Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Nina Palm - 23 december 2010 09:10

Så här dagen innan julafton - mitt i snöstormen - tänkte jag ha en liten vernissage här över våra julkort i jpeg-format   .

_
Första bilden är Frasses juliga snöbild som Mariana (vem annars?) fixat   .

  

_

 

   _
  
Tommy och Vilja

  

_
  

_
  

_
   

_
Från Schäferligan:
   

_
Från Rackson:
   

_
   

_
   

_
   

_
   

_
   

_
   

_
Visst e de väl fina   !?

_
I love julkort i mailboxen   .

_
Idag har vi herrejössessnöstorm all inclusive här i Skåne och drivorna runt kyrkan här mittemot är meterhöga    . Jag shoppade upp mig på medikamenter igår (344 kr gick möget på   ) och har gurglat jod, Iprenat, Kanjangat och Zyxat så det står härliga till sen igår eftermiddag och idag har jag iaf INTE ont i halsen   . Bra! Lite 'däppd i 'dnäsan bara och i övrigt ok. Extra ok blev jag när bussen kom i tid och dessutom kunde bromsa   . Tydligen gick det inte lika bra för kompisen Alex som hamnade i ett dike vid Holmeja med sitt exemplar av Djävulsmaskin imorse  . Alltså - det ÄR ett inferno av guds nåde när det blåser och snöar samtidigt här i södra Skåne, det finns lixom inte så många fjäll och träd som stoppar upp   . Imorgon är det tänkt att vi ska fira jul ute på stäppen hos svågern och svägerskan men är det sånt här väder att köra i vågar jag mig inte ut   . Enligt prognoserna ska snöandet och blåsandet fortsätta fram till julaftons kväll. Jonas ska ju lämna julfirandet för att jobba och man kan ju säga att bilförarkompetensen mer än halveras för familjen Palms del då   . Jaja. Vi får fira alternativ jul i allra värsta fall.

_
Idag ska det sista juleriet fixas - julklappar till Jonas föräldrar, till brorsonen Filip, till Sebbe och till mig själv ska jag shoppa födelsedagspresent från mamma och pappa   .

_
Håll avståndet i trafiken   !

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 423

_
"Det viktiga är inte hur man har det utan hur man tar det."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards