och 9:a på återkallandet   ? Betyg 7-8 på bevakningarna tror jag men hur det nu än var med det exakt, så får Frasse numera jaga busar paw rikh-titt   . Vi snackar "Det är Polisen - stanna annars kommer Frasse Fräs och biter eri lallan!"   

_
  

_
 GRATTIS säger jag - särskilt till Jonas då (Frasse lär ju bry sig mindre) som tränat, klurat, donat och - framförallt - lagt ner sin själ i att försöka förstå vad det är för slags hund han har   . Fördelar, nackdelar,styrkor, svagheter, går att fixa och går inte att fixa (= får leva med). För det är det som är grejen, att tänka mer HUND- än trickorienterat   .

_
Igår kom dessutom Kajsa hem en sväng   . Mamma och pappa flög till Tyskland igår morse och jag fick uppdraget att köra dem till Hyllie Station i deras bil för att sedan parkera bilen hemmavid och ta hand om min Karlsson ett par dagar   . De kommer hem på torsdag och då tar de Kajsa med sig igen ("är det ok om hon kommer över julhelgen oxå, vi ska ha Max och Fanny några dagar och ... ja, sen får du hem henne i mitten av januari igen ...?"). I januari kommer alltså Kajsa hem igen och då stannar hon längre   . Kajsa har det jättebra hemma hos mamma och pappa, hon får gå på minst en timmes runda i skogen varje morron (hundskrället är i absolut topptrim trots att 11-årsdagen närmar sig med stormsteg!), får följa med överallt och dessutom är hon aldrig ensam och slipper tacklas av oborstade grabbar   . Jobbigt för mig men bra för Kajsa och Kajsa vinner alltid   .

_
  

_
Kvällen blev lugn och fin. Jag gick 2 rejäla rundor, en med Gråbenen och en med bara Yaxxon och det känns som att jag är på G tillbaka hälsomässigt - äntligen   ! Frasse var nöjd efter dagens räddningssök och skyddsande så han fick bara en truddelutt runt kvarterat   .

_
Idag är det tisdag och jag vet inte riktigt vad som händer - eller inte händer   . Det visar sig ju normalt så jag håller tummen för att det gör det idag med   .

_
ANTAL STEG I SÖNDAGS: 8 084

ANTAL STEG IGÅR: 17 414

_
"Även av en fiende bör man ta lärdom."   


 
 
Susanne

Susanne

14 december 2010 08:25

Grattis här oxå då till att Frasse nu får jaga fatt buset själv,haha Mån tro han kommer tycka att det är skitfräckt.
Kajsan kommer hem en stund för att platta till grabbarna och efter torsdag står de kvar och undrar vad det var som egentligen hände...
Kram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 december 2010 08:33

Frasse har troligen inte alls nåt emot att få återta sina tidigare arbetsuppgifter (han var ju klass 3 hund i Sthlm ... hur nu det gick till?). Grabbarna håller sig på mattan fast jag tycker allt hon flirtar mer än plattar till dem ..?! För mkt Cougartown månne? //Kramar

 
Sabina

Sabina

14 december 2010 08:38

GRATTIS Frasse fräs gör Malmöstad (o)säker :-) Kan tänka mig att Kajsa Karlsson trivs rätt bra på spavistelsen. Mysigt att få rå om henne lite mellan varven.

http://cityclickers.wordpress.com

Nina Palm

14 december 2010 17:41

Tack :)! Kajsa trivs mycket bra, har eget rum, 1000 mjuka lyxmattor och en alldeles egen skog :). Det är underbart att ha henne hemma dock. //Kramar

 
Petra

Petra

14 december 2010 09:35

Grattis till Jonas och Fräset är på sin plats! Delad vårdnad om Kajsa verkar passa henne som handen i handsken, det bästa ur båda världar lixom =) Sedan behöver ju en tjej i ett kill-välde kunna "hold her own", visst kan flirt ingå som taktik! Kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

 
Ingen bild

mariana

14 december 2010 10:04

Grattis Jonas & Frasse, rediga grabbar;)! Käcka Kajsa:p Jag tror hon drar grabbarna vid öronen. Först puss o kram, sedan attack;) Ha en skön dag! // Kraaaaaam

Nina Palm

14 december 2010 17:37

Tack tack! Käcka Kajsa är en liten apa and I love it! Å du med alltså *haha*. Ha en go dag du med! //Kraaaaaaam

 
Cina

Cina

14 december 2010 11:36

Grattis till Jonas o Fräset :) Tummarna värkte liiiite igår ;)

http://yallayalla.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 december 2010 17:36

Tack tack - värk är bra tydligen :)!

 
Carina/Dessan/Toza

Carina/Dessan/Toza

14 december 2010 16:16

Grattar till Jonas o Frasse till klass II hund.
Snäll mamma du har som kan ta hand om Kajsa så, och att Kajsa trivs så bra hos dem.

/kramizar Carina

http://www.carinal.se

Nina Palm

14 december 2010 17:36

Frasse och husse är jätteglada - tack :). Mamma och pappa älskar Kajsa och att Kajsa trivs och har det bra, huvudsaken ;). //Kramar

 
Noomi

Noomi

14 december 2010 17:49

Härligt för Jonas och Frasse! Grattis!!
Gött att få hem Kajsa K om än tillfälligt. Det är nå´t visst med äldre belevade damer trots allt :)
Kram

http://www.dizzyweb.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 december 2010 09:21

STORT GRATTIS till Jonas & Frasse som klarat av skyddet för Tjänstehundsklass II. Jätte duktiga dom är :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Nina Palm

16 december 2010 10:54

Tack säger kollegorna Jonas och Frasse! De var verkligen sjukt duktiga som fixade till skyddet så till den milda grad :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards